עובדים באמזון: לתמוך בפלסטינים ולבטל חוזים עם ישראל

אחרי גוגל ואפל: יותר מ-500 עובדי אמזון פנו במכתב פנימי לג'ף בזוס, המנכ"ל, ואנדי ג'סי, מנכ"ל AWS, בקריאה לתמוך בפלסטינים בעקבות התקיפות הישראליות בעזה, ואף לבטל חוזים שיש לחברה עם ממשלת ישראל

אמזון. צילום: BigStock

יותר מ-500 עובדי אמזון (Amazon) פנו במכתב פנימי לג'ף בזוס, המנכ"ל, ואנדי ג'סי, מנכ"ל AWS, בקריאה לתמוך בפלסטינים בעקבות התקיפות הישראליות בעזה, ואף לבטל חוזים שיש לחברה עם ממשלת ישראל – כך מדווח היום אתר The Verge. אמזון זכתה לאחרונה במכרז נימבוס לאספקת שירותי ענן לממשלה לצד גוגל (Google).

"אנו מבקשים ממנהיגי אמזון להכיר בתקיפה הממושכת על זכויות האדם הבסיסיות של הפלסטינים תחת כיבוש לא חוקי… ולא להשתמש בשפה שמרמזת על סימטריה או שוויון בעוצמה ובמצב בין ישראל לפלסטינים, שתמעיט בערכם של הנזקים, ההרס והמוות שנגרמים לפלסטינים בימים האחרונים ובמהלך כמה עשורים בצורה לא פרופורציונלית", כתבו העובדים. "אמזון מעסיקה עובדים פלסטינים במשרדיה בתל אביב ובחיפה וברחבי העולם. התעלמות מהסבל שעימו מתמודדים הפלסטינים ומשפחותיהם משמעותה למחוק את הפלסטינים עמיתינו לעבודה". העובדים קוראים "לבטל את החוזים העסקיים עם הגופים השותפים לפשע של הפרת זכויות אדם, כמו צה"ל".

מאמזון לא נמסרה תגובה לתקשורת.

עובדי אמזון הם לא היחידים שמבקשים לתמוך בפלסטינים. גם מאות עובדי גוגל יהודים פנו במכתב לסונדאר פיצ'אי, המנכ"ל, בדרישה שהחברה תתמוך בפלסטינים, ובמקביל תעצור את החוזים מולה.

כמה ימים לאחר מכן, פנו גם כ-1,000 עובדי אפל (Apple) למנכ"ל, טים קוק, במקרה זה עובדים המשתייכים לאגודה המוסלמית של החברה, והביעו תרעומת על שלא גינה את האלימות שהופעלה כלפי הפלסטינים במבצע "שומר החומות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים