סטיוארט פאן מונה למנכ"ל פעילות הפאונדרי של אינטל

הוא יהיה השני שמשמש בתפקיד ● באינטל אומרים כי הפעילות רשמה צמיחה מרשימה בחודשים האחרונים ● כמו כן, החברה הודיעה שייתכן שעסקת טאואר תיסגר עוד במחצית הראשונה של השנה

סטיוארט פאן, סגן נשיא בכיר באינטל ומנכ"ל פעילות הפאונדרי שלה.

אינטל הכריזה היום (ד') על מינויו של סטיוארט פאן כסגן נשיא בכיר וכמנכ"ל שירותי הפאונדרי שלה (IFS). בנוסף, החברה עדכנה כי היא ממשיכה לעבוד על עסקת הענק, בסך של 5.4 מיליארד דולר, שבמסגרתה היא רוכשת את טאואר הישראלית. באינטל מעוניינים שהיא תיסגר כבר ברבעון הנוכחי, כלומר: לכל היותר בעוד קצת יותר משבוע, אולם מסרו שייתכן שהיא תגיע לכדי סגירה במחצית הראשונה של 2023.

פאן ידווח ישירות למנכ"ל אינטל, פט גלסינגר. מינויו הוא קידום פנימי: פאן שימש בעבר כסגן נשיא בכיר, מנהל טרסנפורמציה עסקית ראשי ומנכ"ל קבוצת התכנון התאגידי של אינטל. כחלק מתפקידו, הוא הקים את המשרד להאצת אסטרטגיית ה-IDM 2.0 של החברה, שהיתווה גלסינגר, כדי להנחות את יישום מודל הפאונדרי הפנימי ולשנות באופן מהותי את הדרך שבה היא פועלת, כך שתהיה עקבית עם אופי הפעילות של מפעלי פאונדרי מובילים אחרים בעולם.

באינטל מאמינים שפאן יוכל לשלב את טאואר בפעילות הפאונדרי בהצלחה. "המומחיות העמוקה שלו בפיתוח אסטרטגיות להשקעות הון קפיטליות על מנת להרחיב את הייצור, כמו גם הידע שלו בניהול שרשרת אספקה ותכנון מכירות ותפעול עבור ייצור פנימי וחיצוני, נותנים לנו את הביטחון שפאן הוא המנהל המיטבי, שיעזור לנו להאיץ את ההתקדמות של פעילות הפאונדרי שלנו", נמסר.

אינטל: פעילות הפאונדרי שלנו – בעלייה

פעילות הפאונדרי היא אחד ממנועי הצמיחה המשמעותיים שאינטל בונה עליהם בשנים הבאות וחלק מרכזי באסטרטגיית IDM 2.0. במסגרת אסטרטגיה זאת, אינטל תציע לחברות שבבים אחרות לייצר אצלה במפעלים, לאחר שבעבר היא עסקה בייצור של שבביה בלבד. החברה מתכוונת להציע ללקוחותיה לייצר במפעלים שלה שבבים מארכיטקטורות שונות, ולא רק x86 – אלא גם שבבי ARM ו-RISK-V.

באינטל מציינים כי מאז הרבעון השני של 2022, פעילות הפאונדרי של החברה התרחבה באופן משמעותי ויש לה כיום התקשרויות עם שבעה מתוך עשרת לקוחות מפעלי הפאונדרי לשבבים הגדולים ביותר בשוק. החברה בוחנת בימים אלה שילוב של 35 שבבי בדיקה של לקוחות לטובת ייצור פאונדרי. ביולי האחרון הכריזו אינטל ומדיה-טק על שותפות לייצור שבבים, תוך שימוש בטכנולוגיות תהליכי הייצור של שירותי הפאונדרי של אינטל. ארצות הברית היא שותפה נוספת של אינטל בתחום, והחברה אמורה לייצר שבבים עבור הממשל והצבא האמריקניים.

"התעשייה מגיבה היטב לאסטרטגיית הפאונדרי שלנו ואנחנו רואים מומנטום חזק, כולל ההכרזה האחרונה על ספקית פתרונות ענן, קצה ודאטה סנטרים משמעותית כלקוחה עבור תהליך Intel 3 המתקרב שלנו", אמר גלסינגר, שלא חשף מיהי אותה ספקית שבחרה באינטל לייצר עבורה שבבים.

לדברי פאן, "שירותי הפאונדרי של אינטל הם נדבך קריטי באסטרטגיית ה-IDM 2.0 שלנו, והם צמחו מרעיון לעסק תפעולי עם פורטפוליו קניין רוחני רחב ועם לקוחות משמעותיים בתוך פחות משנתיים". הוא אמר כי "אני מחויב לקדם את האינטרסים של לקוחות הפאונדרי שלנו, ולעזור להם לנצל את טכנולוגיית תהליכי הייצור ופתרונות מערכות הפאונדרי של אינטל בכדי שיוכלו להצליח בעולם שדורש יותר מחשוב מתמיד".

פרישות מאינטל

פאן מחליף את ד"ר ראנדהיר ת'אקור, המנכ"ל הראשון של שירותי הפאונדרי של אינטל, שפרש מתפקידו בנובמבר 2022 ויעזוב את החברה בסוף החודש כדי להתחיל פרק חדש מחוץ לה.

בכיר נוסף שהודיע על פרישתו מאינטל הוא ראג'ה קודורי, המנוע המרכזי מאחורי פעילות ה-GPU של החברה. הוא וגלסינגר הודיעו על פרישתו בחשבונות הטוויטר שלהם השבוע. קודורי יעזוב בסוף החודש, לאחר ששימש כסגן נשיא תפעולי וכארכיטקט הראשי של אינטל, וצפוי לפתוח חברת תוכנה חדשה, שלדברי גלסינגר "תתמקד ב-AI ג'נרטיבי, גיימינג, מדיה ובידור".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים