המראת בזוס לחלל: הממים המשעשעים ודברי האיש העשיר בתבל

אתמול (ג') הצליח ג'ף בזוס, מנכ"ל ומייסד חברת החלל בלו אוריג'ין והאיש שהביא לעולם את אמזון, להגיע לחלל, לשהות שם זמן קצרצר ולנחות בשלום בחזרה בכדור הארץ - כשנחת, שיכור ניצחון ומוקסם, הכריז דבר מה די מתמיה ● ברשתות החברתיות הגיבו לכך, וגם להרפתקה בכלל

ג'ף בזוס, מייסד בלו אוריג'ין. צילום: ויקיפדיה. טיסת החלל של החברה. צילום: פליקר

ג'ף בזוס, האיש העשיר בעולם, שיגר את עצמו אל החלל אתמול (ג') על סיפונה של החללית "ניו שפרד" של החברה שייסד, בלו אוריג'ין. ההמראה שלו, והנחיתה בשלום, כולל אמירה ששחרר המולטי-מיליארדר, הטיסו לאוויר גם מבחר עשיר של ממים ותגובות.

בזוס צירף אליו למסע את אחיו הצעיר, מארק בזוס, ואת חברתו הקשישה, ואלי פאנק, טייסת בת 82 שחלמה תמיד להיות אסטרונאוטית, וכעת נכנסה לספרי ההיסטוריה כאסטרונאוטית המבוגרת ביותר בעולם. אל החבורה העליזה הצטרף אוליבר דאימן בן ה-18, שנחשב כעת לאסטרונאוט הצעיר בתבל. דאימן הוא בנו של מנכ"ל חברת ההון ההולנדית סומרסט קפיטל פרטנרס, ג'וס דאימן, והוא תפס את מקומו של זוכה אנונימי בכרטיס הטיסה הנחשק, שרכש את הזכות להמריא עם בזוס לחלל ב-28 מיליון דולר במכירה פומבית, אך לבסוף הודיע כי בשל בעיות בלו"ז לא יחבור למסע המשונה והמרגש.

תודה לעובדי אמזון וללקוחותיה: "אתם שילמתם על זה"

רגעים ספורים לאחר שחזר מהחלל, שחרר בזוס, שהוא כידוע גם האיש שהביא אל העולם את ענקית הקמעונאות אונליין אמזון, הצהרה מהירה, ובה ביקש להודות לצוות בלו אוריג'ין שאיפשר את הטיסה שלו. הוא הודה גם לעיר ואן הורן בטקסס, שאירחה את ההשקה, ואז הוא אמר גם דבר שהרים גבות רבות: "אני רוצה להודות לכל עובד באמזון ולכל לקוח של אמזון, כי אתם שילמתם על כל זה. תודה מקרב לב". לאמירה זו הגיבו הגולשים במה שניתן לתאר כ-תדהמה.

אם מתבוננים על בזוס בזמן ששחרר את האמירה, הוא נראה כמי שאומר את הדברים ברצינות, וזאת בזמן שההערה ההזויה עוררה כבר בעת שנאמרה צחקוקים מהקהל שנכח במסיבת העיתונאים. רבים פירשו את שנאמר כתלישות מוחלטת (שלא לומר ריחוף בחלל) מצד האדם העשיר ביותר שחי כיום על פני כדור הארץ, ששוויו כיום הוא יותר מ-200 מיליארד דולר ושגם אמזון שבבעלותו היא חברה משגשגת במיוחד, כידוע. המגיבים התייחסו להלך המחשבה של בזוס בנוגע לכסף ועושר, וליחסו לעובדיו ולקוחותיו, והציגו תגובות שנעו בין כעס לסרקזם.

כך למשל, נצפו משתמשי טוויטר מגיבים בממים המראים איך עובדי אמזון "מנצלים" את היעדרותו של הבוס הגדול שלהם לצורך עמידה בתור לשירותים – זכות שנהגים ועובדים אחרים בחברה אינם נהנים ממנה, כך למדנו השנה, אחרי שנהגי אמזון תיעדו עצמם עושים שתן בבקבוקים ודיווחו על כך במדיה החברתית.


במם הזה נראה בזוס מתבונן על עובדי אמזון מהחלל ומזרז אותם לשוב לעבודתם.

ממים אחרים עסקו פשוט בלעג של בזוס לעניים, או בעיקר בחוסר האכפתיות שלו כלפיהם.

dick jokes בשפע ולא מעט לעג

גולשים רבים התייחסו לצורה הפאלית במיוחד של החללית של בזוס, והבהירו שהם תוהים איך קרה שמהנדסי בלו אוריג'ין, שהם ללא ספק מהבכירים שבמהנדסי התעשייה, לא שמו לב למראה המעט מטריד של כלי החלל לפני שהקפסולה שבה ישבו בזוס ויתר הטסים התנתקה ממנו. או שמא הם שמו לב, וקיבלו הוראה להותירו כזה במכוון.

כך או כך, המדיה החברתית התפוצצה ממה שמכונה dick jokes, שלבשו צורת ממים והתייחסו ליזם השנוי במחלוקת, ולהרפתקה המאוד מתוקשרת וכנראה מסוכנת שבחר לעבור ביודעין בכלי הפאלי שלו.

זה היה כנראה צעד קטן לאדם, אך בהחלט קפיצה ענקית לפרודיות אודות בזוס, דמות שהעולם לא ממש אוהב לאהוב.

האקט היומרני של היזם מסיאטל גם ייצר המשך לעצומה שהושקה עם היוודע תכניתו של בזוס. בעצומה קראו המונים, כ-180 אלף איש לערך, שלא להתיר לבזוס לשוב לכדור הארץ. וכמובן, שהיו גם משתמשי טוויטר, אינסטגרם ויתר הפלטפורמות, שהתייחסו לעניין ההרשאה לנחות שוב על הפלנטה שלנו, והאם בזוס זכאי לכזו, אם לאו.


יצוין עם זאת כי טיסת החלל של המתחרה שהקדים את בזוס, ריצ'רד ברנסון, שהצליח להגיע לחלל ולשוב ממנו ב-11 ביולי עם רכב החלל שלו ושל חברת וירג'ין גלקטיק שייסד, הייתה עמוסה בסמלים נשיים סטריאוטיפיים. מעבר לשם "וירג'ין" (בתולה), ברנסון וצוותו עלו על חללית קטנה יחסית, שהייתה תחובה בבטנה של "ספינת האם" – שוב, דבר מה המתקשר לרחם ולנשיות. עם זאת, ברנדסון הגיע רק למה שמכונה "קצה האטמוסיפרה", בעוד בזוס חדר עמוק יותר וכבש גם את החלל, גם אם לדקות קצרות בלבד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים