שומר החומות: מיהם הסלבס שנרתמו להסברה הישראלית?

המשרד לנושאים אסטרטגיים וערוץ האינסטגרם ישראל בידור פנו לסלבס כדי שיהדהדו את הנרטיב הישראלי ברשתות החברתיות ● מורן אטיאס, בר רפאלי ויעל שלביה הן בין אלה שנענו למבצע

סטורי במסגרת הקמפיין, שמזמין ללייב של מורן אטיאס הערב (ה'). מקור: ערוץ ישראל בידור

אחד הנושאים המדוברים בימים האחרונים, בצל המבצע בעזה, הוא ההסברה הישראלית. זו מקרטעת, אם להתבטא בעדינות, בגלל סיבות שונות: הפעילות האינטנסיבית של הפלסטינים ותומכיהם ברשתות החברתיות והעובדה שקשה להסביר את נחיצותן של פעולות צבאיות כשהן מביאות לעשרות אזרחים הרוגים. הנתונים, שמראים שיש הרבה יותר פוסטים פרו-פלסטיניים מאשר פרו-ישראליים, מדברים בעד עצמם.

בממשלה מעוניינים להזכיר לגולשים ברחבי העולם שיש במבצע הזה גם אזרחים ישראליים הרוגים, ולהפיץ את המסר שלה, שהטרור והטילים של החמאס הם שהובילו לפריצתו. המשרד לנושאים אסטרטגיים נכנס לפעולה ורתם לצורך כך את ערוץ האינסטגרם ישראל בידור, שמצידו הביא רבים מהמשפענים להשתתף בפרויקט למען ההסברה הישראלית. במשרד יודעים לספר שעד כה צברו תוצרי המבצע יותר מ-150 מיליון חשיפות.

בין הסלבס שמשתתפים במבצע ניתן למצוא דמויות בינלאומיות מוכרות כגון מורן אטיאס ובר רפאלי, כמו גם את צביקה הדר, הדוגמנית והשחקנית יעל שלביה, אופירה אסייג, כוכב הרשת סמיון גרפמן, שהוא גם מגיש משנה של התוכנית הצינור, טילטיל, ירדן ויזל, טל נברו ועוד. אלה "מתמודדים" עם סלבס בינלאומיים שתומכים בנרטיב הפלסטיני ומפיצים אותו במדיה החברתית, כגון בלה חדיד, דואה ליפה וכמו תמיד, רוג'ר ווטרס.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by 4IL (@4ilorg)


במסגרת המיזם, ערוץ ישראל בידור, משפיעני הרשת וערוץ ההסברה 4IL של המשרד לנושאים אסטרטגיים מפרסמים תכנים משותפים בעברית, אנגלית ורוסית, "במטרה לשמש כמכפיל כוח ברשתות החברתיות ולקרוא לציבור הישראלי להירתם למאמץ ההסברתי", לפי הודעת המשרד. כחלק מזה, הם מציעים לגולשים תכנים פרו-ישראליים על מנת שישתפו אותם, מעודדים אותם לדווח על פייק ניוז, הסתה ואנטישמיות, וקוראים למשפיענים ישראליים ובינלאומיים לספר את הנרטיב הישראלי.

כלל התכנים בעברית מתורגמים לאנגלית ומופצים הלאה למיליוני עוקבים. במהלך השבוע שבו המיזם פועל הועלו כ-50 סרטונים שזכו ליותר מ-150 מיליון חשיפות.

"מה שמתחולל ברשתות החברתיות צריך לעורר דאגה"

בישראל בידור אומרים ש-"כחברה ישראלית, אנחנו גאים לפעול למען תדמיתה של המדינה בארץ ובחו"ל. מה שמתחולל ברשתות החברתיות בשבועות האחרונים, וכתוצאה מכך ברחובות של מדינות רבות בעולם, צריך לעורר דאגה בקרב כל אחד מאזרחי ישראל. נמשיך לנצל את הכוח שלנו ככל שיידרש".

השר לנושאים אסטרטגיים, מיכאל ביטון, ציין כי "זירת הרשתות החברתיות הפכה בשנים האחרונות לקרקע פורייה לשיח אנטי ישראלי ואנטישמי. בימינו, כל אדם פרטי יכול לספר על מציאות החיים שלו, אלא שגורמים פרו-פלסטיניים עושים זאת במספרים גדולים הרבה יותר. על מנת לאזן את השיח ולשקף לקהלים מגוונים את החוויה הישראלית בצל ירי החמאס, יצאנו למיזם הייחודי הזה עם ערוץ ישראל בידור, שיש לו מעל מיליון עוקבים באינסטגרם ויכולת לרתום משפיענים בעלי עוקבים מישראל ומחו"ל".

יש לציין שידוענים ישראליים נוספים נרתמו להסברה הישראלית בעולם שלא במסגרת המבצע, בהם נועה תשבי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים