"אי אפשר להדליק ולכבות את המסע הדיגיטלי כמו מתג חשמל"

"גופי ה-IT בארגונים הם 'שומרי הסף' של הטרנספורמציה הדיגיטלית, ועליהם לשמור על המומנטום של החדשנות", אמר בני מלכה, סמנכ''ל מכירות בחטיבת הקומרשיאל של דל טכנולוגיות ישראל

בני מלכה, סמנכ''ל מכירות בחטיבת הקומרשיאל של דל טכנולוגיות ישראל.

"גופי ה-IT בארגונים הם 'שומרי הסף' של הטרנספורמציה הדיגיטלית. הם נדרשים להמשיך ואף להאיץ את המומנטום של החדשנות, גם אם הארגון רוצה לצמצם הוצאות. בשוק תחרותי כל ארגון חייב לעסוק בחדשנות טכנולוגית, גם במצבים מאתגרים: אסור להיות במצב בו היחס לטרנספורמציה הדיגיטלית יהיה כמו אל מתג אור חשמלי, שמכבים ומדליקים: יש לשמור על המומנטום של החדשנות", כך אמר בני מלכה, סמנכ"ל מכירות בחטיבת הקומרשיאל של דל טכנולוגיות ישראל.

מלכה השתתף בכנס שערך הסניף המקומי של ענקית ה-IT, שנשא את הכותרת "להעצים את הארגון עם אסטרטגיית ניהול נתונים נכונה". הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, התקיים היום (ב') באולם האירועים לאגו בראשון לציון, בהשתתפות נציגים מלקוחות החברה ובשיתוף VMware, אנבידיה ו-KIOXIA.

צילום ועריכת וידיאו: דותן גור

"בשנים האחרונות", אמר מלכה, "ארגונים שעטו לעבר הענן ומימשו את תפיסת 'ענן תחילה'. הענן, ללא ספק, מקנה יכולות אדירות לארגון, כי הוא מייתר את הדרישה לתחזק מערכות ולפתח פתרונות. אלא שבארגונים רבים כלכלת הענן הפכה להיות מכבידה, העלויות האמיתיות שנחשפו בפני ההנהלות היוו גורם בעל משקל רציני והם עושים חשיבה מחדש בנושא".

לדבריו, "כלכלת הענן הציבורי מקבלת משנה חשיבות כשארגונים מיישמים אסטרטגיה מרובת עננים (מולטי קלאוד – י"ה) ולא רוצים לעבוד רק מול ספקית ענן אחת". אתגר נוסף שמלכה ציין "קשור לכך שאנחנו חיים בעולם משוגע: רק יצאנו ממגפת הקורונה וכבר נכנסנו לסביבה כלכלית מאתגרת, לדיבורים על מיתון, אינפלציות ופיטורים נרחבים ברחבי העולם. התוצאה של מצב זה היא שארגונים שוקלים בקפידה כל הוצאה כלכלית, כי הדבר הראשון שהם עושים במצבים שכאלה זה להדק חגורות".

סדר העדיפויות של המנמ"רים ב-2023

מלכה אמר כי "סדר העדיפויות של המנמ"רים השנה כולל ארבעה תחומים: נגישות של המערכות בכל מקום; ניצול נכון של הדאטה, לרבות בהיבט הארכיטקטורה ותוך שימוש בכלי AI; אבטחת מידע והגנת סייבר; והשקעות בענן ציבורי ופרטי".

הוא ציין כי "הנתונים הם הדם הזורם העורקי בארגון, ונדרש לנצלם באופן המיטבי כדי להפיק מהם את מרב הערך. על אנשי ה-IT להנגיש אותם עבור כלל משתמשי הארגון, בכל מקום שבו הם עובדים".

"המענה לרוב האתגרים הללו הוא תשתית APEX של דל – שירות וטכנולוגיה משולבים", אמר מלכה. "השירות הוא צריכה ב-'סגנון' ענן, משמע – תשלום מבוסס צריכה בפועל, עבור כלל סוגי העבודה. הפלטפורמה שלנו משלבת את פישוט הפעילות עם גמישות ובקרה אמיתית. כך ניתן לנהל סביבה מרובת עננים באופן אחוד ומרכזי. הפתרון מעניק לארגונים ערך משמעותי – בשל הפעלת ארכיטקטורה מקומית, במודל תשלום גמיש, עם יכולת לבנות סביבות בעלות פונקציונליות חזקה, לצד שירותים מנוהלים של טכנולוגיות".

"השירות שאנחנו מציעים מאפשר בקרה, פשטות ואג'יליות, לצד שליטה בתפעול ובהוצאות, תוך ניהול מבוסס הקצאת משאבי IT חכמה, עם מעקב אחרי הצריכה בפועל", סיכם מלכה. "הוא יופעל בישראל בקרוב, ועד סוף 2023 כבר יהיה לנו מגוון לקוחות בארץ שיעבדו במודל זה, מהם ארגונים גדולים ומוכרים".

ליאור פוני, מנכ"ל דל טכנולוגיות ישראל.

ליאור פוני, מנכ"ל דל טכנולוגיות ישראל. צילום: ניב קנטור

ליאור פוני, מנכ"ל דל טכנולוגיות ישראל, אמר בפתח האירוע כי "השנה החולפת הביאה עמה לא מעט אתגרים, שימשיכו אתנו גם השנה – אימוץ הטכנולוגיות החדשות, שמאיצות באופן חסר תקדים את היכולות העסקיות של הארגון והופכות אותו לארגון יעיל וגמיש יותר. בין כלל האתגרים הטכנולוגיים, שניים מהם מזדקרים מעל כל השאר: עבודה בסביבה היברידית, מרובת עננים, והגנת סייבר".

פוני סיכם באומרו כי "אנחנו מקדמים את התפיסה ההיברידית לסביבה מרובת עננים, שלפיה יש לשלב את הטוב מכל העולמות, ולעבוד בצורה מבוססת תקנים. נספק את כל הפתרונות שלנו כ-שירות, במסגרת פרויקט APEX. כך, ארגונים יוכלו לצרוך פתרונות בכל דרך שירצו, ויפעלו בעידן הנתונים תוך האצת השינוי הדיגיטלי – באמצעות פתרונות אוטומטיים, חכמים ומשולבים".

אופיר זמיר, מנהל הנדסת מערכות באנבידיה ישראל.

אופיר זמיר, מנהל הנדסת מערכות באנבידיה ישראל. צילום: ניב קנטור

אופיר זמיר, מנהל הנדסת מערכות באנבידיה ישראל, הציג באירוע את הפעילות של החברה בעולמות הבינה המלאכותית היוצרת (Generative AI). לדבריו, "בעתיד הקרוב נראה ארגונים מאמצים בינה מלאכותית ומשלבים אותה בתהליכים העסקיים שלהם". הוא ציין כי "אנחנו מספקים פתרון שמורכב משלוש שכבות: תשתית מחשוב מואצת, שכבת תוכנה ושירות AI". זמיר סיים באומרו ש-"זוהי התקופה המשמעותית ביותר בעולם ה-AI, ונראה יישומים חדשים ומפתיעים בעתיד הקרוב".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים