לא בטוח שהמפתחים יאהבו: גוגל נוטשת את פורמט APK ועוברת ל-AAB

לפי גוגל, השינוי הזה לא רק שלא יזיק, אלא יועיל, מפני שגודל ההורדה של קובצי ה-AAB קטן מזה של קבצי APK, וגם בטוח יותר, אבל חסרונו שהוא משמש רק את החנות של גוגל, ויגרום למפתחים לארוז את האפליקציות שלהם פעמיים – פעם לחנות של גוגל ופעם שנייה לחנויות אחרות

נחשפו אפליקציות אנדרואיד שאספו מידע רגישAAB בלבד לחנות של גוגל. צילום: יח"צ

גוגל (Google) הודיעה למפתחים שהשימוש בקובצי APK כדי להעלות את האפליקציות שלהם ל-Google Play לא יותר עוד. החל ב-1 באוגוסט ניתן יהיה להשתמש רק במעטפת AAB ייעודית. מדובר בשינוי מהותי, מכיוון שמתחילת הדרך השימוש ב-APK היה זה שמקובל בכל הפלטפורמות הפתוחות להעלאת קבצים לאנדרואיד.

לפי גוגל, השינוי הזה, שלא אמור להשפיע על הורדת האפליקציות מהחנות עבור משתמשי הקצה, לא רק שלא יזיק, אלא יועיל. קודם כל, גודל ההורדה של קובצי ה-AAB קטן מזה של קבצי APK, וגם בטוח יותר. עם זאת, יש הבדל משמעותי אחד: זהוו פורמט שמשמש רק את החנות של גוגל.

זה אומר שמפתחים שירצו להמשיך להעלות קבצים לחנויות אחרות, שאינן של גוגל, יצטרכו למעשה לארוז את האפליקציות שלהם פעמיים: פעם אחת לטובת החנות של גוגל כ-AAB, ופעם נוספת כקובץ APK. גוגל אמנם אינה מתכוונת לחסום, לפחות לעת עתה, את האפשרות להתקין קבצי APK בטלפונים המבוססים על אנדרואיד, אבל כאמור, לא דרך החנות ולא דרך מנגנון האבטחה שלה.

כך או כך, ההודעה של גוגל מתייחסת רק לאפליקציות חדשות. אפליקציות שכבר קיימות בחנות יישארו בפורמט הישן.

ההודעה הזאת מגיעה זמן קצר לאחר שמיקרוסופט הכריזה על השילוב של אפשרות להתקין אפליקציות אנדרואיד ב-Windows 11 דרך החנות של אמזון (Amazon) וגם ישירות באמצעות קובצי APK שמורדים מהאינטרנט.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים