בכיר בביון הבריטי: סין עלולה לעקוף את המערב ב-IT ובסייבר

"המערב עומד בפני רגע של חשבון נפש בכל הנוגע לטכנולוגיה ולאבטחת סייבר", התריע ג'רמי פלמינג, מנהל ה-GCHQ

החשש: הסינים יהיו יותר טובים מהמערב בתחום הטכנולוגי. צילום אילוסטרציה: BigStock

"טכנולוגיות עתידיות עלולות להיות מעוצבות על ידי מדינות כמו סין. יש חשש שלמדינות המערב לא יהיה תפקיד בעיצוב טכנולוגיות קריטיות, כמו אבטחת סייבר, אלא אם כן תינקט פעולה משמעותית. עסקים וממשלות במערב מתמודדים עם רגע של חשבון נפש משמעותי בתחום", כך אמר ג'רמי פלמינג, ראש ה-GCHQ הבריטי.

מטה התקשורת הממשלתית (Government Communications Headquarters) הוא המקבילה הבריטית ליחידה 8200 הישראלית ול-NSA האמריקנית. פלמינג, בעברו בכיר בארגון הביון MI5, אמר כי "בריטניה היא 'חיה גדולה' (משמע, שחקנית משמעותית – י"ה) בעולם הדיגיטלי, אבל גם זה דבר שאי אפשר לקחת כמובן מאליו. אנחנו נמצאים ברגע שבו בריטניה צריכה להחליט אם היא תמשיך להתפתח ולהתחרות ביריבים או לוותר על השליטה שלה בתחום. על בריטניה לפתח טכנולוגיות 'ריבוניות', תוך הגדלת ההשקעה בתחומים כמו מחשוב קוואנטי ובינה מלאכותית".

דברי הבכיר מגיעים על רקע החששות ההולכים וגוברים שלפיהם מדינות כמו סין עוקפות מדינות כמו בריטניה וארצות הברית מבחינת ההשפעה בשדה הטכנולוגיה. בנאום שנשא בסוף השבוע, פלמינג הצביע גם על "פיצוץ של דיווחים" על אירועי פריצה בחסות מדינות: הפריצה למערך המחשוב של סולארווינדס, המיוחסת לרוסיה, והמתקפה על שרתי אקסצ'יינג' של מיקרוסופט – פעולה שעל פי הנטען ביצעו הסינים. "פעולות אלה היו מתוחכמות בהרבה מאשר בעבר", הדגיש.

"הגנת הסייבר – נושא יותר ויותר אסטרטגי"

פלמינג אמר כי "הגנת הסייבר הופכת להיות נושא שהוא יותר ויותר אסטרטגי. זהו תחום שדורש גישה רב לאומית להתמודדות עמו, מאחר שהכללים משתנים בדרכים שלא מצויות בשליטת ממשלה זו או אחרת. בלא פעולה שתינקט בנושא, ברור יותר ויותר שטכנולוגיות המפתח שעליהן אנחנו נסמכים, למען שגשוגנו וביטחוננו בעתיד – לא יעוצבו ולא יימצאו בשליטה של המערב. זהו רגע של חשבון נפש".

הוא ציין כי "אם לא נשלוט על הטכנולוגיה ולא נבין את צרכי האבטחה הנדרשים ליישומה ביעילות – בסופו של דבר יהיו להן סביבת IT וטכנולוגיות שבהן הנתונים לא משמשים לניווט, אלא למעקב אחרינו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים