הודו: בת 8 נהרגה לאחר שהטלפון הנייד של אביה התפוצץ בידה

על פי ההערכות, הילדה שיחקה במשחקים בנייד בזמן שהיה בהטענה, ולפתע המכשיר התפוצץ ופצע אותה קשות ● בבית החולים לא הצליחו להציל את חייה ● המכשיר, כך דווח, הוא מתוצרת שיאומי

עלולים להתפוצץ בחימום יתר. מכשירים ניידים. אילוסטרציה.

באירוע טרגי, שזעזע את הודו באחרונה, נהרגה אדיטייה-סרי, ילדה בת 8 לאחר שטלפון נייד התפוצץ מול פניה. האירוע התרחש במדינת טמיל נאדו שבדרום הודו, כשהילדה הצעירה שיחקה במשחקים בטלפון הנייד של אביה, שלפתע פתאום פשוט התפוצץ בידיה.

לפי הדיווחים, אביה של אדיטייה-סרי השאיר את הטלפון הנייד שלו בטעינה בסלון, בזמן שעסק במשימות בבית. הילדה החליטה לשחק בטלפון תוך כדי שהוא נטען ופתאום נשמע פיצוץ.

לדברי המשטרה ולפי המדיה העולמית, התפוצצות המכשיר גרמה לילדה לפציעות חמורות בפניה ובידיה והיא הובהלה לבית החולים הקרוב, שם הועברה במהירות ליחידה המיוחדת לטיפול בכוויות ובפציעות חמורות, אך למרות המאמצים הרבים להצילה, היא מתה מפצעיה זמן מה לאחר מכן.

על פי ההנחה של המשטרה, הפיצוץ אירוע בגין התחממות יתר של המכשיר. היצרנית שיאומי הודו (Xiaomi India) הביעה דאגה והתחייבה לעבוד עם הרשויות כדי לקבוע את הסיבה לאירוע החמור.

"ב-שיאומי הודו בטיחות הלקוחות היא בעלת חשיבות עליונה, ואנחנו מתייחסים לעניינים כאלה ברצינות רבה. אנו עומדים לצד המשפחה בתקופה קשה זו, ומקווים לתמוך בהם בכל דרך אפשרית. ישנם כמה דיווחים שטרם אוששו המציינים כי מדובר בטלפון Redmi, והנושא נחקר כעת. אנו נעבוד עם הרשויות כדי לקבוע את הסיבה האמיתית לאירוע ונתמוך בהן בכל דרך שתדרש", אמר דובר החברה לתקשורת.

זהירות בשימוש בניידים – מחויבת המציאות

האירוע האחרון מעלה שוב חששות לגבי הבטיחות של הטלפונים הניידים והסיכונים, לא רק התוכניים אלא גם הפיזיים, הטמונים בשימוש בהם, אפילו ביתר שאת בקרב ילדים.

טלפונים ניידים מקבלים את החשמל שלה, כידוע, דרך סוללות ליתיום-יון, ולאלו יש נטייה להתפוצץ אם לא מטפלים בהן כראוי. התחממות יתר של הסוללה, טעינת יתר ושימוש במטענים מזויפים או פגומים עלולים להוביל לפיצוצים כמו זה שאירע בהודו ובאופן מחריד כמו באירוע זה לגרום לפציעות קשות ואף למוות.

בעקבות הטרגדיה חשוב לזכור עד כמה חיוני לנקוט באמצעי הזהירות הדרושים בעת השימוש בטלפונים ניידים. על המשתמשים לוודא שהם משתמשים במטענים מקוריים ולהימנע משימוש בטלפון בזמן שהוא בטעינה. כמו כן, עליהם לוודא שהסוללה לא תתחמם יתר על המידה ושהטלפון לא יהיה חשוף לטמפרטורות קיצוניות – עניין שמקבל משנה חשיבות בקיץ הישראלי שלפתחנו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים