גופים רגולטוריים באירופה: לאסור שימוש בטכנולוגיית זיהוי פנים בשטחים ציבוריים

הגופים טוענים, כי הפריסה של טכנולוגיות זיהוי ביומטרי מרחוק בשטחים ציבוריים "משמעותה הסוף לאנונימיות במקומות מעין אלה. יישומים כגון זיהוי פנים בזמן אמת פוגעים בזכויות הבסיסיות ובחופש ברמה כזו שעלולה להעמיד אותם בספק"

חולשות במנגנון זיהוי הפנים? אילוסטרציה: BigStock

גופים רגולטוריים באירופה דורשים לחסום את השימוש בטכנולוגיית זיהוי פנים בשטחים ציבוריים, ומתריעים כי טכנולוגיות בינה מלאכותית שנעשה בהן שימוש לזיהוי תכונות אנושיות מעלות בעיות פרטיות חמורות.

ה-EDPS (ר"ת European Data Protection Supervisor) וה-EDPB (ר"ת European Data Protection Board) פרסמו הצהרה משותפת שמבקשת לקדם חקיקה הנוגעת לשימוש בבינה מלאכותית באיחוד האירופי, ומדגישה את הצורך להבהיר את חוקי הגנת הנתונים בהקשר לטכנולוגיה האמורה.

ההצהרה באה בעקבות הצעת הוועדה האירופית לאחד את חוקי הבינה המלאכותית, כולל הצבת מגבלות על זיהוי פנים בשטחים ציבוריים, אך לא להפסיק מיד את השימוש באיסור מיידי.

שני גופי הרגולציה קוראים לוועדה האירופית להחמיר את גישתה, ומתריעים, כי "הסיכונים הגדולים שמציבה הטכנולוגיה לזיהוי מרחוק של נתונים ביומטריים של אנשים בשטחים ציבוריים", חייבים להביא לחסימה כללית של כל שימוש בבינה מלאכותית לזיהוי אוטומטי של תכונות של אנשים באזורים מעין אלה. מדובר, לדברי הגופים, בזיהוי פנים, טביעות אצבע, צורת הליכה, חתימת קול, או אפילו הקשות מקלדת  – וכל סימן ביומטרי או התנהגותי אחר בכל הקשר.

לדברי שני ראשי הגופים הרגולטוריים, הפריסה של טכנולוגיות זיהוי ביומטרי מרחוק בשטחים ציבוריים "משמעותה הסוף לאנונימיות במקומות מעין אלה. יישומים כגון זיהוי פנים בזמן אמת פוגעים בזכויות הבסיסיות ובחופש ברמה כזו שעלולה להעמיד אותם בספק. לכן יש לנקוט מייד בגישה זהירה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים