יוצרי NFT של אבני הכותל חשודים שלא דיווחו על הכנסות של 8 מיליון ש'

השניים, אברהם כהן מירושלים ואנטוני פולק מהר אדר, הם בעליו של אתר האינטרנט holyrocknft.com, הפועל על מנת "לשלב את עולם העסקים והקדמה הטכנולוגית עם הרוח והאמונה היהודית"

שימשו ליצירת NFT וכנראה גם להעלמת מיליוני שקלים. אבני הכותל.

רשות המסים, באמצעות פקיד שומה חקירות ירושלים והדרום, חוקרת חשד לפיו שני יוצרי NFT (ר"ת non-fungible token, שמשמעותו 'אסימון חסר תחליף'), לא דיווחו על הכנסות בסך של כ-8 מיליון שקל, ממכירת יצירת NFT המבוססת על סריקה תלת-ממדית של אבני הכותל המערבי.

החשודים הם אברהם כהן מירושלים ואנטוני פולק מהר אדר. השניים הם בעליו של אתר האינטרנט holyrocknft.com הפועל על מנת "לשלב את עולם העסקים והקדמה הטכנולוגית עם הרוח והאמונה היהודית". באמצעות אתר זה מכרו החשודים סריקות תלת-ממדיות של אבני הכותל כאסימוני NFT.

מכירת פריטים דיגיטליים כ-'אסימון חסר תחליף'. NFT. אילוסטרציה.

מכירת פריטים דיגיטליים כ-'אסימון חסר תחליף'. NFT. אילוסטרציה. צילום: BigStock

עסקי ה-NFTs – שגשגו, כללו מרמה ונמצאים בירידה

מהחקירה עולה כי החשודים מכרו 1,700 יצירות כאלו, מאז שנת 2021, וקיבלו תמורתן 620 מטבעות וירטואליים מסוג אית'ריום, ששווין נכון למועד ביצוע העסקאות היה כ-8 מיליון שקלים. על פי הממצאים, הכנסות אלו עולות לכדי הכנסות מעסק, אולם החשודים לא דיווחו עליהן.

חלק מהכספים שקיבלו החשודים אף הועברו מארנק דיגיטלי אחד לארנקים דיגיטליים אחרים, מה שמעלה חשד לעבירות של הסתרת רכוש אסור על פי חוק איסור הלבנת הון.

שופט בית משפט השלום בירושלים, עמיר שקד, שחרר את החשודים בתנאים מגבילים, לרבות הפקדה של הארנקים הדיגיטליים שבהם מאוחסנים המטבעות. חקירתם נמשכת.   

כידוע, NFT הוא תחום שעורר ב-2021 ואף ב-2022 גלים בשלוש ביצות, זו של ההיי-טק, זו של הקריפטוגרפיה וזו של האמנות – ומדובר בעצם במכירת נכסים דיגיטליים ייחודיים למשתמשים. בעליהם של הנכסים רשומים בבלוקצ'יין – יומן דיגיטלי – אך בניגוד למטבעות הדיגיטליים, כמו הביטקוין, האת'ריום, הדוג'קוין ומטבעות מבוזרים אחרים הרשומים בו אף הם, את ה-NFT הספציפי לא ניתן להחליף באחר הדומה לו.

למרות זמן מסוים שבו זכו ה-NFTs לעניין ולהתלהבות גדולה, שגרמה לאנשים – כדוגמת לקוחות החברה המוזכרת בפרשה – להוציא כסף גדול על נכסים שכאלו, התחום נמצא במגמת ירידה מובהקת, ככל הנראה בשל לא מעט הונאות, לכאורה, המעורבות בו, אבל בעיקר לנוכח תובנות של רבים שלמעשה אין יותר מדי מה לעשות עם הנכסים אחרי רכישתם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים