סיגנל התגרתה בפייסבוק – ומיד נחסמה

בפוסט בבלוג הרשמי שלה, טוענת סיגנל, כי ניסתה להריץ קמפיין מודעות באינסטגרם, שנועד להציג כמה מידע צוברות פייסבוק וחברות אחרות כדי להשתמש בו לפרסום ממוקד, אבל עוד בטרם עלה לאוויר – נחסם חשבון הפרסום שלה באינסטגרם

הודעות נעלמות בסיגנל. צילום: נחמה אלמוג

כאפליקציה מאובטחת המתהדרת בפרטיות, אפליקציית המסרים המיידיים סיגנל (Signal) מנסה להראות כמה היא אכן פרטית, ולאו דווקא בדרך המקובלת. לפני ימים אחדים ניסתה סיגנל, לדבריה, להריץ קמפיין מודעות באינסטגרם (Instagram), שנועד להציג כמה מידע צוברות פייסבוק (Facebook) וחברות אחרות כדי להשתמש בו לפרסום ממוקד, אבל עוד בטרם עלה לאוויר – נחסם חשבון הפרסום שלה באינסטגרם.

לא רבים הכירו את סיגנל, ששימשה בעיקר עיתונאים ומתנגדי משטרים רודניים, עד ש-ווסטאפ (WhatsApp) הודיעה בינואר האחרון על עדכון מדיניות הפרטיות שלה, שעוררה זעם בקרב המשתמשים – בעיקר על הבעלים שלה, פייסבוק – ואלו החלו לעבור אליה בהמוניהם. הוסיף "שמן למדורה" אילון מאסק, שהמליץ על מעבר לסיגנל במקום המשך השימוש ב-ווטסאפ, ותוך ימים בודדים הגיעה האפליקציה לראש טבלת ההורדות בחנות ה-App Store של אפל (Apple).

כעת החליטו בסיגנל "לטפל" בפייסבוק: החברה פרסמה בבלוג הרשמי שלה פוסט תחת הכותרת "הפרסומות באינסטגרם שפייסבוק לא תראה לכם", ובו המודעות שרצתה לפרסם באיסנטגרם, אך נחסמה. המודעות מדגישות כמה מידע אישי אוספות על המשתמשים פייסבוק והחברות הבנות שלה אינסטגרם ו-ווטסאפ, כדי למכור אותו למפרסמים שמעוניינים בפרסום ממוקד.

"חברות כמו פייסבוק לא בונות טכנולוגיה למענכם, הן בונות טכנולוגיה לצורך הנתונים שלכם. הן אוספות כל דבר שהן יכולות מפייסבוק, אינסטגרם ו-ווטסאפ במטרה למכור הצצה לתוך חייהם של אנשים", נכתב בבלוג.

"זה לא בדיוק סוד", ממשיך הבלוג, "אבל התמונה המלאה מעורפלת עבור רוב האנשים – מטושטשת ומוסתרת בתוך מערכות מסובכות ומוצללות… כך עובד האינטרנט היום", טוענת סיגנל, "וזה נמשך מפני שזה לא נראה".

במודעות שרצתה לפרסם, מציגה סיגנל מודעות ממוקדות לקבוצות מסוימות של אנשים, על סמך המידע שנאסף עליהם. למשל: "אתה רואה את הפרסומת הזאת משום שאתה מהנדס כימיה אוהד K-POP. המודעה הזאת השתמשה במיקום שלך כדי לראות שאתה בברלין. ונולד לך תינוק. ובדיוק עברת דירה. ולאחרונה אתה בעניין של אימונים אחרי לידה". דוגמה נוספת: "אתה רואה את המודעה הזאת מפני שאתה מורה, אבל חשוב הרבה יותר אתה מזל אריה (ורווק). המודעה הזאת השתמשה במיקום שלך כדי לדעת שאתה במוסקבה. אתה אוהב מערכונים וקומדיות, והמודעה הזאת מניחה שאתה לובש בגדי אישה".

דוגמה למודעות ממוקדות שסיגנל ניסתה לפרסם. מקור: סיגנל

דוגמה למודעות ממוקדות שסיגנל ניסתה לפרסם. מקור: סיגנל

"פייסבוק לא זרמה עם הרעיון", מציין הבלוג.  והתוצאה: חשבון פרסום חסום:

החשבון חסום. מקור: סיגנל

החשבון חסום. מקור: סיגנל

פייסבוק הגיבה לטענות של סיגנל, הכחישה כי חסמה את החשבון שלה בשל הרצת המודעות והאשימה את סיגנל  שהיא רודפת פרסום. "זוהי רדיפת פרסום של סיגנל, שמעולם לא ניסתה להריץ את המודעות האלה – ואנו לא סגרנו את החשבון בשל ניסיונה לעשות זאת", אומרת פייסבוק. "אילו סיגנל הייתה מנסה להריץ את המודעות, כמה מהן היו נדחות משום שמדיניות הפרסום שלנו אוסרת על מודעות שמציינות שלאדם יש מצב בריאותי מסוים, או נטייה מינית, כפי שסיגנל אמורה לדעת. ברור שהרצת המודעות לא הייתה מעולם המטרה שלהם – זה פשוט היה כדי לקבל פרסום".

בתגובה לתגובה, דחתה סיגנל את הטענות של פייסבוק, והגיבה בטוויטר, כי "אנו ללא ספק אכן ניסינו להריץ את המודעות. הן נדחו, ופייסבוק חסמה את חשבון הפרסום שלנו. אלה הם צילומי מסך אמיתיים, כפי שפייסבוק צריכה לדעת".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים