אמזון: דו"חות מאכזבים לרבעון השלישי של השנה

אמזון פרסמה  את התוצאות העסקיות לרבעון השלישי של השנה עם הכנסות של כ-111 מיליארד דולר, לעומת צפי לכ-112 מיליארד, וירידה של 50% ברווח הנקי, ל 3.16 מיליארד דולר

אנדי ג'סי, מנכ''ל אמזון.

אמזון פרסמה את התוצאות העסקיות לרבעון השלישי ולתשעת החודשים הראשונים של השנה עם גידול דו ספרתי בהכנסות בשתי התקופות. הרוח הנקי והתפעולי רשמו עליה דו ספרתית בתשעת החודשים הראשנים של השנה אך קטנו ברבעון המדווח בשל עלייה חדה יחסית בהוצאות הכלליות.

התוצאות הרבעוניות החמיצו את תחזית האנליסטים, לצד תחזית קודרת יחסית לגבי התוצאות ברבעון האחרון של השנה: ההכנסות אומנם צפויות לגדול לכ-140 מיליארד דולר, אך ספק אם היא תרשום רווח כלל.

הביצועים במהלך שלושת הרבעונים הראשונים של השנה היו טובים למדי.  ההוצאות הכלליות גדלו ב-27.21% ל-319.99 מיליארד דולר, עלייה של 66.51 מיליארד. ההכנסות גדלו יותר, ב-71.9 מיליארד דולר ל-332.41 מיליארד, עלייה של 27.6%. הרווח התפעולי והנקי שיקפו את העלייה המתונה יחסית בהוצאות הכלליות, שכן הרווח התפעולי גדל ב-33.65% ל-310.99 מיליארד דולר, והנקי גדל ב-34.96% ל-19.04 מיליארד.

במהלך הרבעון התוצאות היו פחות טובות, לפחות בסעיפי הרווח. ההוצאות הכלליות גדלו ב-17.8% ל-105.96 מיליארד דולר, עלייה של 16.61 מיליארד. ההכנסות גדלו פחות – ב-14.67 ל-110.81 מיליארד דולר, עלייה של 15.26% – לעומת תחזיות של כ-112 מיליארד. מתוך סכום כללי זה, ההכנסות ממכירת מוצרים גדל ב-3.98% ל-54.88 מיליארד דולר, וההכנסות ממכירת שירותים גדלו ב-28.97% ל-55.94 מיליארד.

במהלך הרבעון ההוצאות הגולמיות גדלו ב-10.2% ל-62.93 מיליארד דולר, הרווח הגולמי גדל ב-22.05% ל-47.88 מיליארד, והרווח הגולמי השולי היה 43.21% לעומת 40.6% ברבעון המקביל אשתקד.

במהלך שלושת חודשי הרבעון גדלו ההוצאות התפעוליות ב-31.01% ל-43.03 מיליארד דולר, והרווח פחת ב-21.67% ל-4.85 מיליארד.

סעיף המימון גרע 1.15 מיליארד דולר מהרווח של החברה, שכן בניגוד להכנסות מימון של 615 מיליון ברבעון המקביל  אשתקד, ברבעון הנוכחי נרשמו הוצאות מימון של 537 מיליון. חבות המס יותר מהכפילה את עצמה במהלך הרבעון – ל-1.16 מיליארד דולר לעומת 569 מיליון בלבד ברבעון המקביל אשתקד.

הרווח הנקי ירד ב-50.15% ל-3.16 מיליארד, עם רווח נקי למניה מדוללת של 6.12 דולר, ירידה של 50.52%. האנליסטים העריכו רווח נקי למניה גדול יותר של 8.71 דולר.

אנדי ג'סי, מנכ"ל החברה, אמר בעקבות פרסום התוצאות, כי "התוצאות ברבעון ממחישות את מדיניות החברה להעדיף את טובת החברה על פני רווח. במהלך מגיפת הקורנה השתדלנו לסייע לציבור הלקוחות שלנו לרכוש את המצרכים הבסיסיים הנחוצים, כמו מזון וכו'".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים