האם Biren Technology תכניס תחרות נוספת לשוק המעבדים הגרפיים?

החברה הסינית אמורה להציג את מעבדיה הראשונים עוד לפני סוף השנה הנוכחית ● לטענת ה-CTO של החברה הצעירה, הביצועים של המעבדים של Biren ייתנו מאבק חזק ביותר לאלו של אנבידיה

מתמודדת חדשה בשוק המעבדים הגרפיים. Biren Technology. צילום מסך מאתר החברה

שוק המעבדים הגרפיים המיועדים לשימוש כמאיצי פעילות בדטה סנטרים הולך להתחמם קצת יותר בשנה הבאה. לפי דיווחים בשוק הסיני, חברה סינית חדשה מתכוונת להיאבק על נתח שוק מול הגדולות, ומדובר ב-Biren Technology, שאמורה להציג את מעבדיה הראשונים עוד לפני סוף השנה הנוכחית.

המעבד שתציע החברה יציע ייצור בליתוגרפיה של 7 ננו-מטר, מול יצור ב-5 ננו-מטר – אשר מובטח עבור מעבדי ארכיטקטורת ה-Ada Lovelace הבאה של אנבידיה, שעדיין לא ברור אם היא תייצר אותם במפעלים של סמסונג או של TSMC. עם זאת, לטענת מייק הונג, ה-CTO של החברה הצעירה שהוקמה ב-2019, הביצועים של המעבדים של Biren ייתנו מאבק חזק ביותר לאלו של אנבידיה, גם בגלל שיטת האריזה הקניינית של החברה, ועם התמקדות באימון יישומי בינה מלאכותית ולימוד מכונה מעמיק.

נכון להיום מציעה אנבידיה כרטיסי האצה בסדרת A100, המבוססים על ארכיטקטורת ה-Ampere הנוכחית שלה, שמציעה כבר כיום תצורה מרשימה שכוללת למעלה מ-6,900 ליבות CUDA, יותר מ-425 ליבות Tensor ותמיכה בעד 80 גיגה-בייט זיכרון HBM2E, ברוחב פס של 2 טרה-בייט/לשנייה.

גם AMD עושה צעדים כדי לחזק את המעמד שלה בשוק המסוים הזה, שהדרישה לו הולכת וגוברת ככל שהבינה המלאכותית ולימוד המכונה משתלבים יותר ויותר בקצה העליון של המחשוב, ומאחורי הפינה נמצאת גם אינטל, עם צפי שבשנה הבאה היא תשיק שבבים גרפיים המבוססים על Xe-HPC ומכונים Arctic Sound.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים