לא רק ארה"ב: גם ממשלת בריטניה מחרימה את טיקטוק

בגלל חשש מסין, הצ'נסלור של דוכסות לנקסטר, אוליבר דאודן, הודיע שמעכשיו חל איסור רשמי על השימוש באפליקציה החברתית בכל הטלפונים הממשלתיים במדינה

הסתבכה עם חרם ממשל גם בבריטניה. טיקטוק.

החרם על טיקטוק (TikTok) מתרחב. בריטניה היא המדינה הנוספת שמצטרפת באופן רשמי לחרם, אחרי ארצות הברית וקנדה, וגם בעקבות החלטה דומה של האיחוד האירופי. הצ'נסלור של דוכסות לנקסטר, אוליבר דאודן, שהוא השני בחשיבות ההיררכית הממשלתית בבריטניה, הודיע על איסור רשמי על השימוש באפליקציה החברתית הסינית בכל הטלפונים הממשלתיים במדינה. הוא הוסיף כי ההחלטה הגורפת, להוציא מספר מקרים יוצאי דופן, הגיעה לאחר סקירת מומחים שנמשכה מספר חודשים.

ההחלטה התקבלה לאחר שהבדיקה שבוצעה הגבירה את החששות שהממשל הסיני מקבל גישה לשרתים ולמידע שנאסף בידי חברת בייטדאנס (ByteDance) שעומדת מאחורי טיקטוק, ופעולת מבייג'ינג – וזאת למרות ההכחשות הגורפות מצידה של זו.

כזכור, ביום ה' דווח על ידי הוול סטריט ג'ורנל ועיתונים אמריקנים אחרים כי הבית הלבן הציב באחרונה אולטימטום שקבע כי אם טיקטוק תישאר תחת בעלות סינית, היא לא תוכל להמשיך לפעול בארה"ב כלל.

חוששים מהם. מחוקקי הסנאט והקונגרס מטיק טוק ובייטדאנס.

חוששים מהם. מחוקקי הסנאט והקונגרס מטיק טוק ובייטדאנס.

הימנעות מאפליקציות המסכנות את ביטחון המדינה

אבל בבריטניה ההחלטה היא נרחבת יותר – מהיום והלאה אנשים בגופי הממשל ובזרועות הביטחון יוכלו להתקין בטלפונים הרשמיים שלהם רק אפליקציות שייכללו ברשימה לבנה, אפליקציות שעברו את הבדיקה נדרשת כדי לקבוע שהן לא מסכנות את ביטחון המדינה.

בהודעה אמר דאודן כי הוא מפציר מכל חברי הממשלה, חברי הפרלמנט והפקידות הראשית להפסיק להשתמש בטיקטוק גם בטלפונים האישיים שלהם, אבל אין צו שאוסר זאת במפורש.

"מדובר בהיגיינת סייבר טובה. האבטחה על מידע ממשלתי רגיש חייבת לבוא במקום הראשון, אז היום אנחנו אוסרים על השימוש באפליקציה זו במכשירים ממשלתיים. השימוש באפליקציות אחרות לחילוץ נתונים יישמר בבדיקה. ברור שיכול להיות סיכון לגבי אופן הגישה לנתונים ממשלתיים רגישים ושימוש בהם על ידי פלטפורמות מסוימות", אמר דאודן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים