היעד: להביא את תוצרי הענן לקצה, ללוחמים שבשטח

דוברי רד-האט בכנס שערכה החברה מדגישים את יכולת הפלטפורמה לתמוך במחשוב קצה תוך ניצול מלוא יכולותיה, עם ניטור וניהול אחיד של כלל המשאבים, מיכון ואבטחת מידע חוצת ארגון

מני צרפתי, ארכיטקט פתרונות בכיר ברד האט ישראל יוון וקפריסין. צילום: אלישר

"כוח המחשוב חווה שינוי ועובר מהמרכז לקצה. הכיוון הינו ביצוע פעולות מתוחכמות יותר בסביבה המרוחקת. אנו מביטים על עולם מחשוב הקצה, ה-Edge, מההתחלה ועד הסוף, ממרכז המחשבים עד ניהול השירות בקצה, כפתרון מוכלל. כך, אנו מאפשרים לכוחות הלוחמים בשטח, בקצה, ממשק מונגש לנתונים המעובדים בענן", כך אמר מני צרפתי, ארכיטקט פתרונות בכיר ברד האט (Red Hat), ישראל יוון וקפריסין.

צרפתי דיבר בכנס שערך הסניף הישראלי של ענקית הקוד הפתוח. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, התקיים היום (ה') באולם איסט בתל אביב, בהשתתפות יותר ממאה אנשי המגזר הביטחוני.

"ה-IT בצבא", הסביר צרפתי, "פועל בסביבה לא פשוטה, עם שפע אתגרים, בהם הצורך באבטחת מידע ברמה גבוהה, שינוע נתונים בזמן אמת והנגשת הנתונים לכלל המשתמשים, כולל בקצוות". לדבריו, "אנו פועלים במקומות רבים בצבא, לרבות הענן המבצעי, שהוקם על ידי ממר"ם, על בסיס טכנולוגיות רד-האט. המערכת המבצעית הרב-זרועית מקנה לצבא מרחב דיגיטלי אחד, עם ערך מבצעי רב". לדברי צרפתי, "באחרונה, גופים רבים בצבא בחרו ב-OpenShift כפלטפורמה מבוססת קוברנטיס לענן ולקונטיינרים, ואנו מבצעים עימם פעילות נרחבת בתחום לבניית פלטפורמה, המאגדת את הנתונים והאפליקציות". הוא ציין, כי "פלטפורמת הענן שלנו, מבוססת הקוד הפתוח, מאפשרת לבנות מודל משולב, של מחשוב ענן מרכזי ועננים מבוזרים. כך, קל לנו להוסיף יכולות ושירותים באופן מאובטח מלב הארגון ועד לקצה".

לדברי צרפתי, "תא"ל עומר דגן, מפקד יחידת לוטם שבאגף התקשוב וההגנה בסייבר בצה"ל, אמר באחרונה כי 'מבצע שומר החומות היה הראשון שבו צה"ל מימש את תפיסת ההפעלה שלו לניצחון, תוך התבססות על הדיגיטל כמאפשר… היקף המשתמשים בענן המבצעי הוכפל, וכך גם היקף השיתופיות… מספר המשתמשים במהלך המבצע – גדל. כדי לממש טרנספורמציה דיגיטלית יש לעשות זאת בתפיסת 'ענן תחילה'. מפקד לוטם אף ציין ממד משמעותי: במהלך המבצע נעשו 200 תהליכי DevOps לשינוי אפליקציות שפעלו בשטח, כך, תוך כדי הלחימה צה"ל הוריד לשטח שירותים שעברו שינוי – בצורה גמישה ומהירה".

גיל רוזנברג, ארכיטקט פתרונות בכיר, רד האט, אמר כי "אנו מציפים ארבעה תחומי עשייה חשובים. האחד, היציאה אל הקצה: איך 'מגלגלים' את שירותי הענן הללו מהדטה סנטר עד הקצה, ליחידות הניידות. השני, כיצד פתרונות ביג דטה ולימוד מכונה מביאים למיטוב ולמיצוי משאבים, כולל טיפול בכל מחזור החיים של הנתונים. השלישי, אתגר האחסון של הביג דטה, הדורש ביצועים ברמות חריגות. המענה הוא עם אחסון מבוסס תוכנה למערכות Object Storage, שמטפלות בכמויות אחסון גדולות של אובייקטים שונים. והרביעי – כיצד לייצר אג׳יליות ולהוסיף יכולות של מוצרי צד ג' לשירותים הקיימים, לטובת מיצוי מירבי של משאבי הפרויקט".

גיל רוזנברג, ארכיטקט פתרונות בכיר ברד האט. צילום: אלישר

גיל רוזנברג, ארכיטקט פתרונות בכיר ברד האט. צילום: אלישר

רוזנברג הוסיף כי "לימוד מכונה הוא נושא המעסיק רבות את אגף התקשוב וההגנה בסייבר. לטובת קבלת תובנות על הבעיות וליצירת תהליך משופר של קבלת החלטות מושכלות המענה, בממר"ם בנו פלטפורמה ללימוד המכונה כשירות – MLaaS – גם פה, הפתרון מבוסס OpenShift".

מיטל מר חיים, מנהלת מגזר ביטחון ברד האט, סיכמה באומרה, כי "אנו מעניקים לצבא פלטפורמה אחידה, שבה מנוצלות כלל היכולות שלה, עם ניטור אחיד וניהול אחיד של כלל המשאבים, עם טיוב שלהם, מיכון ואבטחת מידע חוצת-ארגון. ככה, הלוחמים בקצה ינצלו טוב יותר את היישומים. בעזרת הענן ניתן להכיל הרבה יותר יישומי דטה, לנצל טוב יותר את המשאבים ולהגיע למצב שבו פורסים את היישומים בשטח בצורה מהירה ומונגשת. כך הצבא מקבל מהפלטפורמה ערכים מבצעיים נוספים".

מיטל מר חיים, מנהלת מגזר ביטחון ברד האט. צילום: אלישר

מיטל מר חיים, מנהלת מגזר ביטחון ברד האט. צילום: אלישר

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים