מגעים בין ישראל לקנדה לחידוש פעילות הקרן המשותפת למחקר ולחדשנות

שרת המדע, החדשנות והטכנולוגיה, אורית פרקש הכהן, ושר החוץ של קנדה, ארק גראנו, סיכמו על המשך המגעים בפגישה ביניהם ● המדינות צפויות לשתף פעולה בתחומים שונים, בהם מחשוב קוונטי, בינה מלאכותית, חלל וחקר שריפות

שרת המדע, הטכנולוגיה והחדשנות, אורית פרקש הכהן, ושר החוץ הקנדי, מארק גראנו. צילום: אבי חיון, משרד החוץ

ישראל וקנדה יקיימו מגעים לחידושה של הקרן המשותפת למחקר ולחדשנות בין המדינות, בהיקף של שישה מיליון דולר קנדי בשנה, שהם כ-16 מיליון שקלים. כל צד ישקיע שלושה מיליון דולר קנדי. במסגרת הקצאת תקציב זו תיבחן האפשרות לשלב שיתופי פעולה בתחום המחקר המדעי וייבחנו שיתופי פעולה בין התעשייה לאקדמיה. הדברים סוכמו בפגישה שערכו היום (א') שרת המדע, הטכנולוגיה והחדשנות, אורית פרקש הכהן, ושר החוץ הקנדי, מארק גראנו, המבקר בישראל.

משרד המדע, הטכנולוגיה והחדשנות שיתף עד כה פעולה עם הקרן למחקר במדעי הטבע והבריאות של פרובינציית קוויבק הקנדית – FRQNT-FRQS. במסגרת זו ערכו הצדדים מחקרים בעולם ההדמיות הרפואיות, במימון משותף.

הפגישה עסקה גם בשיתופי פעולה בין שתי המדינות בחקר הקוונטום ובתחום הבינה המלאכותית – שני תחומים שבהן יש לישראל תוכניות מחקר ייעודיות ברמה הלאומית. ככלל, השרים הסכימו שעל שתי המדינות לשתף פעולה בתחומי המדע, הטכנולוגיה והחדשנות השונים, וכי בקרוב תתקיים פגישת עבודה בין השרה פרקש הכהן לשר הקנדי המקביל לה.

ההיכרות בין שר החוץ הקנדי לאילן רמון ז"ל

כמו כן, הביעו השרים פרקש הכהן וגראנו רצון לחדש את הסכם המסגרת לשיתוף פעולה של סוכנות החלל הישראלית עם המקבילה הקנדית, CSA (ר"ת Canadian Space Agency). ההסכם נחתם ב-2014 ותוקפו פג ב-2018. בתחילת השיחה הם דיברו על תרומתו של אילן רמון ז״ל, האסטרונאוט הישראלי הראשון, לחקר החלל. בפגישה התברר ששר החוץ הקנדי, אסטרונאוט בעברו, הכיר את רמון ז"ל וסיפר לפרקש הכהן על ההיכרות בין שניהם. השרה הזמינה את השר הקנדי להשתתף בשבוע החלל הישראלי, שיתקיים בסוף ינואר הקרוב ויכלול מחווה לרמון ז"ל.

לנוכח גל החום והשריפות הפוקד את קנדה, שוחחו השניים גם על שיתוף פעולה קנדי עם חברות ישראליות המפתחות טכנולוגיות לזיהוי מקור שריפות מהחלל. "קנדה סובלת כעת מתופעות חום ושריפות קיצוניות, ולישראל יש טכנולוגיה שיכולה לעזור בזיהוי מקורם של אירועים כאלה", אמרה פרקש הכהן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים