מנכ"ל יבמ: "להשקיע בהגנת סייבר כמו שמשקיעים בטיסות לירח"

"אבטחת סייבר תהיה ה-נושא של העשור הזה'', אמר ארבינד קרישנה בהתייחס לפריצת הסייבר למערך הצינורות של קולוניאל

ארבינד קרישנה, מנכ''ל יבמ. צילום: יח"צ

"אנשים נוטים ללכת אחרי נתונים. אני מאמין שעל הממשל (האמריקני – י"ה) ליצור תוכנית הגנת סייבר בדומה לתוכנית של נאס"א, והיא צריכה להיות באותה רמה של השקעה כמו המשאבים שהושקעו בלשים את האדם על הירח", כך אמר ארבינד קרישנה, מנכ"ל יבמ.

מנכ"ל הענק הכחול דיבר על פריצת הסייבר למערך הצנרת של קולוניאל ואמר כי היא "דוגמה לאופן שבו אבטחת סייבר תהיה ה-נושא, ב-ה"א הידיעה, של העשור הזה". על פי קרישנה, "וושינגטון צריכה להתייחס לאבטחת הסייבר ברצינות רבה, כפי שהיא התייחסה באופן היסטורי לנסיעות בחלל".

"בטרם הגעת האדם לירח", אמר מנכ"ל יבמ, "נאס"א בנתה שותפות פרטית-ציבורית, כדי לממן, לקדם ולתפעל את הפרויקט – אם כי הדבר נעשה עם הרבה תמיכה ממשלתית. צריכה להיות שותפות ציבורית-פרטית דומה, שבה המגזר הפרטי ונאס"א משקיעים סכומי כסף שווה בשווה, בהתאמה לאינפלציה. לאבטחת הסייבר נדרש סכום שיהיה רציני מספיק כדי שנוכל להתחיל להתמודד עם האופן שבו אנחנו עושים זאת".

"בוודאי שנשמח להטות כתף ולהיות חלק מהמאמץ הזה", סיכם קרישנה. "אנשים שאלו אותי בעבר: 'האם היית משתף נתונים?' 'בהחלט', השבתי, 'כל עוד הם אנונימיים'. אני לא חושב שמתאים לקחת את הנתונים של הלקוחות שלנו ולתת אותם בצורה פתוחה לאחרים, אבל בהחלט נשמח להשתתף במאמץ כזה. אני מאמין שיש לעבור דרך ארוכה לקראת זאת. זה דורש מאמץ קולקטיבי. לא מספיק שכולנו נעשה זאת בזה אחר זה, כפי שהראתה המתקפה האחרונה על קולוניאל".

"לא איום רציני, אבל אסור לעצום עיניים"

איתי מאור, מנהל בכיר לאסטרטגיית אבטחה בקאטו (Cato Networks), אמר בהקשר זה כי "בכל כמה חודשים אנחנו קוראים על התארגנות של גורמים עוינים לתקיפה של אתרים, עסקים ותשתיות אלקטרוניות. ברוב המקרים, תקיפות אלה מסתיימות בהשחתת אתרים, או, במקרים רעים במיוחד – בזליגת מידע. אמנם מתקפות אלה לא מהוות איום רציני, אבל אל לנו לעצום עיניים מפני מה שמתרחש, כולל הסכמים שנחתמים בין מדינות".

איתי מאור, מנהל בכיר לאסטרטגיית אבטחה בקאטו. צילום: יח"צ

איתי מאור, מנהל בכיר לאסטרטגיית אבטחה בקאטו. צילום: יח"צ

כך, אמר, "בינואר השנה חתמה איראן על הסכם שיתוף פעולה בתחום הסייבר עם רוסיה. למוסקבה ולטהרן יש כמה אויבים משותפים, והסכם זה מחדד ומחזק את היחסים ביניהן. אמנם, ההסכם פורסם כ-'הסכם לתחום ההגנה', אך לא רק שספק אם יכולות תקיפה לא ישותפו, אלא שגם בתחום ההגנה, רוסיה יכולה להציע ידע והתמחות בהינדוס לאחור של כלי תקיפה".

מאור הוסיף ש-"במרץ השנה חתמה איראן על הסכם אסטרטגי עם סין. גם לבייג'ינג ולטהרן יש אויבים משותפים. הסכם ארוך טווח זה ייתן לסין נפט איראני ובתמורה, איראן תקבל ידע, ציוד, שיתוף פעולה ואימונים מהסינים. אף אחד לא מזלזל ביכולות ובידע של רוסיה וסין ועל כן, האיום האיראני הוא לא רק האיום הגרעיני".

הוא ציין כי "איראן בונה את יכולות הסייבר שלה כזרוע אסטרטגית. מבט מצד אחד על קבוצות תקיפה איראניות כגון Charming kitten ו-OilRig מראה על עליה ביכולות ובתחכום. מבט מצד שני על מה קורה כשמשביתים צינור נפט, כגון המתקפה על קולוניאל, שבוצעה על ידי קבוצת תוקפים למטרת רווח, ולא גוף מדינתי – משרטט את תמונת הקונפליקטים של הזמן הקרוב".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים