יורו 2020: הישראלית צ'ק פוינט ו-ג'ייפרוג כיכבו בפתיחת שמינית הגמר

במשחק הראשון של שמינית הגמר ניצחה קבוצת ה-DevOps - דנמרק-ג'ייפרוג - את קבוצה הסייבר - ויילס-F5 ● בשני ניצחה קבוצת הסייבר - איטליה-צ'ק פוינט - את קבוצת ה-DevOps, אוסטריה-אטליסיאן-ג'ירה ● בשני המשחקים ניצחו הקבוצות ה"ישראליות"

27/06/2021 13:47
שלב שמינית הגמר. יורו 2020. צילום אילוסטרציה: BigStock

אחרי יומיים של מנוחה חזרנו, וחזרנו בגדול, לשלבי ההכרעה ביורו, עם פתיחת שמינית הגמר. ואיזה פתיחה זאת הייתה…

בעולם שלנו בתחום הטכנולוגיה ומערכות המידע, אין לנו אפשרות לצאת לפגרה. הטרנספורמציה הדיגיטלית שהארגונים עוברים מחייבת אותנו בפועל לעבוד 24X7 בלי מנוחה ובלי פגרה באמצע. הדרישה לרציפות העבודה, יחד עם הגידול באינטנסיביות של המציאות הדיגיטלית, גם הולידו את הצורך להיות מסוגלים לייצר/לתקן קוד במהירות, ולהגיב למה שקורה בשטח בצורה מיידית. כתוצאה מכך אנחנו נדרשים לעדכוני תוכנה רציפים, ולפיתוח מתמשך בשיטת ה-CI/CD, שמגשר על הפערים בין צוותי ופעילויות פיתוח ותפעול, על ידי אכיפת אוטומציה בבנייה, בדיקה ופריסה של יישומים.

שיטות ה-DevOps המודרניות כוללות פיתוח מתמשך (continuous development), בדיקות מתמשכות, אינטגרציה מתמשכת, פריסה רציפה וניטור רציף של יישומי תוכנה לאורך כל מחזור חיי הפיתוח שלה. פרקטיקת ה-CI/CD, או צינור ה-CI/CD (או Pipeline), מהווים את עמוד השדרה של פעולות DevOps המודרניות.

בכדורגל לעומת זאת, לא נמצאה עדיין השיטה שתענה על הדרישה של הטלוויזיה לייצר כל יום משחקים, ולכן הליגות והקבוצות דורשות ימי מנוחה ופגרה במהלך השנה ובטורנירים. גם בכדורגל בשנים האחרונות גדלה האינטנסיביות במשחק עצמו ובכמות המשחקים, אבל הפתרון לבעיה בעולם הכדורגל מבוסס על תכנון קפדני של לוחות הזמנים של המשחקים, וביצוע רוטציה בין השחקנים (ואנחנו נשוב לדון בנושא מאוחר יותר בכתבה).

משחק ראשון של שמינית הגמר

ג'ייפרוג

ג'ייפרוג

במשחק הראשון שנערך בשמינית הגמר קיבלנו טעימה ראשונית ממה שהולך לקרות במשחקים הבאים – קצב, גולים, עניין, ובעיקר – מתח גדול. ויילס-F5 פתחה את המשחק בסערה, נראתה חזקה מתמיד, והיה נראה שהסיפור של האליפות הקודמת, בה היא התקדמה עד לחצי הגמר, חוזר. אבל אז עשתה דנמרק-ג'ייפרוג (JFrog) את קפיצת הצפרדע שלה, הוציאה את כל ארסנל הכלים שלה, וכמו קבוצה מהאגדות מחצה את ויילס-F5.

כמו שאמרנו פעמים רבות בעולם הסייבר, כאשר פורצים למערכות שלך פעם ראשונה ואתה חשוף, כבר לא עוזרת לך שכבת ההגנה ההיקפית ואתה צפוי למתקפה כוללת בכל המערכים. כך קרה גם לויילס-F5, שברגע קסום אחד חטפה גול מחוץ לרחבה, ואז לא עזרו כבר כל שכבות ההגנה של F5 והגולים זרמו פנימה.

דנמרק-ג'ייפרוג הוכיחה שהיא השאירה מאחור את האירוע של אריקסן, והוכיחה שהיא לא קבוצה של שחקן אחד, גדול ככל שיהיה. בדיוק כמו ש-ג'ייפרוג איננה רק חברה של מוצר אחד לניהול גרסאות התוכנה בקוד פתוח, ויש לה כיום מגוון מוצרים. דנמרק-ג'ייפרוג הפעילה במשחק את תוכנת ה-XRAY, שמאתרת פרצות אבטחת מידע בקוד, מצאה את הפירצות בהגנה של ויילס-F5, וכבשה ארבעה שערים פעם שנייה ברציפות. אין ספק שדנמרק הופכת להיות הנסיך בביצה, שמצפרדע מכוער, עם שני הפסדים בתחילת הטורניר, נראית בפוטנציה כהפתעת הטורניר. לסיכום: במשחק הראשון של שמינית הגמר ניצחה קבוצת ה-DevOps את קבוצה הסייבר.

משחק שני של שמינית הגמר

צ'ק פוינט

צ'ק פוינט

המשחק השני הפגיש את איטליה-צ'ק פוינט (Check Point) הפייבוריטית, עם אוסטריה-אטליסיאן (Atlassian)-ג'ירה (Jira) במשחק שאמור היה להיות חד צדדי. בפועל המשחק היה מותח, נכנס להארכה (פעם ראשונה ביורו הזה, אבל אני מבטיח שלא בפעם האחרונה), היה מלא אירועים, ומאוד מפתיע בקצב שלו.

הניצחון של איטליה-צ'ק פוינט הושג בסופו של דבר בעקבות ההגנה החזקה שיש לאיטליה-צ'ק פוינט – ובעיקר בזכות השוער המעולה שלה, שאומנם הפעם ספג שני שערים, לאחר 12 משחקים ללא ספיגה (אחד למזלו נפסל בעקבות פסיקת VAR על נבדל גבולי שהיה), אך הציל בהארכה את איטליה מפני מהפך מפתיע, שהיה מוביל לבעיטות הכרעה מהנקודה הלבנה (ואנחנו זוכרים איך זה נגמר בפעם הקודמת, כאשר איטליה-צ'ק פוינט הגיעה לבעיטות הכרעה, אז זה היה מול גרמניה והסתיים בהדחה).

גורם נוסף שגרם בפועל לניצחון של איטליה היה ניהול המשחק החכם של מנצ'יני, מאמן איטליה. ממש כמו שגיל שוויד ידע לנהל נכון את צ'קפוינט, גם מנצ'יני ידע לעשות את החילופים הנכונים בזמן.

שני המחליפים שלו, קייזה ופסינה, כבשו בסופו של דבר את שערי הניצחון והובילו את איטליה-צ'קפוינט לשלב הבא.

מהצד השני אוסטריה-אטלסיאן-ג'ירה חייבת לקבל את כל הערכה והכבוד. מדובר בנבחרת שלאורך כל המשחק (למעט עשר הדקות האחרונות של המחצית הראשונה של הארכה), ניהלה את המשחק והמשאבים כמו שג'ירה, מוצר הדגל של אטלסיאן, מנהלת, ובדומה לאטלס מהמיתולגיה היוונית  (שעל שמו נקראת חברת אטלסיאן), החזיקה את השמים על הכתפיים שלה. הבעיה הייתה שהמאמן של אוסטריה-אטלסיאן, התמהמה עם החילופים (היה אפשר לראות את הסבל והמאמץ של כל השחקנים האוסטרים במהלך ה-90 דקות). כל החילופים בוצעו מהדקה ה-90, וכובש השער המצמק היה כמובן שחקן מחליף, אבל נראה שזה היה מאוחר מדי ומעט מדי.

צריך לזכור (וכאן אני חוזר לנקודה שבה התחלתי את הטור היום) שלאיטליה היו תשעה ימי מנוחה, ולאוסטריה רק שישה כאלו, ולכן בסופו של דבר גם אם אתה אטלס וחזק, העייפות מכריעה אותך. ולמרות שאיטליה-צ'ק פוינט חוטפת שער ראשון (בלתי ניתן לעצירה מבחינת השוער), היא מנצחת 2:1 בקושי, ועוברת לשלב הבא.

לסיכום במשחק השני של שמינית הגמר ניצחה קבוצת הסייבר את קבוצה ה-DevOps, ובשני המשחקים ניצחה "הקבוצה הישראלית" ובעיקר ניצחו הצופים שניהנו מכל רגע.

הכותב הוא מנכ"ל ג'ון ברייס הדרכה ומטריקס שירותי R&D ואוף שור

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים