אוסטרליה: שריפה מטורפת שנגרמה מסוללת טסלה שהתלקחה כובתה אחרי ימים

חמישה ימים בערה האש במתקן הסוללות שבמדינת ויקטוריה באוסטרליה, אחרי שמגה-סוללה במשek 13 טונות התפוצצה ● עקב השריפה והעשן הרב הוכנס האזור כולו לסגר, ויותר מ-150 לוחמי אש עבדו בו מסביב לשעון לסיום מצב החירום

מתקן אחסון האנרגיה מהגדולים בעולם. Victorian Big Battery. צילום מסך מאתר המתקן

במדינת ויקטוריה שבאוסטרליה הסתיימה סאגה מלחיצה ומסוכנת – שריפה התחוללה באזור במשך חמישה ימים תמימים, וכפתה על תושבי האזור היסתגרות בבתים מחשש מפני האדים הרעילים והעשן המחניק שהשתחררו עקב האירוע.

150 לוחמי אש היו עסוקים מסביב לשעון בניסיונות להשתלט ולכבות את האש העצומה שעלתה מהשריפה.

האירוע החל במפעל אחסון הסוללות של טסלה, ששמו Victorian Big Battery, כך דיווח הביזנס אינסיידר.

מה שקרה הוא שאחד המודולים בטסלה "מגה-פק" – או במלים פשוטות באחת מסוללות הענק של החברה – התפוצץ ועלה באש במהלך בדיקה שנערכה ביום ו' האחרון. הבעירה שהתלקחה הייתה עצמתית והשליטה על האש הושגה רק ביום ב' בערב, כפי שהודיע ​​מכבי האש המקומיים, אך רק אתמול (ג') היא כובתה לחלוטין.

כבר ידוע כי האש התלקחה מסוללת ליתיום השוקלת 13 טון, שנמצאה בתוך משאית שילוח, אולם הגורם המדויק לשריפה עדיין נחקר, כך על פי הרשויות באוסטרליה. לא אותרו שריפות נוספות במפעל, אך המתקן ימשיך להיות במעקב של כוחות לוחמי האש המקומיים.

סטיבן סטפצ'ינסקי מבלומברג צייץ תיעוד של השריפה בטוויטר.


סוללות הענק שנמצאות במפעל, כשהן פועלות במלוא כוחן, הן בעלות קיבולת אחסון של 450 MWh (מגה וואט לשעה), ובמידת הצורך הסוללה יכולה לשחרר הספק של עד 250 מגה וואט, כך שמדובר בפצצת אנרגיה שבעת תקלה עלולה לייצר פיצוץ ושריפות ענק.

ה-Victorian Big Battery הוא מתקן אחסון האנרגיה הגדול ביותר ביבשת אוסטרליה ואחד הגדולים בעולם כולו, ובו נמצאות סוללת ענק שנבנות כדי לסייע בהרחבת האנרגיות המתחדשות במדינה. המקום מופעל על ידי ספקיות האנרגיה הצרפתית ניואן (Neoen), ואולם הסוללות שבו הן מבית טסלה. מדובר במפעל שטרם נכנס לפעילות מלאה ושאמור להתחיל בכך רק בסוף 2021.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים