עלייה של 11% ביצוא התוכנה מישראל

מגזר התוכנה היווה כמעט רבע מכלל היצוא מהארץ ב-2022, עם סכום של 38.5 מיליארד דולר ● גידול גם ביצוא של מגזר המו"פ

עלייה ביצוא של ההיי-טק הישראלי - גבוהה יותר מאשר ברבעון הראשון.

יצוא התוכנה מישראל עלה ב-2022 ב-11.3% – כך עולה מנתונים שפרסם היום (ד') מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה. הנתון עמד אשתקד על 38.5 מיליארד דולר לעומת 34.6 מיליארד ב-2021. מדובר בכמעט רבע (23.2%) מכלל היצוא מישראל ב-2022, של סחורות ושירותים גם יחד, שעמד על 166.1 מיליארד דולר. זאת, לאחר שהוא רשם עלייה שנתית של 15.3%.

מגזר היי-טקי נוסף שרשם עלייה אשתקד, אם כי קטנה בהרבה, הוא המו"פ: היצוא של המחקר והפיתוח מישראל גדל ב-2.9% מ-13.5 מיליארד דולר ב-2021 ל-13.9 מיליארד.

יצוין כי היצוא של מגזר התוכנה הוא הגדול ביותר, למעט יצוא הסחורות ללא יהלומים, שעלה ב-15.5% ל-74.9 מיליארד דולר. אחרי התוכנה, בהפרש ניכר, נמצא היצוא של מה שמכונה "שירותים אחרים", כשלאחר מכן המו"פ, שירותי התחבורה, שירותי התיירות והיהלומים, שרשמו אשתקד ירידה של 3.1% ביצוא שלהם.

הפיליפינים והודו על המפה (של היצוא הישראלי)

בראייה גיאוגרפית, עיקר היצוא הכללי מישראל (במשרד הכלכלה לא מפרטים את הנתון לפי מגזרים) הופנה לשווקי אמריקה, עם 37.4%, כשמעט לאחר מכן השווקים באירופה ואילו אסיה משתרכת מאחור. אשתקד נרשמה צמיחה מרשימה ביצוא לפיליפינים (זינוק של כמעט פי שניים – 97.2%), להודו (של 86.3%), לאירלנד (80.9%) ולקנדה (72.3%). ביצוא לארצות הברית נרשמה עלייה של 12.4% בלבד.

נתוני היצוא טובים, במיוחד לאור המשבר הכלכלי והעלייה שנרשמה ב-2022 בשער השקל, שפגעה ביצואנים.

אוהד כהן, מנהל מינהל סחר חוץ, ציין כי "היצוא הישראלי שמר גם השנה על יציבות וצמיחה, ובכך אפשר לתעשייה הישראלית לעמוד במגוון אתגרים. זאת, בסיוע מערך הליווי והסיוע של נספחות ונספחי מינהל סחר חוץ, שפועלים ב-55 מרכזי הסחר שלו בעולם. בסיועם, גם השנה נפעל לפריצה לשווקים חדשים ולמשיכת השקעות חדשות לישראל".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יזם

    אבל מדובר בשנה שעברה, הכותרת מאוד מטעה ולא רצינית. אפשר היה לעשות כותרת אפקטיבית הרבה יותר באופן הרבה יותר מקצועי, שהיתה מרגיזה הרבה פחות אנשים (כי רוב האנשים שקוראים את העיתון חכמים מספיק לא לרצות את ההפיכה המשפטית), שתדגיש את העובדה שהיי טק תחת דמוקרטיה בריאה צמח ב-2022 יפה מאוד ומהווה 25% מהתוצר של ישראל (וזו רק התוכנה!), וכל זה בסיכון מהותי למצוא את עצמו מעבר לים באירופה, גם אנחנו בוחנים להעביר הכל לאירופה, כפי שנראה ב-2024 מרכז הפעילות יהיה באירופה, כנראה ליסבון. והכותרות שנה הבאה כנראה יהיו שהתוצר הצטמק באופן החד ביותר בהיסטוריה של המדינה ולא נראה פתרון באופק

אירועים קרובים