הצטיינות על רקע החזרה לשגרה

ארגונים ומנמ"רים רבים הצטיינו בתקופת הקורונה, בפרט בענף ההיי-טק ● תחרות מצטייני המחשוב של אנשים ומחשבים, שההרשמה אליה מתקיימת בימים אלה, תצדיע להם

אילוסטרציה: BigStock

מגפת הקורונה, שמלווה אותנו בשנה חצי האחרונות, העצימה במידה רבה את הפעילות של המנמ"רים וארגוני ה-IT במגזרים השונים של המשק. זה בא לידי ביטוי בין היתר במאות הפרויקטים שהוגשו לתחרות מצטייני המחשוב IT Awards של אנשים ומחשבים בשנה שעברה, וכן באותות ההצטיינות שהוענקו למנמ"רים בתחרות המנמ"ר המצטיין של אנשים ומחשבים אשתקד. באופן טבעי, מרבית הפרויקטים שהוצגו היו קשורים להתמודדות הארגונית בזמן הקורונה, לרבות להתארגנות לעבודה מרחוק, עם כל ההשלכות של זה על העובדים, על סביבת העבודה ובעיקר על פעילות הליבה העסקית של הארגון.

טקס מצטייני המחשוב של השנה שעברה היה הסנונית הראשונה לחזרה לשגרה בענף ההיי-טק, והוא נערך יום לאחר שהממשלה הכריזה על פתיחת אולמות האירועים אחרי הסגר – עם מספר מוגבל של אנשים שיכולים היו להיכנס אליהם ומגבלות אחרות. הייתה זו הפעם הראשונה שבה המשתתפים נפגשו פנים אל פנים לאחר שנה של סגרים.

למרבה הצער, השמחה אז הייתה קצת מוגזמת ומוקדמת, ואחרי זמן קצר הגיע הגל הרביעי, שנגרם על ידי זן הדלתא. אבל בניגוד לגלים הקודמים, המדיניות שהוכתבה על ידי הממשלה (שבינתיים התחלפה) הייתה להמשיך לחיות לצד הקורונה, כלומר – להשאיר ככל הניתן את המשק פתוח, כדי להמשיך את ההתאוששות מהמשבר. ההיי-טק צוין כמנוע שיאפשר את המשך ההתאוששות. כתוצאה מכך, הארגונים במשק החלו לחזור לפעילות הדרגתית, ואיתם גם מחלקות ה-IT.

לאורך כל התקופה הקפידו המנמ"רים להדגיש שלצד הפעילות שהתחייבה מהקורונה, הם המשיכו לפתח, ליישם ולהטמיע את הפרויקטים שתוכננו עוד לפניה, בהם פרויקטי תשתית, פרויקטים שקשורים בטרנספורמציה הדיגיטלית, שקיבלה תאוצה בקורונה, מעבר לענן ותשומת לב מרבית לאתגרי הסייבר ואבטחת המידע, שגם הם הלכו והתרבו במהלך המגפה.

התחרות – על השולחן בארגונים רבים

תחרות מצטייני המחשוב הפכה להיות חלק מסדר היום של ארגונים רבים. המנמ"רים והצוותים שלהם נוכחו לדעת עם השנים שלאותות ההצטיינות יש ערך הרבה מעבר לעצם הוקרת התודה. אותות ההוקרה חשובים לארגונים שמבצעים את הפרויקטים הנבחרים ושמהם מגיעים המצטיינים, והם חלק מהבידול התחרותי שלו. הצטיינות טכנולוגית היא כיום חלק בלתי נפרד ממיתוג עסקי או ציבורי של ארגון. ארגונים שמציגים יכולות שמשפרות את ליבת העיסוק שלהם כתוצאה מהשקעה בטכנולוגיה נתפסים כמועדפים בקרב חלקים רבים מהציבור. וגם להיפך: ארגון שמשרת קהל ונציגי השירות שלו עדיין מתווכחים עם הלקוח ודורשים ממנו לשלוח פקס יגיעו, במוקדם או במאוחר, לפרשת דרכים עסקית ואולי קיומית, ואז לעתים אימוץ טכנולוגיות חדשות כבר לא יעזור.

לכן, לצד הסיבות הברורות מדוע ארגוני IT צריכים לעודד ולשאוף להשתתף בתחרות מצטייני המחשוב, סיבה נוספת היא ראייה רחבה של סיוע למימוש היעדים של הארגון ומיצובו כמצטיין.

בימים אלה שוקדים בארגונים רבים על בחירת הפרויקטים שיוגשו לתחרות. הקטגוריות, כפי שהן מופיעות באתר התחרות, כוללות מגוון תחומי הגשה: הליבה העסקית, התשתיות, טרנספורמציה דיגיטלית, חדשנות בתחום אוטומציה ששינתה תהליכים ותרבות ארגונית.

גם השנה יסייעו בבחירת הפרויקטים צוותים של שופטים מקצועיים, בלתי תלויים, ובהם מנמ"רים ויועצים שצברו ניסיון רב בענף ובכל שנות התחרות. השופטים מציינים שככל שרמת התחרות עולה, הבחירה קשה יותר. כל פרויקט הוא מצטיין בפני עצמו, אבל בסופו של דבר נדרש מיון וסינון לבחירת הטובים ביותר. וזה מונח לפתחם של המתמודדים, שחייבים להוכיח הצטיינות יתרה, וחדשנות מעבר לתהליכים ידועים ומוכרים.

יש לציין שגם השנה יתקיים לצד התחרות המרכזית טקס הענקת אותות למנמ"רים ומנמריות מצטיינים, שייבחרו גם הפעם על ידי ועדה בראשות פרופ' גדי אריאב, שבה יהיו חברים מנמ"רים שקיבלו אותות הצטיינות בשנים הקודמות, והם בעלי ותק וניסיון רב.

השורה התחתונה: ההצטיינות בתקופה של חיים לצד הקורונה ויציאה הדרגתית מהגל השלישי תבוא השנה לידי ביטוי גם בתחרות מצטייני המחשוב. ההרשמה לתחרות בעיצומה, וכבר הוגשו אליה פרויקטים חדשניים, שיתמודדו עם יתר הפרויקטים, שיוגשו בתקופה הקרובה. בהצלחה לכולם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים