קוינבייס פרו – מבורסות הקריפטו המובילות בעולם – מתחילה לסחור בדוג'קוין

הסיבה לשינוי המדיניות פשוטה: שווי המטבע הדיגיטלי, שהתחיל כבדיחה וזכה להיקרא על שם מם של כלב שיבה אינו, נסק השנה ב-6,000 אחוזים ● מקדם בולט של הדוג'קוין הוא היזם המפורסם בעולם, אילון מאסק, שרוצה לעשות ממנו מטבע לתשלום בין-כוכבי

הופך לקריפטו מצליח. דוג'קוין. אילוסטרציה: BigStock

בורסת הקריפטו קוינבייס פרו (Coinbase Pro) – אחת מענקיות חילופי המטבעות הווירטואליים הפועלות בעולם כיום – הודיעה כי תתחיל לסחור ב-דוג'קוין (Dogecoin). הפקדות דוג'קוין ניתנות לביצוע כבר כעת, ואילו המסחר עצמו יחל מחר (ה').

נכס הקריפטו המסוים נוצר ב-2013 השראת מם של כלב שיבה אִינו, השייך לגזע ממשפחת כלבי שפיץ, ואשר מקורו ביפן. המם ששימש בתחילה כפרודיה על מטבעות וירטואליים. אלא שבהמשך הדברים השתנו לחלוטין. כבר באמצע מאי, מנכ"ל קוינבייס פרו, בריאן ארמסטרונג, גילה כי הדוג' יירשם בעוד שישה עד שמונה שבועות בבורסה, ואולם לבסוף המהלך קרה כבר כעבור 18 יום בלבד. עם זאת לעת עתה הדוג'קוין עדיין לא נוסף ליישום הצרכני Coinbase.com.

בשל התדמית של הדוג'קוין כמטבע שהוא מעין הלצה, הרגיעו בקוינבייס כי אם בשלב מסוים המטבע הנסחר החדש, דוג'קוין – וכן מספר אסימוני קריפטו חדשים שהתווספו באחרונה לשירות – "לא יעמוד בהערכתנו לגבי שוק בריא ומסודר", החברה עשויה לשמור אותו "במצב אחד למשך זמן ארוך יותר או להשעות את המסחר", כך נמסר בהודעת החברה.

הלצה שנסקה לשמיים ואולי תגיע למאדים

קוינבייס הסבירה ללקוחותיה, בפוסט שעלה לבלוג שלה, מהו בעצם הדוג'קוין. בפסקה קטנה החברה הבהירה שהקריפטו, שנתפש כחריג, בסך הכל כולל את הלוגו של שיבה אינו, והוסיפה כי "בניגוד לביטקוין, שתוכנן להיות דל, דוג'קוין נמצא בשפע בכוונה – 10,000 מטבעות חדשים נולדים בכל דקה ואין היצע מקסימלי".

יצוין כי קוינבייס לא "נכנעה" סתם לקסמי הדוג'. היא צירפה את המטבע הייחודי לסל מוצריה משום שהוא חווה השנה פריצה וצמיחה פנומנליות.

דוג'קוין נסחר נכון למועד כתיבת שורות אלו, ולפי נתוני CoinDesk, ב-41 סנט, ולמעשה חווה עלייה של כמעט 6,000% בשנה. המטבע הגיע לשווי השיא שלו בחודש מאי, עת טיפס למחיר של 74 סנט ליחידה. נכון להיום (ד') לפני הצהריים, שווי השוק של הדוג'קוין הוא 54.6 מיליארד דולר – מה שהופך אותו לנכס הקריפטוגרפי השביעי בגודלו כיום. גם מחיר האסימון עלה בכמעט 30% ביממה האחרונה.

מה שהזניק את המטבע הזניח בתחילת דרכו, או יותר נכון מי שהזניק אותו, היה אילון מאסק – המייסד והמנכ"ל של כמה וכמה ענקיות טכנולוגיה, ביניהן חברת החלל SpaceX ויצרנית המכוניות החשמליות טסלה, וציוציו.

מאסק החל לדון עם עוקביו בדוג'קוין בפברואר השנה. הוא צייץ ש"דוג'קוין הוא המטבע של האנשים" ולאחר מכן המשיך וקידם את הקריפטו הכלבי באופנים רבים. המשקיעים, הקשובים לכל ציוץ של מאסק, הלכו בעקבות המלצותיו, רכשו והנסיקו את שווי המטבע לשמיים, ביחס למחירו למשל בינואר השנה, שעמד על 0.0030 דולרים בלבד.

אילון מאסק מקדם את הדוג'קוין. צילום מסך מקליפ היוטיוב על המטבע

אילון מאסק מקדם את הדוג'קוין. צילום מסך מקליפ היוטיוב על המטבע

מאסק אפילו קידם שיר שהקליט בעצמו, שבו הקריאה "דוג'קוין אל הירח", ולא במקרה – ב-10 במאי האחרון הודיעה SpaceX שהיא מתכוננת לשליחת לוויין במשקל 40 ק"ג לירח, על גבי רקטת פלקון 9 מתוצרתה. מדובר בשיגור מסחרי ראשון אל הירח, והוא מתוכנן לרבעון הראשון של 2022. אלא שזה לא הפרט ההיסטורי היחיד שנכלל בבשורה – המשימה כולה שולמה באמצעות דוג'קוין, כחלק מהקידום הנחרץ למדי שעושה מאסק לאסימון.

סמנכ"ל המכירות המסחריות של SpaceX, טום אוצ'ינרו, הסביר את הרציונל שבעשייה ואמר: "משימה זו תדגים את יישום המטבע הקריפטוגרפי מעבר למסלול כדור הארץ, ותניח את הבסיס למסחר בין-כוכבי. אנו שמחים להשיק את DOGE-1 לירח". כדאי לזכור כי אחת ממטרותיו של מאסק היא יישוב מאדים, כך שייתכן בהחלט שהירח ממש לא יהיה הכוכב היחיד שאליו יגיע הקריפטו המיוחד, ולפיכך שהשמיים הם ממש לא הגבול שלו. ימים יגידו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים