האם החסימה של ChatGPT באיטליה תוסר?

הכלי הפופולרי נחסם באחרונה לשימוש באיטליה, אולם ייתכן שהוא יהיה זמין שוב לאיטלקים, אם OpenAI תעמוד בתנאים מסוימים שהרשות הרלוונטית בארץ המגף הציבה לה

לקראת שחרור החסימה באיטליה? ChatGPT.

הרשות האיטלקית להגנה על המידע, גארנטה, הודיעה בימים האחרונים כי היא העבירה ל-OpenAI, החברה שמאחורי ChatGPT, רשימה של דרישות שאם היא תעמוד בהן עד לסוף החודש הנוכחי, היא תסיר את החסימה שהטילה על תוכנת הבינה המלאכותית הפופולרית בסוף החודש שעבר. הרשות אף מסרה שאין בכוונתה לנסות למנוע את ההתפתחות של הבינה המלאכותית, ש-ChatGPT הפך לסוג של סמן ימני שלה – לפחות בהיבט של עיבוד שפה, אבל מהצד השני, אין בכוונתה גם לוותר על נושאי הפרטיות ועל מילוי החוקים הנוקשים למדי שנקבעו בידי האיחוד האירופי.

גארנטה החליטה לחסום את השימוש ב-ChatGPT באיטליה משום שלדבריה, הכלי לא מונע שימוש מבני 13 ומטה, כנדרש לפי תקנות הפרטיות (GDPR) וחוקי ההגנה על הצרכן של האיחוד. כן היא טענה ש-OpenAI אוספת כמויות גדולות מאוד של מידע מהמשתמשים בכלי על מנת לאמן אותו להמשך, וזאת ללא כל הצדקה ובלי לקבל רשות מהמשתמשים.

מהם התנאים שהרשות הציבה?

אם היא תבחר להיענות לדרישות הרשות האיטלקית – ויש לה אינטרס ברור לעשות את זה, OpenAI תצטרך לפרסם מידע באתר האינטרנט שלה לגבי משתמשים באיטליה, על האופן שבו היא מעבדת את המידע האישי שלהם ושל מי שאינם משתמשים ומדוע היא עושה זאת, וכן לספק את האפשרות לתקן או למחוק נתונים אלה. כמו כן, החברה תצטרך להסתמך על הסכמה או כדי להשתמש בנתונים אישיים לצורך אימון האלגוריתמים של ChatGPT.

מ-OpenAI נמסר כי "אנחנו שמחים שגארנטה האיטלקית שוקלת מחדש את החלטתה ואנחנו מצפים לעבוד איתם כדי להפוך את ChatGPT זמין ללקוחותינו באיטליה שוב בקרוב".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים