האם סנטינל וואן תצליח להיות הנפקת הסייבר הישראלית הגדולה ביותר?

חברת הסייבר, שהוקמה על ידי הישראלים תומר ווינגרטן ואלמוג כהן, הגישה תשקיף לפני הנפקה לבורסת ניו יורק, ולפי הערכות היא מכוונת לשווי שוק של 10 מיליארד דולר

תומר וינגרטן, ממייסדי ומנכ"ל סנטינל וואן. צילום: יח"צ

נראה כי המשקיעים אופטימיים מאוד לגבי חברת סנטינל וואן (SentinelOne), אשר הוקמה בשנת 2013 על ידי הישראלים תומר ווינגרטן ואלמוג כהן, שכן למרות שהחברה מגדילה את ההפסדים – היא מתכוננת להנפקה לפי שווי של 10 מיליארד דולר, כך לפי הערכות בשוק. החברה פיתחה פלטפורמה מבוססת בינה מלאכותית, שמגינה על נקודות קצה, כמו מחשבים ניידים ונייחים ושרתים באמצעות הענן.

ההנפקה המתוכננת נתמכת על ידי שורה ארוכה של מוסדות פיננסיים מכובדים וגדולים, בהם גולדמן זקס, בנק אוף אמריקה, בנק ברקליס, וולס פרגו ומורגן סטנלי, מה שמעיד על כך שגם שוק ההון מאמין בהצלחתה של החברה.

סנטינל וואן הגישה, כאמור, תשקיף לפני הנפקה לרשות ניירות הערך של ארה"ב ובה היא מציינת, כי בשנת 2020 גדלו ההכנסות החברה ב-100.2% ל-93.1 מיליון דולר, כלומר עלייה של קצת יותר מפי שניים. ההפסד גדל גם הוא, אם כי לפי אחוזים בפחות – ב-54%, ל-118 מיליון דולר לעומת 76.6 מיליון דולר בשנת 2019.

הגידול בהכנסות ובהפסדים נמשך גם  ברבעון הראשון של שנת 2021, עם גידול של 107.7% בהכנסות, ל-37.4 מיליון דולר, וגידול בהפסד ב-136.22%, ל-62.6 מיליון דולר.

באחרונה עלתה החברה לכותרות, כשהתוכנה שלה הצליחה לזהות ולעצור את חדירתה של SUNBURST – הנוזקה שהצליחה לחדור למערכות באמצעות העדכון של תוכנת Orion של סולארווינדס (SolarWinds) בקרב לקוחותיה.

החברה טרם פרסמה נתונים על מספר המניות שיונפקו, על ההיקף הכספי של הגיוס ועל שווי השוק של החברה בגיוס זה, אולם יש לציין שבנובמבר 2020 היא גייסה 276 מיליון דולר לפי שווי שוק של שלושה מיליארד דולר, לאחר שבתחילת 2020 היא גייסה 220 מיליון דולר, לפי שווי שוק של מיליארד דולר בלבד, כלומר החברה שילשה את שוויה במהלך פחות משנה.

לפי המסמכים שהגישה החברה, היא מצפה לגייס כ-100 מיליון דולר, וציינה כי היא מתכוונת להשתמש בכספי הגיוס להגביר את הנראות שלה בשוק הגנת הסייבר, לפיתוח המוצר שלה ול"תהליכים ארגוניים כלליים".

בינתיים לא ידוע מה יהיה שווי השוק בהנפקה, אך לפני כחודשיים העריך בלומברג שהברה תכוון לשווי שוק של כ-10 מיליארד דולר, שאולי נשמע סביר על רקע שווי השוק של קראוד-ססטרייק (CrowdStrike) האמריקנית, המתחרה העיקרית שלה, שנסחרת לפי שווי שוק של כ 46 מיליארד דולר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים