אוקראיני שמכר לרוסיה נתונים רגישים – נעצר

החשד: מכירה לקרמלין של חלק מנתונים רגישים של יותר מ-300 מיליון משתמשים מאוקראינה ומהאיחוד האירופי, שבהם אחז ● העונש הצפוי לו, אם יורשע: עד חמש שנות מאסר

חשוד מובל למעצר.

המלחמה המתמשכת בין רוסיה לאוקראינה כבר מזמן לא נמצאת בראש הכותרות, אבל העניינים שם לא נרגעים – לא בשדה הקרב הפיזי ולא בזה של הסייבר. כחלק מהמלחמה הקיברנטית בין שתי המדינות, שוטרי יחידת הסייבר במשטרת אוקראינה איתרו ועצרו לפני ימים אחדים "על חם" תושב נטשין, עיר במחוז חמלניצקי שבמדינה. המעצר של החשוד בן ה-36, ששמו לא נמסר לפרסום, אירע כשהוא ניסה למכור לקרמלין חלק מהנתונים האישיים של יותר מ-300 מיליון קורבנות ממדינות שונות, שבהם אחז.

הנתונים היו מתוך דרכונים, תעודות לידה, רישיונות נהיגה, חשבונות בנק, פרטי משלמי מיסים ועוד. האיש, כך טענו במשטרה, ניהל ערוץ טלגרם סגור, שבו הוא עסק במכירת אותם נתונים אישיים. מחיר הנתונים הללו נע בין 500 דולר ל-2,000 דולר. לפי המדווח, נתונים אלה היו שייכים לאזרחים של אוקראינה ושל האיחוד האירופי. עוד דווח כי החשוד קיבל תשלומים עבור מכירת נתונים במטבעות שאסורים לשימוש באוקראינה.

שוטרי משטרת אוקראינה ערכו חיפוש בביתו של החשוד ושם הם מצאו טלפונים ניידים, עשרות כוננים קשיחים, כרטיסי SIM, וציוד מחשבים ושרתים. למרות כל זאת, המקור של הנתונים הללו עדיין לא ידוע, והנושא נמצא בחקירה.

בשולי המעצר, משטרת אוקראינה דיווחה שבמהלך החיפוש החשוד הפריע לשוטרים לבצע את מלאכתם, התפרע ואף פצע את אחד משוטרי יחידת הסייבר. הוא נאשם בכמה סעיפים פליליים, בהם יצירה לשימוש לא חוקי, הפצה או מכירה של נוזקות או אמצעים טכניים, עריכת פעולות לא מורשות עם מידע המעובד במחשבים וביצוע מעשי אלימות נגד קצין אכיפת חוק. אם האיש יורשע במשפט, שצפוי להיערך לו השנה, הוא עלול לרצות עונש מאסר של עד חמש שנים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים