צניחה בשוק הקריפטו: הביטקוין והאת'ריום נופלים בעשרות אחוזים

שער הביטקוין צלל היום (ד') לקצת יותר מ-30 אלף דולר וזה של האת'ריום רשם את הירידה החדה ביותר ביום אחד מאז מרץ אשתקד ● הסיבות: הרגולציה המחריפה בסין וציוצים של אילון מאסק

קריפטו. אילוסטרציה.

שוק המטבעות הווירטואליים רושם ביממה האחרונה צניחה חופשית, ואיבד ערך של יותר מטריליון דולר. המטבעות המובילים, הביטקוין והאת'ריום, יורדים בעשרות אחוזים.

על פי אתר CoinDesk, הביטקוין רשם ביממה האחרונה שלפני כתיבת שורות אלה צניחה של 18% ושערו עומד כרגע על קצת פחות מ-36 אלף דולר ליחידה. אלא שהוא הגיע במהלך היום לשער של 30,066 דולר – השער הנמוך ביותר שלו מאז חודש ינואר. האת'ריום נפל ב-24 השעות האחרונות ב-27% ושערו עומד כעת על 2,484 דולר. מוקדם יותר היום הוא הגיע לשער של 1,850 דולר ליחידה. מדובר בירידה החדה ביותר ביום אחד בשער האת'ריום מאז מרץ אשתקד.

גם המטבעות הווירטואליים האחרים ירדו בחדות: הדוג'קוין צנח ב-27% ושווה כעת קצת יותר מ-34 סנט ליחידה, הלייטקוין צלל ב-31% לכ-204.5 דולר והביטקוין קאש רשם ירידה של כ-34% ל-695 דולר. מעט מטבעות וירטואליים עלו ביממה האחרונה – השוליים יותר שבהם.

הירידות באות על רקע החשש בשוק שהממשל הסיני ינקוט צעדים שיפגעו במוסדות פיננסים שסוחרים בטוקנים ומקבלים תשלומים במטבעות וירטואליים. המוסדות הפיננסיים במדינת הענק הוזהרו באחרונה שלא יעשו זאת. אם הממשלה בבייג'ינג תממש את האזהרות האלה, מדובר במהלך האחרון נכון לעכשיו בשורה של מהלכים שנוקטות מדינות שונות נגד מטבעות וירטואליים וברגולציה כבדה על שוק זה, שכרגע הוא מפוקח מעט מאוד, עד כדי בכלל לא. לכך יש להוסיף את הציוצים האחרונים של אילון מאסק, שבהם הודיע שטסלה שבבעלותו נסוגה בה מהנכונות לקבל תשלומים באמצעות מטבעות וירטואליים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים