וריזון מוכרת את יאהו ו-AOL תמורת חמישה מיליארד דולר

ב-2015 ענקית התקשורת האמריקנית רכשה את AOL, חלוצת האינטרנט ושנתיים לאחר מכן את יאהו ● השתיים מוזגו והציפיות מחטיבת המדיה החדשה היו בשמיים ● אבל - ציפיות לחוד ומציאות לחוד, וכעת היא נמכרת לחברת הניהול אפולו בערך נמוך יותר

רכשה, מיזגה, ציפתה והתאכזבה. וריזון. צילום אילוסטרציה: BigStock

עודכן ב-16:15.

וריזון הודיעה היום (ב') כי היא מוכרת את נכסי המדיה שבבעלותה, יאהו ו-AOL, תמורת חמישה מיליארד דולר. הרוכשת היא אפולו – חברת ניהול גלובלית ענקית. המשמעות היא סיומו של עידן סוער עבור וריזון כבעלת נכסי מדיה, לאחר שלל רכישות מאכזבות שלא הוכיחו את עצמן על אף שכשהתבצעו, רק לפני כמה שנים, נראו מבטיחות מאין כמותן. וריזון תחזיק ב-10% מהחברה, שתמותג מחדש כיאהו בלבד, ותכלול גם את מותגי המדיה האחרים של וריזון – סטודיו הקריאייטיב ריוט והאתרים TechCrunch ו-Engadget.

יאהו ו-AOL התזגו ל-Oath, שלא שרדה

יאהו ו-AOL התזגו ל-Oath, שלא שרדה

AOL ויאהו היו בשעתן ענקיות אינטרנט וחלוצות בתחומיהן. כך, AOL – אמריקה און ליין – הייתה אחת החברות הראשונות בעולם שהציעה גישה לאינטרנט לציבור הרחב. הרכישה התבצעה עבור 4.4 מיליארד דולרים והתקיימה בשנת 2015. בהמשך, שנתיים לאחר מכן, היא שמה את ידיה על יאהו תמורת 4.48 מיליארד דולר. לאחר הרכישות המבטיחות, וריזון מיזגה את הנרכשות לכדי מיזם חדש שנקרא Oath, ומינתה את טים ארמסטרונג, המנכ"ל דאז של AOL, לעמוד בראש היחידה המשולב החדשה.

בזמנו עלו חששות ש-וריזון תעלים כליל את שמות המותגים הוותיקים ואפילו המיתולוגיים שרכשה, אולם החברה הרגיעה והודיעה בזמנו כי "לא רק שיאהו ו-AOL יישארו, אלא הן גם יהיו עקרונות הליבה של Oath, שתשקיע רבות בצמיחת המותגים הללו. Oath היא המטריה, והפורטפוליו של המותגים ירכיב את Oath – בתבנית של בית מותגים".

אבל המשך השתלשלות הדברים היה הרבה פחות מבטיח. ארמסטרונג לא שרד יותר מדי זמן בתפקיד ועזב בסוף 2018. בערך באותו זמן הודיעה וריזון על מחיקה נכבדת של נכסי Oath בהיקף של 4.6 מיליארד דולר, ואמרה כי לחצים תחרותיים בעסקי המודעות הדיגיטליות ביטלו את הפוטנציאל של שילוב Yahoo ו-AOL. וריזון ביטלה כליל את השם Oath, והותירה את החטיבה תחת הכינוי קבוצת וריזון מדיה (Verizon Media Group). כעת, אמורף היא תחזור לשם יאהו.

יימכרו שוב? יאהו ו-AOL

שוב נמכרות. יאהו ו-AOL

אין פרסומות – אין חיים

ואכן, מה שקרה ומה שהכשיל את היוזמה וחיבל התכניות של וריזון, הוא פשוט וידוע לכל בהווה – ענקיות האינטרנט פייסבוק וגוגל, וכיום גם אמזון, נוגסות בחלק הארי של הפרסום הדיגיטלי המקומי, ו-Oath לא הייתה מסוגלת להתחרות בהן בשל כוחן העצום.

המותגים "חוו לחצים תחרותיים גוברים בשוק… שהביאו להכנסות ולרווחים נמוכים מהצפוי", כתבה וריזון בעבר כהסבר לביטול תכניותיה לגבי Oate. "הלחצים הללו היו צפויים להימשך' והביאו לאובדן המיקום בשוק למתחרים שלנו בתחום הפרסום הדיגיטלי", הוסיפה החברה. וריזון גם ציינה כי כתוצאה מכך "השיגנו יתרונות נמוכים מהצפוי מהחיבור של יאהו ו-AOL".

בחודשים האחרונים וריזון כבר החלה "להשיל מעצמה" חלקים מהחטיבה שממנה היא ככל הנראה מעוניינת כעת להיפטר לחלוטין. כך למשל, בנובמבר אשתקד היא מכרה את האפ-פוסט (לשעבר האפיגטון פוסט) לבאזזזפיד; ב-2019 היא גם פירקה את אתר המדיה החברתית Tumblr, שעבר לידי אוטומאטיק – החברה שתוכנת וורדפרס נמצאת בבעלותה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים