אמזון ורשת המרפאות וואן מדיקל התמזגו בעסקה בשווי 3.9 מיליארד ד'

אודות סגירת העסקה והרכישה שביצעה נכתב בבלוג החברה כי "וואן מדיקל מצטרפת לאמזון כדי להקל על אנשים להיות ולהישאר בריאים יותר" ● בכך הפכה ענקית הקמעונאות אונליין רשמית גם לספקית שירותי בריאות

אמזון רוכשת את וואן מדיקל

בקיץ 2022 הודיעה אמזון כי רכשה את וואן מדיקל (One Medical), רשת מרפאות אמריקנית, ב-3.9 מיליארד דולר. כעת, העסקה הושלמה והחברות מוזגו סופית.

השלמת העסקה התרחשה בדיוק יום אחד לאחר שנציבות הסחר הפדרלית של ארה"ב, ה-FTC, הודיעה כי הסוכנות לא תערער על העסקה.


סרטון התדמית לשירות החדש מבית אמזון

בהודעה על המיזוג ציינו החברות כי שירותי הבריאות למחלות נפוצות והשירותים בתחום בריאות הנפש של וואן מדיקל "משמחים אנשים ב-15 השנים האחרונות". לדבריהן, "יחד, אמזון ו-וואן מדיקל שואפות לספק שירותי בריאות יוצאי דופן ליותר אנשים, כדי להשיג תוצאות בריאותיות טובות יותר, חוויות טיפול טובות יותר וערך רב יותר, בתוך סביבת צוות טיפול טובה יותר".

שירותים חדשניים שישבשו את המקובל

וואן מדיקל עומדת מאחורי רשת מרפאות בוטיק פרטית, המספקת שירותים היברידיים, הן פיזית והן מרחוק, ללקוחותיה ברחבי ארה"ב. היא מציעה מנוי בעלות של 199 דולר לשנה, שמעניק למנויים גישה 24/7 לאפליקציה לשירותי בריאות, בה ניתן לקבל שירות על פי דרישה באמצעות וידיאו ו/או פגישות באותו יום או למחרת, על ידי מומחים המתמחים ביותר מ-125 שיטות רפואיות.

החברות השיקו, ללקוחות חדשים, מבצע לזמן מוגבל שבמסגרתו חברות המקנה את סל שירותי הבריאות לשנה תמימה מוצעת במחיר מוזל של 144$ לשנה הראשונה.

אנדי ג'סי מנכ"ל אמזון.

אנדי ג'סי מנכ"ל אמזון. צילום: יח"צ

מנכ"ל אמזון, אנדי ג'סי, אמר שבעתיד אנשים לא יאמינו לאופן שבו התנהלו שירותי הבריאות עד היום. ג'סי, שירש את המייסד ג'ף בזוס כמנכ"ל ב-2021, אמר כי רכישת החברה על ידי אמזון תהפוך את שירותי הבריאות לקלים, מהירים ואישיים יותר. "במשך עשרות שנים, התקשרת לרופא שלך, קבעת תור לשלושה או ארבעה שבועות קדימה, נסעת 15-20 דקות לרופא, החנית את המכונית שלך, נכנסת והמתנת מספר דקות בקבלה, בסופו של דבר הוכנסת לחדר בדיקה, שם אתה חיכית עוד 10-15 דקות לפני שהרופא נכנס, ראה אותך חמש עד 10 דקות ורשם לך תרופה, ואז נסעת 20 דקות לבית המרקחת לקחת אותה", צוטט ג'סי בהצהרה לתקשורת. הוא המשיך וסייג שכל זה קרה בכלל אם המטופל עשה זאת. אם כן, "אז לא צריך ללכת לראות מומחה להערכה נוספת, שם התהליך חזר על עצמו ויכול לקחת אפילו יותר זמן לפגישה".

אמזון הולכת ותוספת אחיזה בתחום הבריאות על ענפיו השונים

כאמור, העסקה הייתה תחת בדיקה של הרגולטורים הפדרליים, בהתייחס להיבטי הגבלים עסקיים, מאז שהוכרזה ביולי אשתקד. ביום ג' השבוע הודיעה ה-FTC שלא תתבע להפסיק את המיזוג, אך נציג מטעמה השאיר את הדלת פתוחה לרגולציה נוספת שתבוא בהמשך הדרך, כך לפי סוכנות הידיעות AP.

"חקירת ה-FTC לגבי רכישת וואן מדיקל על ידי אמזון נמשכת", אמר דובר ה-FTC בהצהרה. "הוועדה תמשיך לבחון את הנזקים האפשריים לתחרות שנוצרו כתוצאה מהמיזוג הזה, כמו גם את הנזקים האפשריים לצרכנים שעלולים לנבוע מהשליטה והשימוש של אמזון במידע בריאותי רגיש של הצרכן שבידי וואן מדיקל".

יצוין כי אמזון רכשה ב-2018 את רשת בתי מרקחת אונליין PillPack תמורת 750 מיליון דולר ומיתגה אותו מחדש כחלק משירות שלה בשם Amazon Pharmacy, המציע גישה לתרופות מרשם גנריות תמורת דמי חבר. CNBC דיווחה כי החברה גם שמה לה למטרה לפתח אבחון רפואי בבית ולהגביר את ההתמקדות בשירות הבריאות הטלפונית שלה, Amazon Care.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים