נשים ומחשבים: אינה אוסטר, גרדנוקס

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: אינה אוסטר, מנהלת פרויקטים בתחום טכנולוגיות רכבים בגרדנוקס

אינה אוסטר, מנהלת פרויקטים בתחום טכנולוגיות רכבים בגרדנוקס. צילום פרטי

שם ותפקיד: אינה אוסטר, מנהלת פרויקטים בתחום טכנולוגיות רכבים בגרדנוקס.

תפקידים קודמים: חוקרת ביצועים, אנליסטית וחוקרת בתחום הסייבר.

השכלה ושירות צבאי: בוגרת תוכנית תלפיות. למדתי פיזיקה ומתמטיקה. בנוסף, אני בוגרת תואר ראשון במשפטים. שירתי כעשור בחיל האוויר, רוב שירותי עסקתי בתחום חקר הביצועים.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה?

מאז ומתמיד הייתה לי זיקה חזקה למקצועות המדעיים. אני מתחברת גם לתחומים נוספים, כמו משפטים. כמה פעמים בעבר עמדה בפניי הבחירה הזו בין האהבות הללו. בחרתי בנתיב הטכנולוגי בפעם הראשונה כשהעדפתי להצטרף לתוכנית תלפיות – תוכנית מצוינת ומאתגרת, על פני מסלול עתודה במשפטים.

לאחר השחרור בחרתי בפעם השנייה להמשיך בתחום הטכנולוגי. אני מוצאת בכך אתגר אינטלקטואלי, ואני אוהבת את ההזדמנות שניתנת לי להשפיע על העולם, לחקור ואף ליצור משהו חדש. אני גם אוהבת את האווירה, הלך הרוח ואת אופן החשיבה של האנשים הסובבים אותי.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה?

אני חושבת שיש אתגרים ייחודיים שנשים חוות, שחלקם נובעים מסיבות היסטוריות וחברתיות, חלקם מחינוך שמתחיל עוד בילדות המוקדמת, וחלקם נובעים מהבדלים אובייקטיביים.

אני חושבת שיש לנו עוד דרך ארוכה לעבור בהיבט חינוך הילדות והנערות, דרך חשיפתן להזדמנויות שמעניק החינוך הטכנולוגי ודרך הפגת החששות והתחושות של "זה לא בשבילי, זה קשה מדי, אלו מקצועות גבריים".

אני מרגישה שכיום מעסיקים בכלל, ובגארדנוקס בפרט, מודעים ליתרונות ולעוצמה הנשית. רבות מחברותיי וממכרותיי עושות חיל ומשולבות הן בתפקידי פיתוח בכירים והן בתפקידי ניהול, אז בסך הכל, לתחושתי, אנחנו מתקדמים בכיוון הנכון.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה?

באופן אישי זכיתי להיות במקומות מאוד מפרגנים, שבהם נשים תופסות עמדות מפתח ומשפיעות לא פחות מהגברים.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יבגני

    אחת הנשים החריפות ומדהימות שיצא לי לפגוש בתעשייה.

אירועים קרובים