קינדריל תקים, תנהל ותתחזק את ה-IT בפרויקט הנתיבים המהירים

שווי הפרויקט מוערך במיליוני שקלים ● החלק של תכנון הפרויקט הרב-שלבי שנעשה עבור חברת דן הסתיים בימים אלה, ובמהלך 2024, כשכבישי האגרה והחניונים יחלו לעבוד, יתחילו 10 שנות תחזוקה

דרור פרל, מנכ"ל קינדריל ישראל ומפת פרויקט "הנתיבים המהירים".

קינדריל ספקית שירותי תשתיות ה-IT העולמית – הודיעה באחרונה על שיתוף פעולה עם חברת דן, במסגרתו תייעץ, תקים, תנהל ותתחזק את תשתית ה-IT של פרויקט "הנתיבים המהירים" הרב-שנתי של דן, שמטרתו להקל על עומסי התנועה בצירים מרכזיים בישראל. הפרויטר מוערך במיליוני שקלים.

קבוצת דן זכתה במכרז הממשלתי להקמת תשתית IT והפעלה של "נתיבים מהירים", כחלק מקונסורציום נתיב לעיר בע"מ. הפרויקט נועד להקל על עומסי התנועה במטרופולין תל אביב. במסגרת פרויקט "הנתיבים המהירים", קבוצת דן וקינדריל, יתכננו, יקימו, יתפעלו ויתחזקו את מערך ה-IT התומך בכבישי אגרה מהירים לאורך של כ-100 ק"מ, וכן חניונים, הגדולים מסוגם במדינה, עם יותר מ-10,000 מקומות חנייה. כחלק מהפרויקט, התנועה, האגרה ומערכי הסעת המונים (שבהם יופעלו כ-200 אוטובוסים חשמליים), יכללו מערכות ניהול המידע העוטפות את הפתרון מקצה-לקצה.

קינדריל תשמש כיועצת, שתתכנן ותקים את ארכיטקטורת ה-IT עבור תשתית ה-IT, וכן תשמש כאינטגרטור ראשי של מערכות הפרויקט, יחד עם שותפי הטכנולוגיה הגדולים בשוק ה-IT, בהם לנובו, VMware, ג'וניפר, Exagrid, Magalcom, מק'אפי, HCL ועוד, עליהם יבוסס פרויקט "הנתיבים המהירים".

כמו כן, תקים החברה תשתית IT בארכיטקטורה חדשנית, מודרנית, גמישה וניתנת להרחבה, באמצעות קישורן של מערכות הניהול האורבניות למערכת מחשוב מרכזית, הכוללת מערכת ניטור מרכזית, תשתיות ליבה רשתית, וכן כלי סייבר ואבטחת מידע עוטפים מקצה לקצה, המבוססים על שני דאטה סנטרים המוקמים לפי דרישת הפרויקט ברמת TIER-2. הפלטפורמה תוכל לאסוף ולהפיק תובנות מלמעלה מ-2,500 טרה בייט של נתונים, ותסייע למומחים מקבוצת דן לקבל החלטות על סמך נתונים אלו.

הפרויקט – כפתרון לצמצום עומסי התנועה בתל אביב

עומסי תנועה – בעיקר במטרופולינים המרכזיים (כמו תל אביב ואחרים) – מהווים בעיה מרכזית המאטה את הצמיחה בישראל. בין השנים 2013 ל-2021 נוספו לכבישים בישראל כמיליון כלי רכב מנועיים חדשים, שביאו את מניין כלל כלי הרכב בארץ ל-3.84 מיליון בסך הכל בשנת 2021. מגמה זו צפויה להתעצם בשנים הקרובות, עם המשך גידולה הצפוי של אוכלוסיית ישראל עד 2027.

לאחר יישומו, הפרויקט צפוי לסייע לצמצם באופן משמעותי את הזמן שאנשים מבלים בפקקים, ולעודד נסיעה שיתופית ואימוץ תחבורה ציבורית. זאת, על ידי מתן אפשרות לנסיעה בנתיבים הייעודיים של הפרויקט במהירות שלא תפחת מ-70 קמ"ש. ארכיטקטורת ה-IT ותשתית ה-IT יסייעו בעמידה ביעדים של פרויקט "הנתיבים המהירים". 

"ניהול רשת תחבורה מורכבת הוא תהליך מתמשך, המשלב ידע מעמיק על מגמות בניידות, יחד עם ניתוח נתונים בזמן אמת ותשתית IT מהירה, מאובטחת ונמרצת", אמר רונן מידה, סמנכ"ל הטכנולוגיה של הפרויקט ב-דן.

"מגוון הכלים העומדים לרשותם של קובעי מדיניות ומומחים, המבקשים להילחם בעומסי התנועה בערים המובילות בישראל, מצביע על מספר הולך וגדל של דוגמאות תפעוליות המאפשרות להתמודד עם אתגרים אלו בצורה המיטבית, דרך יישום גישה משולבת באמצעות מערכות חדשניות ואינטגרציה מערכתית", אמר דרור פרל, מנכ"ל קינדריל ישראל. "לגישה זו יש פוטנציאל לא רק להילחם בעומסי התנועה, אלא גם לייעל את התנועה, להפחית את זיהום האוויר, לשפר את הבטיחות בדרכים ולקדם צמיחה כלכלית".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים