האקתון מיכל סלה יוצא לדרך – לסיוע להצלת חיי נשים

בהאקתון, המתקיים ביוזמת פורום מיכל סלה וגוגל, יתאגדו טובי המוחות בישראל במטרה למצוא פתרונות טכנולוגיים למניעת מגיפת האלימות כלפי נשים בביתן

למצוא פתרונות טכנולוגיים למניעת מגיפת האלימות כלפי נשים בביתן. האקתון מיכל סלה יוצא לדרך

האקתון מיכל סלה Safe@Home, ביוזמת פורום מיכל סלה וגוגל (Google), יוצא לדרך בפעם השנייה, ובמסגרתו יתאגדו טובי המוחות בישראל במטרה למצוא פתרונות טכנולוגיים למניעת מגיפת האלימות כלפי נשים בביתן. התחרות תתקיים במועד יום הולדתה ה-34 של מיכל ז"ל, אשר נרצחה בביתה על ידי בעלה.

השנה בהאקתון יושק מסלול נוסף בשם "Nothing About Us Without Us", שבמסגרתו נשים ונוער שורדי אלימות במשפחה יציעו רעיונות לפתרונות טכנולוגיים, ויובילו צוותים של מהנדסי תוכנה, מגוגל ומ-8200, שיתחרו בהאקתון. לראשונה בישראל נשים שורדות אלימות תופסות פיקוד על הובלה, תכנון ובנייה של פתרונות טכנולוגיים להצלת נשים אחרות ואיתור חיסון למגיפת האלימות במשפחה.

על מנת לאתר את היזמיות הפוטנציאליות, ביקרו יזמי ההאקתון בעשרות מקלטים, מרכזים למניעת אלימות במשפחה וכפרי נוער, וערכו להם סדנאות יזמות ורעיונאות בשיתוף פעולה עם משרד הרווחה וחברת EY. הרעיונות הטובים ביותר ישתתפו בתחרות ההאקתון בבית הנשיא ויוכלו לזכות בפרסים ובחשיפה בינלאומית ובכרטיס כניסה למסלול המשך יוקרתי של פורום מיכל סלה וגוגל, שאף מסייעת לפרויקט בסכום של כ-300,000 דולר, המעניק תמיכת מעטפת הוליסטית לפיתוח הסטארט-אפ לכדי מוצר מדף.

שבוע לפני תחילת ההאקתון יוזמן הציבור הרחב להשתתף חינם בוובינר מיכל סלה, אשר יכלול סידרת הרצאות מומחים בנושא הדפוסים והאתגרים של אלימות במשפחה וגם בנושא ארגז הכלים הטכני והעסקי הדרוש כדי להפוך רעיון לסטארט-אפ אמיתי.

התחרות תתקיים בפלטפורמה וירטואלית יוקרתית במשך שלושה ימים, שבמהלכם יעמלו צוותי יזמים, אנשי טכנולוגיה ומומחי אלימות במשפחה לפיתוח מאות סטארט-אפים מצילי חיים. התחרות פתוחה לציבור, וההשתתפות חינם. אירוע השיא של התחרות ייערך במעמד נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, ומשפחת סלה בבית הנשיא בירושלים, ב-25 במאי בשעה 18:00 וישודר בשידור חי בכלי התקשורת.

לילי בן עמי, אחותה של מיכל סלה ז"ל, ומייסדת ויו"רית פורום מיכל סלה אמרה: "אני קוראת לציבור להצטרף אלינו, לחשוב איך כן אפשר לנצח את תופעת רצח הנשים בביתן, לחשוב מחוץ לקופסה, להשתתף בהאקתון מיכל סלה ולקבל הזדמנות לחוויה חד פעמית – להצליח להפוך רעיון אישי למציאות וגם להציל חיים. בכל פעם שאני נחשפת למקרה קשה של אלימות במשפחה, אני חוקרת – מה היה מונע מראש את האלימות? אדם אלים תמיד משאיר טביעות אצבע, לאלימות יש דפוסים שחוזרים על עצמם, לכן אפשר לנצח את המגיפה הזאת ולהמציא לה חיסון מציל חיים, שיעצור את הרצח הבא".

להרשמה לתחרות לחצו כאן.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. רינה וייזר

    זה לא קשה להבחין בסכנה שעומדת להגיע קשה יו תר לשכנע אם לעזוב את ביתה ולהתרחק מהסכנה על השלטונות כמו הביטוח הלאומי שעליו לפתוח מחלקה מיוחדת לנושא לפרסם בראשי חוצות את זכויות הנשים לאחר הגירושים נשים במיוחד עם ילדים קטנים נשים חלשות אחרי לידות רבות לפעמים לא מוצלחות נשים במיוחד הדתיות שמפחדות מה יגידו בקהילה ואיזה שם יצא להם והילדים לא יוכלו למצואזיווג הולם נשים שהתחתנו צעירות ויצאו מהבית ללא השכלה וללא מקצוע נשים שיודעות כי הרבנות לא בצד שלהם נשים ללא משפחה תומכת היות וההורים שלהם במיוחד האם עברו אותו דבר וכן לא מעוניינים שהב ת תיפול למעמסה על המשפחה עם ילדיה כל אלו ועוד הם הקורבנו לרצח הבא יש להודי בראשי חוצות שהגברים שמתחתנים יידעו 1.אישה חא חייבת לצאת לעבודה באם היא רוצה לגדל לבד א ילדיה 2.זה חא בושה להתגרש אישה חא צריכה להתנצל שהיא גרושה 3. המדינה חייבת לפרסם מה הם הזכויות הכספיות של אישה שמבקשת הרחקת הבעל מהבית 4. המשטרה חייבת לכבד את בקשתה של האישה 5.הרבנות חייבת לכבד את בקשתה של האישה להתגרש ולא לבייש אותה יש לקחת בחשבון שגברים אלימים הם אנשים בדרך כלל שלא מסוגלים לפרנס את המשפחות שלהם אז טוב שעה אחת קודם להפריד את האישה מבעלה לאפשר לאישה להיות עם ילדיה בנחת ולעזור לה ללמוד ולהתקדם ביכולות שלה מאשר לפתח עוד דור של 4 5 ילדים של הזוג שיהיו בקטגוריה מעמסה על המדינה כאישה מבוגרת שראתה הכל גם בארץ גם בחו"ל אני פונה אליכם בהצעה תפטרו את הענין הכלכלי לנשים אלו ותראו כי לא יהיו רציחות יותר

אירועים קרובים