אמזון פספסה את תחזיות האנליסטים; המניה צונחת

הכנסות החברה ברבעון השני היו קטנות בכ-1.5 מיליארד דולר מהתחזיות ● יחד עם תחזיות חלשות לרבעון השלישי, הדבר הביא לירידה של יותר מ-7.5% במסחר במניית אמזון ביום ו' ● לעומת המגמה הכללית, תחום הענן פורח

אנדי ג'סי, מנכ''ל אמזון.

אמזון פרסמה ביום ה' בלילה תוצאות שפספסו את צפי האנליסטים ותחזיות חלשות יותר מהמצופה לרבעון השלישי של השנה. נתונים אלה אכזבו את המשקיעים, שהביאו לירידת שער המניה של החברה במסחר ביום ו' ביותר מ-7.5%. זאת הפעם הראשונה מזה שלוש שנים שהתוצאות של אמזון נמוכות מהתחזיות.

המומחים חזו לחברה הכנסות רבעוניות של 115.2 מיליארד דולר, אלא שאלה הגיעו ל-113.8 מיליארד "בלבד". מדובר בהאטה משמעותית בעלייה בהכנסות של אמזון: אלה צמחו ב-27%, בעוד שברבעון הקודם הן צמחו ב-41%. לעומת זאת, הרווח הנקי של החברה למניה עמד על 15.12 דולר בהשוואה לתחזית של 12.3 דולר.

בריאן אולסבסקי, סמנכ"ל הכספים של אמזון, תולה את ההאטה בצמיחה בהכנסות של החברה בעלייה התלולה במכירות האונליין בימי ראשית הקורונה, וכתוצאה מכך גם במכירות שלה. הוא ציין בהקשר זה בעיקר את קטגוריות צגי המחשב ומוצרי הניקיון, שכיכבו בתחילת הקורונה – וכוכבם דעך בהמשך המגפה.

זינוק בהכנסות מהענן

בצד החיובי, ההכנסות מחברת הענן של אמזון, AWS, רשמו זינוק רבעוני של 37% ל-14.8 מיליארד דולר – קצת יותר מ-10% מכלל ההכנסות של החברה ומעל התחזיות, שצפו לה הכנסות של 14.2 מיליארד. מדובר בהגברת הצמיחה של AWS לעומת הרבעון השני של השנה שעברה, שבו הן עלו ב-29%. מכאן עולה ש-AWS התאוששה מהירידה בהכנסות בתחילת תקופת הקורונה. הסיבות להצלחה הן שתיים: הראשונה היא האימוץ המהיר של הענן והטרנספורמציה הדיגיטלית בהמשך תקופת המגפה והשנייה היא העבודה של אנדי ג'סי, שהיה מנכ"ל AWS עד לתחילת החודש שעבר – אז הוא מונה למנכ"ל אמזון במקום ג'ף בזוס, שמשמש כעת רק כיו"ר החברה, ומאז עוסק יותר בחברת החלל שלו – וכבר הספיק לעשות סיבוב מחוץ לכדור הארץ.

תחזית ההכנסות של אמזון לרבעון השלישי קטנה ביותר מ-5%, ואפילו יותר מ-10%, מהתחזיות של האנליסטים: היא עומדת על בין 106 ל-112 מיליארד דולר, בעוד שהצפי של המומחים עמד על 118.7 מיליארד. המומחים הביעו דאגה מההשלכות שעלולות להיות על ההכנסות של אמזון לחזרה של הלקוחות לחנויות הפיזיות, לצד הקורונה.

לא מוסיפות לכך הפעולות הרגולטוריות נגד החברה: בימים האחרונים הוחלט באיחוד האירופי להטיל קנס של 887 מיליון יורו על אמזון, עקב הפרה של תקנות הגנת הפרטיות GDPR. בארצות הברית, סוכנות הסחר הפדרלית, ה-FTC, מנהלת נגדה חקירה בחשד לשימוש לא מורשה במידע מצד שלישי ובוחנת את הרכישה הצפויה של החברה את האולפן ההוליוודי הענק MGM. יש לציין שיו"רית ה-FTC, לינה קאן, היא מבקרת גדולה של אמזון – עוד מימיה כפרופסורית המתמחה בתחום ההגבלים העסקיים באוניברסיטת קולומביה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים