יורו: ההוכחה שלא נס ליחן של חברות הציוד והחומרה הוותיקות

יבמ ו-Dell-EMC הוכיחו שהנחישות משתלמת, וכך גם המיינפריים והאחסון ● וגם: פרידה מאגדה של כדורגל - ויקי פרץ

30/06/2021 14:34

בעונת 1976/77 התחלתי ללכת לראות כדורגל באצטדיון בלומפילד, מול הנגרייה של אבא שלי, שהיה דואג להכניס אותי למגרש. ככה התחילה הקריירה העשירה שלי כאוהד, שאותה העברתי לילדיי, שאני לוקח אותם למגרשים כבר מגיל ארבע. לכר הדשא עלו באותו היום השדים הצהובים ממכבי תל אביב ב-"הצגה השנייה" (פעם, בחלק מהשבתות שיחקו שניים או שלושה משחקים במגרש אחד), כאשר בראשם היה החלוץ האחד והיחיד ויקי פרץ. אתמול (ג') שמעתי בצער רב על מותה של האגדה – האיש והשפם, שחורר רשתות והביא לנו, המכביסטים, שתי אליפויות. לא נותר לי אלא לומר שתהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

אנגליה-יבמ .Vs גרמניה-סאפ

ועכשיו, למשחקי האתמול ביורו: אמש בא אל קיצו שלב שמינית הגמר של הטורניר, כאשר אחת הנבחרות הטובות בעולם – גרמניה-סאפ – הודחה ונרשמה מיני סנסציה כשאוקראינה-דל (או, יותר נכון, Dell-EMC) הדיחה את שבדיה-קליקוויי.

באשר למשחק הראשון, ב-1990 אמר גארי ליניקר, שבשנות ה-80' וה-90' היה חלוץ נבחרת אנגליה, ש-"כדורגל הוא משחק פשוט: 22 גברים רודפים אחרי כדור במשך 90 דקות, ובסוף הגרמנים מנצחים". הוא אמר זאת לאחר שנבחרתו הפסידה לגרמנים (אז היא עוד הייתה גרמניה המערבית) בחצי גמר המונדיאל שנערך באותה השנה. המשפט הזה, שהיה נכון שנים רבות, נחרט בראש, אבל לפני כמה נשים פג תוקפו. זה דומה למשפט אחר – "אף מנמ"ר לא פוטר כי הוא בחר ביבמ" – שהיה שגור במשך שנים רבות בפי מנהלי המכירות של הענק הכחול ובפי יועצי מחשוב למיניהם.

המשחק אתמול הוכיח עד כמה המשפט שנאמר פעם על הנבחרת הגרמנית לא נכון. הוא היה מעין הנגאובר אחרי שיכרון החושים של שני המשחקים של שלשום. את האלכוהול אתמול שתו אחרי המשחק האנגלים, שידועים שחובבי הטיפה המרה. לפחות חלקם.

שתי הנבחרות ניהלו אמש משחק חפירות, שהזכיר במשהו את מה שקרה בין גרמניה לאנגליה ושאר בעלות הברית במלחמת העולם הראשונה. אמנם, אז היו מול הגרמנים בעיקר הצרפתים (קו מז'ינו, זוכרים?), אבל האנגלים כרתו אתם ברית ועזרו להם. אמש עלו על המגרש שתי נבחרות גדולות, ואתן שתי חברות שהן קלאסיקות של עולם המחשוב של הארגונים הגדולים: יבמ, האמא של תחום המחשוב, שהביאה לעולם את מחשבי המיינפרים והייתה יצרן החומרה המוביל בעולם הארגוני מזה שנים רבות (ויש שיאמרו עד היום), מול סאפ, האמא של ה-ERP, שגם היא הובילה את עולם המשוב הארגוני לא מעט זמן.

זיו מנדל, מנכ"ל ג'ון ברייס הדרכה ומטריקס שירותי R&D ואוף שור. צילום: ניב קנטור

זיו מנדל, מנכ"ל ג'ון ברייס הדרכה ומטריקס שירותי R&D ואוף שור. צילום: ניב קנטור

המחצית הראשונה של ההתמודדות הייתה די משעממת – בטח בהשוואה למשחקים בימים הקודמים, אבל בחצי השני קיבלנו קצת יותר אקשן ובעיקר כמה רגעים שמסבירים את הסיפור של כל המשחק. כמו שראש ממשלת בריטניה (ובתוכה אנגליה), בוריס ג'ונסון, אמר: "בואו נבצע את הברקזיט ונחזור למקורות שלנו", כך חזרנו למקור המחשוב – יבמ. החלוץ האנגלי, ראחים סטרלינג, ששמו כשם המטבע של הממלכה, נכנס בשלב מסוים לרחבה של גרמניה-סאפ והשתמש בראש שלו כדי לכבוש. אלא שבדקה ה-81, סטרלינג החליט להחזיר טובה לגרמנים ואיבד כדור שהפך להתקפה מתפרצת של תומס מולר. אני לא יודע מה עבר בראש של מולר, אבל תוך כדי שהוא נע אל השער ראינו איך סטרלינג תופס את ראשו כמבין את הטעות שעשה. אלא שאז מולר החטיא. חמש דקות מאוחר יותר, לאחר שהארי קין הבקיע את השער השני לזכות האנגלים-יבמים, היה זה מולר שתפס את ראשו, כי הוא כנראה הבין שזה המשחק האחרון שלו בנבחרת גרמניה-סאפ.

שבדיה-קליקוויי .Vs אוקראינה-דל

במשחק השני ראינו שתי חברות תוכנה, שאחת מהן היא ותיקה – אוקראינה-דל. מולה ניצבה שבדיה-קליקוויי. האוקראינים כבשו שער ראשון בדקה ה-27, שהזכיר שלפני שחוקרים את הנתונים ומציגים אותם למשתמש, צריכים לאחסן אותם בצורה בטוחה, ובעיקר לאפשר ביצועים מהירים בגישה אליהם. שבדיה-קליקוויי התחילה לאחר השער של יריבתה ללמוד את ההגנה שלה בעזרת כלי ה-BI שמציעה החברה, ובאה על שכרה עם שער שוויון בדקה ה-42.

לאחר ההפסקה, בדקות ה-55 וה-56, ראינו שני כדורים שנבעטו לקורה – אחד מכל נבחרת. הצפי מחברות שמתעסקות בדטה הוא שהן יהיו מדויקות ולא יתנו תשובות של כמעט.

אחרי 1:1 בתום 90 הדקות הגיעה ההארכה, ובה למדנו שכש-10 שחקנים של נבחרת אחת רודפים אחרי כדור ו-11 שחקנים במשך 120 דקות, בסוף הנבחרת השנייה מנצחת בדקה ה-121. ואמנם, ברגע שמרקוס דנילסון השבדי הורחק בצדק, לאחר שלא בכוונה נכנס ברגל של שחקן מאוקראינה-דל (בתקווה שהוא לא גמר לו את הקריירה), היריבים הפעילו את תוכנת ניהול האחסון של חברת הענק בצורה חכמה, ובהארכה של ההארכה מצאו את החור בין שני הבלמים של שבדיה-קליקוויי וניצחו אותה. הכובש של הגול המכריע היה אנדראס דייבביק.

שלב שמינית הגמר ביורו הנוכחי לימד אותנו שכאשר חוטפים אדום – עפים, ואישש את התחזית שלפיה הן צרפת-אמזון, הן גרמניה-סאפ והן פורטוגל-פריוריטי נוצחו וייראו את המשחקים הבאים מהמדינה שלהן. יהיה חם בחצי גמר, שבו אני חוזה שישחקו דנמרק-JFrog מול אנגליה-יבמ וספרד-אורקל מול בלגיה-מאנדיי. משם אני צופה גמר של אגדות, בין הבלגים לדנים. ואולי אלה שיעלו לגמר יהיו דווקא שווייץ-רד-האט וצ'כיה-HP? נחיה ונראה.

הכותב הוא מנכ"ל ג'ון ברייס הדרכה ומטריקס שירותי R&D ואוף שור.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים