ג'וניפר שדרגה את רשת התקשורת של חברת הסלולר הפלסטינית פלטל

במסגרת הפרויקט, ג'וניפר שדרגה ופיתחה חלקים מרשת התקשורת והתשתית של פלטל בעזרת התקנת רשת תקשורת פשוטה יותר לתפעול, המאפשרת חסכון באנרגיה ● ההיקף: מאות אלפי דולרים

פרויקט שדרוג תשתיות תקשורת ברשות הפלסטינית. צילום אילוסטרציה: BigStock

תשתיות התקשורת ברשות הפלסטינית נמצאות שנות דור אחורה לעומת המצב בישראל. פרויקט שג'וניפר נטוורקס ביצעה באחרונה מקדם את תשתיות התקשורת של חברת הטלקום והסלולר הפלסטינית המובילה והוותיקה ביותר, פלטל, ומצמצם במשהו את הפער הזה.

במסגרת הפרויקט, שלפי הערכות בשוק, היקפו עומד על מאות אלפי דולרים, ג'וניפר שדרגה ופיתחה חלקים מרשת התקשורת והתשתית של פלטל בעזרת התקנת רשת פשוטה יותר לתפעול, המאפשרת חסכון באנרגיה לטובת אספקת שירותי תקשורת קווית וסלולרית משופרים עבור מנוייה העסקיים והפרטיים. השותף המקומי של ג'וניפר, BCI, עבד ביחד עם פלטל להתקנת הרשת החדשה.

מדובר בהמשך של שיתוף הפעולה בין ג'וניפר לפלטל, ושתיהן יחד פעלו לתכנון והטמעת התשתית החדישה. פלטל וחטיבת הסלולר שלה, ג'אוול, חותרות, באמצעות פרויקט זה ובכלל, ליצור חוויית דיגיטל איכותית ואופטימלית למשתמשים דרך אספקת שירותים חדשניים של קול, דטה ו-וידיאו. כל זאת במגבלות הצריכה ותוך ניהול עלויות תפעול. יש לציין שהמשתמשים של פלטל הם מקומיים ובינלאומיים כאחד.

פלטל משתמשת ברשת שלה כדי לספק מגוון אפשרויות דיגיטליות, בהן אינטרנט קווי ואלחוטי בפס רחב, קישוריות אינטרנט לארגונים, תקשורת נתונים ושירותי תקשורת בינלאומיים. החברה השקיעה במסגרת הפרויקט ב-Gateway מתקדם של אינטרנט בפס רחב, Gateway בינלאומי ו-Provider edge, על מנת להשיג פלטפורמה מקיפה ואמינה.

בחברה הפלסטינית אומרים כי "ג'וניפר נבחרה בשל יכולתה לבנות ארכיטקטורות טובות בעזרת פתרונות חכמים בקוד פתוח, המאפשרים יעילות תפעולית על בסיס אוטומציה. כך המשתמשים מקבלים חוויה נהדרת לצד תפעול יעיל, אמין ונוח".

מה כלל הפרויקט?

ביתר פירוט, פלטל חיפשה פתרון שמצליח להתמודד עם מגבלות אנרגיה ומרחב מוגבל, ומהצד השני מצליח למקסם העברת מידע – ומצאה שפלטפורמת הניתוב של ג'וניפר עונה על צרכים אלה. זאת, מאחר שהיא מותאמת לקיבולת של 400 ג'יגה, מספקת ביצועים טובים גם בסביבות מוגבלות, ומשלבת אוטומציה עשירה בפיצ'רים ויכולות אבטחה.

תשתית הדטה החדשה של ג'וניפר נבחרה על ידי פלטל כדי לאפשר רמות גבוהות של אוטומציית רשת, כמו גם תמיכה בדרישות המהירות ובאבטחת המידע של תעבורת הרשת לכל אורך התשתית.

מבצעת הפרויקט. ג'וניפר נטוורקס. צילום: יח"צ

מבצעת הפרויקט. ג'וניפר נטוורקס. צילום: יח"צ צילום: יח"צ

כמו כן, החברה הפלסטינית רצתה להבטיח שההשקעה שלה תהיה מוגנת לעתיד. ג'וניפר מאפשרת לה לבנות תשתית בעלת יכולת לצמוח ולהתפתח בקלות, לאור הדרישות המשתנות והבלתי צפויות של המשתמשים והגידול העקבי בתעבורת הרשת – תוצאה של הצורך ההולך וגובר להעברת תכנים בין משתמשים.

ג'וניפר סיפקה לפלטל רוחב פס גבוה עבור וידיאו ושירותי סטרימינג באמצעות תשתית חזקה המסופקת בזכות סדרת MX שלה, שהיא חלק מהעיצוב החדש. בנוסף, אוטומציית הרשת המאפשרות ניהול רשת רציף, עקבי וממוקד. כמו כן, יש אפשרות שתוכן מבוזר ימוקם קרוב יותר למשתמש – דבר המאפשר שירותים מדרגיים ומהירים יותר.

המערכת מאפשרת פישוט תפעולי, רצף פעילות ומוכנות לעתיד. One Junos Experience OS מבית ג'וניפר תומך בפתרונות שפלטל רכשה – הן הראוטרים והן המתגים. Junos מאפשר מסגרת אוטומציה פתוחה וברת תכנות, ואת היכול לשדרג את התפעול בקלות על פי דרישה, בהתאם ליעדים העסקיים של פלטל.

"לא ניתן להתפשר על התקשורת הדיגיטלית"

לדברי עמאר אקר, מנכ"ל קבוצת פלטל, "אנחנו רואים בתקשורת הדיגיטלית מרכיב חשוב מאין כמוהו, שעליו לא ניתן להתפשר עבור הקהילה שאנחנו משרתים. פלטפורמת הרשת צריכה להיות הרבה יותר מאשר רק 'סדרה' של מוצרים, היא מבקשת לאפשר חוויה דיגיטלית ייחודית ללקוחות. צריך להבין ששירותי החברה מספקים תשתית לפעילויות רבות, מגוונות ומשמעותיות בהווי החיים של המשתמשים – החל משיתוף מידע, חינוך ובידור, וכלה בשירותים ציבוריים ותקשורת בין משפחה וחברים. שיתוף הפעולה עם ג'וניפר מאפשר לנו לספק ללקוחות את השירות הטוב ביותר".

"כיום, יותר מתמיד, דרישות הרשת מורכבות יותר ויותר. דרישות אלה העבירו את המיקוד של הספקים לחפש פשטות תפעולית ואבטחת מידע המונעים על ידי אוטומציה. ג'וניפר לא רק שואפת לבנות רשתות טובות יותר, כי אם לשיפור כולל של חוויית המשתמש ברשת. אנחנו עובדים עם פלטל כדי לספק את הרשת הטובה ביותר האפשרית למשתמשיה", אמר רמי רחים, מנכ"ל ג'וניפר נטוורקס.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים