החשד: העלים הכנסות של מעל 11 מיליון ש' מהמרת מטבעות וירטואליים

רשות המסים עצרה את אורי ברוק מירושלים בחשד שביצע עסקאות של המרת מטבעות כמו ביטקוין, את'ריום ולייטקוין - ולא דיווח עליהן ● הבוקר (ה') הוא שוחרר על ידי בית המשפט בתנאים מגבילים

צילום אילוסטרציה: BackyardProductions/BigStock

אורי ברוק, תושב ירושלים, הובא היום (ה') להארכת מעצר בפני בית משפט השלום בראשון לציון, בחשד לביצוע עסקאות רבות של המרת מטבעות וירטואליים, בסכום של לפחות 11 מיליון שקלים – מבלי לדווח על כך ותוך הגשת דו"חות כוזבים. זאת, במטרה להתחמק מתשלום מסים. השופט טל ענר שחרר את החשוד בתנאים מגבילים.

מבקשת המעצר עולה כי במסגרת חקירה סמויה שנערכה ברשות המסים אודות תושבי ישראל המחזיקים בארץ במטבעות וירטואליים וסוחרים בהם, עלה שמו של ברוק כמי שביצע פעולות רבות מאוד של קניות ומכירות של נכסים וירטואליים שונים החל מ-2017 – ולא דיווח על רווחים אלה. במהלך החקירה הסמויה מצאו החוקרים כי ברוק ביצע, לכאורה, עסקאות רבות של המרת מטבעות וירטואליים דוגמת ביטקוין, את'ריום ולייטקוין, בהיקף של מיליוני שקלים. כמו כן, הם איתרו כתובות של ארנקים דיגיטליים שמשויכים לברוק ושהשימוש בהן נועד, על פי החשד, על מנת לטשטש את זהותו כבעלים של הכספים. אתמול הפכה החקירה לגלויה, בוצע חיפוש בביתו, נתפסו חומרי חקירה רבים והחשוד עוכב לחקירה.

ממצאי החקירה מעלים חשד שברוק לא הגיש את הדו"ח השנתי עבור שנת 2017, על אף שהיו לו הכנסות מהמרת מטבעות וירטואליים בסכום של כחמישה מיליון שקלים לפחות. כמו כן עולה כי בדו"ח שהוא הגיש עבור 2018 הוא הצהיר רק על הכנסותיו כשכיר, בסך של כ-43 אלף שקלים, ועל הכנסות שקיבל מהמוסד לביטוח לאומי בסכום של כ-33 אלף שקלים. ברשות טוענים שהחשוד לא כלל בדו"ח זה הכנסות שהיו לו מעיסוקו במטבעות קריפטו, בסכום של לפחות 6.3 מיליון שקלים, ושהוא לא סימן שהיו לו הכנסות ממימוש מטבע וירטואלי – זאת, על אף שהוא נדרש לעשות כן ושקיים בדו"ח שדה ייעודי לדיווח מסוג זה. בכך, אומרים ברשות, ברוק מסר לה דיווח כוזב.

החשוד: זה אחי

עוד עולה מבקשת המעצר כי בתחילת חקירתו טען החשוד שלא ביצע כל מכירה, ולאחר שהוצגו לו מסמכים שינה את גרסתו וטען שביצע מכירות בודדות. באשר למכירות הנוספות הוא טען שאף שהכספים הועברו מחשבונו, ואף שהצהיר כלפי הבנק שמדובר בחשבון שהוא הנהנה הסופי היחיד בו, מדובר בפעולות שביצע אחיו, שהוא תושב חוץ, ומדובר בכספים וברווחים של אחיו.

בנוסף לעבירות המיוחסות לברוק טוענים ברשות שהוא הפעיל חנות אונליין למכירת ספרים מבלי לפתוח עסק כחוק ומבלי לנהל פנקסי חשבוניות וקבלות, או לדווח על הכנסותיו כנדרש.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים