הנפקה מוצלחת לריסקיפייד: שווי המניה זינק ביותר מ-30%

החברה החלה להיסחר בניו-יורק ביום ה' וגייסה ביום הראשון 3.3 מיליארד דולר – יותר מהסכום שהוערך בתחילה ● ביום השני למסחר היא השיגה מיליארד דולר נוספים ● אחת המרוויחות מההנפקה - הפניקס

מייסדי ריסקיפייד: מימין - אסף פלדמן, סמנכ"ל הטכנולוגיות, ועידו גל, מנכ"ל החברה.

ריסקיפייד סגרה הנפקה מוצלחת: בשני ימי המסחר הראשונים של מניית החברה הישראלית בבורסת NYSE הניו-יורקית זינק השווי שלה ביותר מ-30%. החברה סיימה את היום הראשון להנפקה , יום ה', עם סכום גבוה מהמתוכנן – 3.3 מיליארד דולר לעומת שלושה מיליארד, וביום המחרת היא גייסה עוד מיליארד.

ביום ו' עלתה המניה של החברה בכ-5.5%. שער המניה עמד בתחילת יום המסחר על 26 דולר ובסיומו הוא הגיע ל-27.45 דולר. בשפל הגיעה המניה ל-25.5 דולר ובשיא – ל-28.16 דולר.

יש לציין שריסקיפייד הציעה בהנפקה 17.5 מיליון מניות מסדרה A במחיר של 21 דולר האחת. לצד זאת, אחד מבעלי המניות הקיימים בחברה הציע 200 אלף מניות. החתמים, ובראשם הבנקים גולדמן זאקס, ג'יי.פי. מורגן וקרדיט סוויס, יוכלו לרכוש בחודש הקרוב עד 2.625 מיליון מניות במחיר ההנפקה.

הפתרון של ריסקיפייד נועד לפיתוח מערכות תשלומים ומניעת הונאות אשראי במסחר אונליין. אחת המתחרות שלה היא פייפאל (שהמניה שלה ירדה ביום ו' ב-2.7%) ובין המשקיעים בחברה בימים הראשונים למסחר נמצאת חברת הביטוח הפניקס, שהרוויחה 42 מיליון דולר. זה לא סכום גדול במונחים של חברת ענק כמו הפניקס, אבל עדיין – רווח הוא רווח. כעת מחזיקה חברת הביטוח כ-3.5% ממניות ריסקיפייד. בעלי המניות הבולטים בחברה הם שני המייסדים שלה – עידו גל, המנכ"ל, ואסף פלדמן, סמנכ"ל הטכנולוגיות – ולצדם ג'נסיס, ג'נרל אלקטריק, קומרה קפיטל, פיטנגו ופידליטי.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יוסי רן

    מרשים איך אני בישראל קונה מניות

אירועים קרובים