אין בושה; סין: "ארצות הברית היא אלופה עולמית בגניבות בסייבר"

כך אמרה מאו נינג, דוברת משרד החוץ הסיני, בהתייחסה לדברי כריסטופר ריי, מנהל ה-FBI, שטען כי "הסייבר הסיני הוא איום שאין דומה לו מבין כלל אתגרי הביטחון הלאומי של ארה''ב"

חלוקים בעמדותיהם. מאו נינג, דוברת משרד החוץ הסיני, וכריסטופר ריי, מנהל ה-FBI.

 "בלא כל תחרות, ארצות הברית היא 'אלופת העולם' בכל הנוגע לגניבות במרחב בסייבר", כך האשימה נציגת הממשל הסיני את האמריקנים בסוף השבוע.

מאו נינג, דוברת משרד החוץ הסיני, דיברה ביום ו' האחרון במסיבת עיתונאים. דבריה היו מענה לשאלה שנשאלה לגבי דבריו האחרונים של מנהל הבולשת הפדרלית של ארה"ב, ה-FBI – על סין.

יום קודם לכן, ביום ה' בשבוע שעבר, העיד כריסטופר ריי, מנהל ה-FBI, בפני ועדת המשנה להקצאות בבית הנבחרים האמריקני. ריי דיבר על איומי הסייבר ברחבי העולם ועל העלייה בפשע האלים בארה"ב עצמה.

"הסייבר הסיני הוא איום שאין דומה לו מבין כלל אתגרי הביטחון הלאומי הניצבים למול הממשל בארה"ב", אמר מנהל ה-FBI, שהמשיך וציין כי "סין, שלכאורה מתכוננת לפלוש לטייוואן בתוך שנים או אפילו חודשים, מהווה את האיום המשמעותי ביותר על ארה"ב בצורה הרחבה ביותר".

מי אויבת יותר אכזרית בסייבר? סין וארה"ב. אילוסטרציה.

מי אויבת יותר אכזרית בסייבר? סין וארה"ב. אילוסטרציה. צילום: ShutterStock

"הרחבנו את היקף החקירות הנוגעות לאיומים מצד סין בכ-1,300%"

לדברי ריי, "לסין יש את תכנית הפריצות בסייבר הגדולה ביותר מבין כל המדינות הגדולות האחרות. אין מדינה שמציגה איום משמעותי יותר על החדשנות שלנו, הרעיונות שלנו, הביטחון הכלכלי שלנו, הביטחון הלאומי שלנו – מאשר הממשלה הסינית. בשל כך, הרחבנו את היקף החקירות הנוגעות לאיומים מצד סין בכ-1,300%".

ריי הוסיף כי "ממשלת סין נקטה צעדים כדי להפחיד גולים שמתבטאים כנגד המדינה בנושאי חירויות האזרח. באחרונה עצרו אנשי ה-FBI שני גברים בגין הפעלת תחנת משטרה סינית בלתי חוקית בניו יורק, שהוקמה כדי להטריד מתנגדי משטר סינים בארצות הברית. למען האמת, זה מקומם. אסור שהממשלה הסינית תחשוב שהם יכולים להקים סניף כאן על אדמתנו, ולנהל פעולות 'אכיפת חוק' בלתי חוקיות. למרבה הצער, הפעילות הזו משתלבת עם דפוס הפעילות הכולל של ממשלת סין, המשקף התעלמות מהחוק, איומים, הטרדות ומעקב אחר מתנגדי משטר".

"אם כבר מדברים על גניבות בסייבר", אמרה מאו, "לעולם לא תהיה מדינה אשר תוכל להתעלות על ארה"ב בהיקף הגניבות".

דיווחים בתקשורת הגרמנית שהודלפו באחרונה העלו כי המודיעין האמריקני צותת לדיאלוג שהתקיים בין משרדי ההגנה של סין ושל גרמניה, שיח שנערך בברלין בפברואר השנה. "אבל כמובן, זה לא חדש", אמרה מאו. "ארה"ב ניצלה זה מכבר את היתרון הטכנולוגי שלה, כדי לבצע מעקבים מסיביים וגניבות של חומרים סודיים, כמו גם גניבות בסייבר נגד בעלות בריתה ושאר העולם", אמרה מאו שהמשיכה וסיכמה: "דבר שכזה הוא מזמן סוד גלוי. על ארה"ב לבחון היטב את עצמה – לפני שהיא מפנה אצבעות מאשימות כלפי מדינות אחרות".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. זיו

    תגובת מאו מעידה שעל ראש הגנב בוער הכובע ...

אירועים קרובים