טוויץ' אישרה שחוותה גישה של "צד שלישי זדוני" למערכות שלה

פלטפורמת הסטרימינג המוקדשת לגיימינג טוענת כי "אין אינדיקציות" לכך שפרטי הכניסה נחשפו בפריצה, ומבטיחה שההאקרים גם לא הצליחו לשים ידם על פרטי כרטיסי האשראי של המשתמשים ● האם פרטי הכנסות הסטרימרים דלפו גם הם?

נפרצה. טוויץ'. צילום אילוסטרציה: BigStock

טוויץ' (Twitch) – פלטפורמת הסטרימינג המוקדשת לגיימינג, שנמצאת בבעלות אמזון – הגיבה לשמועות כי נפרצה, שנפוצו מקודם יותר השבוע, והודתה בכך שחוותה גישה של "צד שלישי זדוני" למערכותיה.

החברה פרסמה עדכון שבו הודתה בפריצה הגדולה ובו היא לא שללה גניבת נתונים רגישים, אך ציינה בכל זאת כי "אין אינדיקציות" שאישורי ההתחברות של המשתמשים בה נחשפו, או שפרטי כרטיסי האשראי שלהם הופרו. בהצהרתה מסבירה החברה כי החקירה סביב המאורע נמשכת, וכי טוויץ' עדיין "בתהליך ההבנה של ההשפעה בפרטים".

המידע פורסם בבלוג של טוויץ', ולפיו הגורמים לדליפת המידע נבעו מ"טעות בשינוי התצורה בשרת טוויץ', שנפלש לאחר מכן על ידי צד שלישי".

"מתוך הקפדה על זהירות, איפסנו את כל מפתחות הסטרימינג", ציינה החברה בפוסט שפורסם אתמול (ד'). טוויץ' הפנתה את המשתמשים החוששים לפתרון: "תוכלו לקבל את מפתח הסטרימינג החדש שלכם כאן: https://dashboard.twitch.tv/settings/stream".

טוויץ נוסדה ב-2011 ומאז הצלחתה רק הולכת וגדלה, בעיקר לאחר שאמזון רכשה אותה ב-2014 תמורת 970 מיליון דולר. בינתיים לא ברור אם האירוע השפיע על מידת הפופולריות שלה וגרם למשתמשים לנטוש אותה.

בפריצה נחשפו פרטים עסיסיים על המזרימים

אתר משחקי הווידיאו Chronicle טוען כי האקר אנונימי פרסם נתונים של טוויץ' בפורום 4chan. על פי הדיווחים, הנתונים שפורסמו, בנפח 125GB, כוללים את קוד המקור לאתר.

לפי התקשורת, מה שעוד דלף בפריצה הם הנתונים של קוד המקור של משחק וידיאו שפותח על ידי אולפני המשחקים של אמזון (Amazon Game Studios), אך מדובר במשחק שעדיין לא יצא רשמית.

ההכנסות נחשפו? סטרימר. צילום אילוסטרציה: BigStock

ההכנסות נחשפו? סטרימר. צילום אילוסטרציה: BigStock

ואולם אולי הדבר הכי דרמטי סביב הפריצה הוא העובדה שהיא גם הובילה לחשיפת ההכנסות של סטרימרים מפורסמים מפעילותם בפלטפורמה. לטוויץ' יש כיום שבעה מיליון משתמשים שמזרימים בה תכנים מקוריים וכן את משחקי הווידיאו שלהם לרבבות עוקבים ומעריצים, וחלקם גוזרים מפעילותם זו קופון שמן למדי, שסביר להניח שאיש מהצדדים לא היה מעוניין שהסכומים המופיעים בקופונים אלו יחשפו בציבור.

פלטפורמת הסטרימינג שבבעלות אמזון לא עדכנה על הפרת פרטי התשלומים ליוצרים, או על פרסום שמות לקוחות החברה, שגם היא הייתה חלק מהדטה שעליו שם הפורץ את ידיו, כך לטענת כמה מהדיווחים על אירוע האבטחה.

המשתמש האלמוני של 4chan שפרסם, לכאורה, את נתוני טוויץ' הגנובים טען שהסיבה לאירוע הסייבר היא רצונו "לטפח יותר שיבושים ותחרות במרחב הזרמות הווידיאו המקוון", על פי Chronicle.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים