אנליסט טוען: ביל גייטס סבור שהביטקוין יקרוס כליל

הוא מעולם לא נכבש בקסמו, אבל כעת - לנוכח הפסגות שאליהן נסק הביטקוין, והתנודות הגסות בערכו - ניתוח התבטאויות של מייסד מיקרוסופט לשעבר מעיד, לפחות לכאורה, שלדעת גייטס מצב הביטקוין ילך ויחמיר, כנראה עד אובדן ערך מוחלט

הולך ומסתבך? ביל גייטס. צילום: וויקיפדיה

הימים האחרונים, כפי שיודע כל משקיע בביטקוין (Bitcoin), היו קשים בעבור מטבע הקריפטו הפופולרי והמדובר – ערכו ירד בכ-15% וככל הנראה גרם לרבים לאבד נתח מהונם המושקע בו. בכלל, המטבע הדיגיטלי המפורסם מכולם בתחום זה מספק למי שרכש ממנו התרוממויות רוח כשהוא נוסק אל על מדי זמן מה, לצד הרבה כאבי לב וחששות בימים שבהם הוא צולל בשוויו, וזאת על אף השווי האדיר אליו הגיע ברבות השנים.

במקביל לטלטלות דרמטיות אלו, מי שהביע בעבר סקפטיות גדולה עקב התלהבות המשקיעים מהמטבעות הווירטואליים בכלל ומהביטקוין בפרט, מייסד מיקרוסופט (Microsoft) ומנכ"לה לשעבר, היזם הטכנולוגי המפורסם ביל גייטס, מאמין ככל הנראה שמצב הביטקוין יחמיר עם השנים, ואפשר שעד לקריסה מוחלטת.

טלטלות דרמטיות בשווי הביטקוין. צילום מסך מאתר CoinDesk

טלטלות דרמטיות בשווי הביטקוין. צילום מסך מאתר CoinDesk

רכבת ההרים של הביטקוין – האם היא תתרסק?

ביטקוין. צילום: BigStock

ביטקוין. צילום: BigStock

ביום א' האחרון הביטקוין ירד בכ-15% והגיע לרמה של 51,541 דולר ליחידה. נכון למועד כתיבת שורות אלו, ועל פי נתוני CoinDesk, עומד ערכו של הביטקוין על 56,564 דולר לאסימון אחד. האירוע הזה הגיע אחרי שהמטבע הווירטואלי הגיע לשיא השיאים שלו – 64,000 דולר רק בשבוע שעבר (ד'), לאחר שערך את הופעת הבכורה שלו בשוק המניות של בורסת הקריפטו הגדולה בארה"ב, Coinbase Global שמה.

לפי דיווח של האתר הבריטי Express, אנליסט שוק המניות המפעיל את ערוץ היוטיוב MHFIN העלה באחרונה סרטון שבו הסביר כי "גייטס מדבר על מטבעות קריפטוגרפיים כבר תקופה ארוכה. ברור שהוא לא אוהד", אך תהא "מדוע הוא עדיין פסימי בנוגע לקריפטוגרפיה ומדוע הוא מהמר על הרס מוחלט?"

ממשיך גם כיום לערער על סיכויי הביטקוין לנצח

בסרטון, שכותרתו "ביל גייטס: פאניקת הביטקוין של שנת 2021" משחזר האנליסט את התבטאות המוקדמת ביותר של גייטס בנוגע למטבעות הקריפטו, שנאמרה כבר במאי 2013 בראיון בטלוויזיה.

גייטס אמר אז, "אני חושב שזה 'מסע של כוח'. זהו תחום שבו הממשלה תשמור על תפקידה הדומיננטי". בהמשך מציג יוצר הקליפ ראיון בו השתתף גייטס ונערך השנה. כידוע ערך הביטקוין רק הלך והאמיר לאורך השנים מאז ההתנבאות הראשונה של גייטס, והאנליסט מנסה לברר כיצד והאם שינה את דעתו בנוגע לנושא.

היואן הדיגיטלי של סין. אילוסטרציה: BigStock

היואן הדיגיטלי של סין. אילוסטרציה: BigStock

בשיחה מ-2021 אמר גייטס – כיום נדבן ידוע שעוסק רבות גם בעניינים חברתיים-לאומיים, למשל בחיסוני הקורונה, עיסוק שהביא אותו להיות מואשם בשלל קונספירציות – כי: "אין לי ביטקוין, אני לא עושה בזה שורט (shortening), אז אני נוקט בהשקפה נטרלית". הוא הוסיף וסיפר: "העברת כסף לצורה דיגיטלית והוזלת עלויות העסקה זה דבר שקרן גייטס (Gates Foundation) עושה במדינות מתפתחות. אבל שם אנחנו עושים את זה כדי שאפשר יהיה לשנות את העסקה, כך שתהיה נראוּת מוחלטת של מי עשה מה".

גם כיום – כשבנקים מסורתיים כמו ג'יי.פי מורגן צ'ייס (JPMorgan Chase) כבר מקרבים את הקריפטוגרפיה לחיקם, ומדינות כמו סין השיקו מטבע וירטואלי משלהן, מה שמכונה CBDC (ר"ת Central Bank Digital Currency) שהוא מטבע דיגיטלי של בנק מרכזי – ממשיך גייטס לטעון ש-"ביטקוין יכול לעלות ולרדת על סמך מגמות בלבד. אין לך שום דרך לחזות כיצד הוא יתקדם".

בסרטון אומר האנליסט כי להבנתו, מהתגובות של המיליארדר המפורסם לאורך השנים וכיום, עולה כי לגייטס "ברור במוחו" כי הביטקוין הוא "בועה שעומדת להתפוצץ".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים