בריטניה: פייסבוק הסירה 16 אלף קבוצות שסחרו בסקירות מזויפות

נראה שפייסבוק הצליחה לעצבן את הרגולטור הבריטי, ורק בעקבות דרישות חוזרות ונשנות מצידו ולאחר יותר משנה, הסירה החברה את הכמות הנכבדת של הקבוצות וביצעה שינויים במערכות שלה כדי למנוע את השימוש בפלטפורמות שלה כזירת מסחר משגשגת למכירת סקירות מזויפות

אם טראמפ לא שם - הוא לא קיים? פייסבוק ואינסטגרם. צילום: BigStock

לאחר דרישות חוזרות ונשנותשל ה-CMA (ר"ת Competition and Markets Authority) – רשות התחרות והשווקים בבריטניה, פייסבוק (Facebook) הסירה 16 אלף קבוצות שסחרו בפלטפורמה שלה בסקירות מזויפות, כך לפי הודעת הרשות הבריטית.

ה-CMA הסתמכה על ענקיות הטק שימנעו את השימוש בפלטפורמות שלהן כזירת מסחר משגשגת למכירת סקירות מזויפות לאחר שהחלה לחקור את הנושא ב-2018 – ודחקה באי-ביי (eBay) ובפייסבוק לפעול נגד הסוחרים בסקירות המזויפות ב-2019.

שתי החברות התחייבו לפעול כדי לבלום את המסחר המזויף בשנה שעברה לאחר לחץ נוסף מצד הרגולטור – שמצא כי אינסטגרם (Instagram) שבבעלות פייסבוק שימשה גם כן כזירה משגשגת למסחר בסקירות מזויפות, ופייסבוק הסירה בשנה שעברה רק 188 קבוצות, וחסמה 24 חשבונות פרטיים.

נראה שהדרישה הנוכחית של ה-CMA הייתה נחושה יותר, ובעקבותיה הסירה פייסבוק 16 אלף קבוצות כאלה, לאחר שהרשות התמקדה יותר בדרישה להסיר קבוצות ולא חשבונות פרטיים, משום שבעלי חשבונות פרטיים חסומים או מושעים יכולים ליצור פרופילים חדשים בקלות, לעומת הסרת קבוצות שנמצאה יעילה יותר במניעת הפעילות הזאת.

בהודעתה ציינה ה-CMA, כי הרשת החברתית ביצעה שינויים נוספים במערכות שלה כדי "לזהות, להסיר ולמנוע את המסחר בסקירות מזויפות ו/או מטעות בפלטפורמות שלה, כדי להבטיח שהיא אכן מממשת את התחייבויותיה".

מנהלת ה-CMA הדגישה את החשיבות שהרשות רואה בטיפול בנושא, וציינה, כי "פייסבוק מחויבות לעשות כל שביכולתה כדי לעצור את המסחר בתוכן מעין זה בפלטפורמות שלה. לאחר התערבות נוספת שלנו, החברה ביצעה שינויים ניכרים – אבל מאכזב שלקח להם יותר משנה כדי לתקן את הבעיות האלה". עוד הוסיפה, כי "נמשיך לפקח מקרוב על פייסבוק, כולל עסקי אינסטגרם שלה. אם נמצא כי היא נכשלת בכיבוד התחייבויותיה, לא נהסס לנקוט צעדים נוספים".

פייסבוק הגיבה וציינה, כי "פעלנו בצורה נמרצת יחד עם ה-CMA כדי לפתור את הבעיה. פעילות מטעה ושקרית אינה מותרת בפלטפורמות שלנו, כולל היצע או מסחר בסקירות מזויפות. צוותי האבטחה והביטחון שלנו עובדים ללא הרף כדי למנוע את ההתנהלות הזאת".

בעקבות ביקורות על כך שלא עשתה די כדי לטפל בנושא בשנה האחרונה, ציינה פייסבוק כי המשאבים שעמדו לרשותה כדיל לטפל בנושא היו מוגבלים כתוצאה מהמגיפה והשינויים הקשורים בה, כמו עבודה מהבית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים