עסקת אנבידיה-ARM תיחקר בבריטניה גם עקב חששות לביטחון הלאומי

אוליבר דאודן, שר הדיגיטל הבריטי אמר על עסקת השבבים: "ראוי שנבחן נכון את ההשלכות לביטחון לאומי של עסקה כמו זו"

הבריטים יבחנו את עסקת אנבידיה-ARM גם בהיבטים ביטחוניים. אילוסטרציה: BigStock

מעבר להיבט העסקי והכלכלי של עסקת אנבידיה (Nvidia) ו-ARM, כעת גם החליטו בבריטניה לפתוח בחקירה של הרכישה מפאת חששות לביטחון הלאומי. משמעות הדבר היא שהבדיקה, המבוצעת בידי הגוף הרגולטורי הבריטי, כוללת גם אלמנטים ביטחוניים. לפי הפרסומים, השר הממונה על התחום הדיגיטלי בממשלת בריטניה, אוליבר דאודן, העביר לוועדה הודעה שעליה לבחון את העסקה גם בהיבט האבטחה הלאומית של בריטניה.

"אנו רוצים לתמוך בתעשיית הטכנולוגיה הבריטית המשגשגת שלנו ולקבל בברכה השקעות זרות, אך ראוי שנבחן נכון את ההשלכות לביטחון לאומי של עסקה כמו זו", אמר דאודן, שכינה את ARM שחקנית גלובלית ראשית בתעשיית השבבים, וקבע שהיא מבססת תשתית לאומית קריטית למדינה, כמו טכנולוגיות אחרות שקשורות לביטחון הלאומי, גם בגלל שמדובר בחברה שהיא חלק בלתי נפרד מתעשיית הבינה המלאכותית, ה-5G, המחשוב הקוונטי ועוד.

 

לא עוברת ללא בדיקות. עסקת נבידיה-ARM

לא עוברת ללא בדיקות. עסקת נבידיה-ARM

בעקבות ההכרזה תצטרך וועדת הבדיקה של הרשות הממשלתית לשווקים ותחרותיות (CMA) לשלב בבדיקות בשלב הראשון בחינה האם ייתכן שהרכישה של ARM בידי אנבידיה מכילה היבטים שקשורים לאבטחה לאומית, מעבר לביטויים של אפשרות לפגיעה בתחרותיות של גופים אחרים בשוק ייצור השבבים.

ב-אנבידיה בטוחים שההוראה החדשה לא תגרום לביטול עסקת 40 מיליארד הדולרים, וזאת למרות שמניותיה ירדו בתגובה מיידית ב-1.75%. "העסקה אינה מציבה איום על כל נושא ביטחוני לאומי מהותי. נמשיך לעבוד בשיתוף פעולה הדוק עם הרשויות הבריטיות, כפי שעשינו מאז הכרזת העסקה הזו", מסרה החברה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים