מתקפת סייבר רחבת היקף על אתרי האוניברסיטאות בישראל

אתרי האוניברסיטאות הורדו מהאוויר, ככל הנראה ע"י מתקפת DDoS שביצעה קבוצת האקרים עקב "מה שישראל עושה בפלסטין" ● המתקפה - חלק מהקמפיין השנתי OpIsrael# ● חברי הקבוצה מבטיחים: ביום ו' נבצע תקיפה נרחבת יותר

פוגעת בסייבר בשם רוסיה? קבוצת אנונימוס סודן.

קבוצת האקרים ביצעה הבוקר (ג') מתקפה רחבת היקף על האתרים של האוניברסיטאות בישראל, לדבריה "בגלל מה שישראל עושה בפלסטין". בשעות אחר הצהרים חזרו האתרים לעבודה מלאה מהארץ וחלקית מחו"ל.

הקבוצה שלקחה אחריות על המתקפה היא אנונימוס סודן, ונראה שהיא ביצעה אותה כחלק מקמפיין OpIsrael#, שבו מדי שנה בתחילת חודש אפריל מנסות קבוצות האקרים להפיל אתרים ישראליים. בדרך כלל הן לא רושמות הצלחות, אלא שנראה שהשנה זה אחרת.

על פי מה שמצוין בקבוצת הטלגרם של אנונימוס סודן, הותקפו האתרים של כל האוניברסיטאות בישראל: האוניברסיטה העברית, מכון וייצמן, אוניברסיטת בר אילן, אוניברסיטת חיפה, אוניברסיטת בן גוריון, הטכניון, האוניברסיטה הפתוחה, אוניברסיטת אריאל, אוניברסיטת רייכמן ואוניברסיטת תל אביב. נכון לשעה זו, כניסה אל האתרים האלה מעלה שהם אמנם לא פועלים.

אנשי אנונימוס סודן כתבו בקבוצה כי "מערכת החינוך בישראל הורדה מהאוויר בגלל מה שהיא עושה בפלסטין". כאמור, המתקפה בוצעה רק על אתרי האוניברסיטאות, ולא על חלקים אחרים במערכת החינוך. ההערכה היא שמדובר במתקפת מניעת שירות מבוזרת (DDoS) – סוג מתקפות שמאפיין את קמפיין OpIsrael#. האירוע בא בהמשך לאזהרה שפרסם אתמול מערך הסייבר הלאומי לקראת אפשרות למתקפות במסגרת המבצע.

חברי הקבוצה הזהירו שלשום כי "ב-7 באפריל נתקוף את ישראל בכוח רב. שכבה 7: 35 מיליון בקשות לשנייה. שכבה 4: 4 TB UDP – 1.7 TB SYN. ולפני ה-7 באפריל נתקוף את ישראל, אבל ה-7 באפריל יהיה היום המרכזי של תקיפת ישראל".

רשימת רוב האתרים שחברי הקבוצה תקפו, לדבריהם.

רשימת רוב האתרים שחברי הקבוצה תקפו, לדבריהם. צילום: קבוצת הטלגרם של אנונימוס סודן (צילום מסך)

ממחב"א (מרכז החישובים הבינאוניברסיטאי) נמסר כי "הייתה מתקפת DDoS משמעותית על רשתות התקשורת האקדמיות, משעות הבוקר המאוחרות. צוות התקשורת של מחב"א טיפל במתקפה ונכון לעכשיו (ההודעה התקבלה במערכת אנשים ומחשבים בשעה 17:04 – י"ה), העבודה בישראל חזרה להיות תקינה והעבודה מחו"ל חסומה באופן חלקי. הטיפול בשחרור החסימה יושלם בימים הקרובים".

ליאור פרנקל, יו"ר פורום הסייבר באיגוד ההיי-טק הישראלי, ומנכ"ל ויזם ווטרפול סקיוריטי, אמר כי "מתקפות מסוג זה הן חלק ממערכה נרחבת המכונה OpIsrael#, שמתרחשת בכל שנה בתקופת יום העצמאות. אמנם, לרוב המטרה היא הפלת אתרי אינטרנט, אך לעיתים המתקפות מכוונות גם לפגיעה בפעילות עסקית ולשיבוש תהליכי ייצור. פורום הסייבר באיגוד ההיי-טק הישראלי קיבל בימים האחרונים כמה פניות לגבי תקיפות סייבר על חברות יצרניות, ואת חלקן ניתן לייחס לתקופה הזו בשנה. אנחנו פועלים תמיד, ועוד יותר בתקופה זו, על מנת לסייע למגזר היצרני והתעשייתי בארץ בהעלאת רמת המוגנות והמוכנות למתקפות סייבר".

רון מירן, ראש תחום מודיעין סייבר ברדוור, ציין כי "אין ספק שהמתקפות על האוניברסיטאות הן המשך ישיר למתקפות של היומיים האחרונים. אנחנו צופים תקיפות נוספות על גופים המזוהים עם ישראל על ידי אנונימוס סודן ומיסטריוס בנגלדש, כולל ב-7 בחודש, ואליהן תצטרפנה קבוצות נוספות. מדובר במתקפות מניעת שירות שמרבית הארגונים המותקפים לא מצליחים להתמודד איתן ובהתאם, האתרים שלהם משותקים. ראינו כבר את הקבוצות הללו בפעילות נגד אתרים ברחבי העולם, כגון בדנמרק ובשבדיה. המטרה המרכזית שלהן היא תודעתית: להצהיר שהן הצליחו לשתק אתרים ישראליים במחאה על הפגיעה בפלסטינים. כמו כן, חברי אנונימוס סודן מפרסמים כי המתקפות ילכו ויתגברו עד ה-7 בחודש".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אחד שמבין

    אין שמח ממני לומר כל הכבוד לרוסיה על פעילותה שהחלה לפני חודש וחצי בפריצה לטכניון ושאיבת מיד מטורפת הרי במשך יומיים הפריצה היתה ורק בדיעבד הבינו שם ובמטה הסייבר הלאומי עד כמה הם נרדמו בישיבה . והנה פעם שנייה אוניברסיטת חיפה נפקצה שוב עי אותם פצחנים מרוסיה המסווים את פעילותם לאירגונים הפועלים בשם העם המומצא. כאן אגב ידעו על הפריצה במועד ולכן המידע שנאב היה מינורי על פני לא קיים אך הדבר מעיד על התפתחות מדיאגה ביותר כאשר אלו האמונחם על ניטור וסיכול הפעילויות הלל לא מתפקדים ומראים עד כמה ישראל חדירה בכל הנוגע למרחב הסירנטי . אז שלא יעבדו עליכם.

אירועים קרובים