"בינה מלאכותית – מענה לצונאמי הנתונים"

כך אמר מורגן טימפסון, מנהל מוצר IBM Cloud Pak for Watson AIOps, שדיבר בפתח מפגש של הפורומים C3 ו-C6 מבית אנשים ומחשבים בשבוע שעבר

מורגן טימפסון, מנהל מוצר IBM Cloud Pak for Watson AIOps, יבמ. צילום: יח"צ

"כיום, מרבית הארגונים עוברים מתשתית מסורתית של מערכות פיזיות נפרדות וסטטיות לתמהיל דינמי של עננים מקומיים, ענן מנוהל, ענן פרטי וסביבות ענן ציבוריות. יישומים ומערכות בסביבות אלה מייצרים צונאמי של נתונים, שממשיך לצמוח. פתרונות ניהול IT מסורתיים אינם יכולים לעמוד בהתמודדות עם היקף ועוצמת הנתונים. המענה להתמודדות עם שפע הנתונים, טיפול, ניתוח וניהול שלהם, הוא הטמעת יכולות וטכנולוגיות של בינה מלאכותית", כך אמר מורגן טימפסון, מנהל מוצר IBM Cloud Pak for Watson AIOps של יבמ.

טימפסון דיבר בפתח מפגש של הפורומים C3 ו-C6 מבית אנשים ומחשבים. האירוע, בשיתוף יבמ, התקיים בשבוע שעבר (ד'), והנחה אותו רונן זרצקי, יושב ראש C3, ורוברט ברון, מומחה AIOps מיבמ ישראל.

AIOps מסייע באתגר שבפני הארגונים

לדברי טימפסון, "ארגונים ניצבים בפני אתגר: הם לא יכולים למיין בצורה מושכלת את האירועים המשמעותיים, המופיעים להם מתוך כלל הנתונים שמסביב. הם לא יכולים לתאם נתונים על פני סביבות שונות, אך תלויות זו בזו. ובנוסף, הם אינם יכולים לספק תובנות בזמן אמת וניתוח המנפק ניבוי, כזה אשר צוותי תפעול ה-IT יוכלו לנצל במהירות, על מנת לענות על הציפיות של המשתמשים והלקוחות".

"הטמעת יישומים מבוססי טכנולוגיות של בינה מלאכותית", אמר טימפסון, "מביאה לשיפור פעולות מערך המחשוב הארגוני. זאת כי ה-AIOps משתמש ביכולות של טיפול בביג דטה, ניתוחים ולמידת מכונה, על מנת לבצע כמה פעולות: צבירת נתוני הפעילות הרבים שנוצרו על ידי רכיבי תשתית IT מרובים, יישומים וכלי ניטור וביצועים; ניפוי 'רעשי רקע', כדי לזהות אירועים ודפוסים משמעותיים הקשורים לביצועי המערכת ולבעיות זמינות; אבחון גורמי שורש ודיווח עליהם לאנשי המחשוב בארגון, לטובת מענה מהיר ותיקון, או, במקרים מסוימים, פתרון בעיות אלה באופן אוטומטי, בלא כל התערבות אנוש".

לדבריו, "החלפת כלים ידניים ונפרדים בפלטפורמת AIOps חכמה ואוטומטית, מאפשרת לצוותי תפעול ה-IT להגיב מהר יותר – ולעתים אף באופן יזום – לאירועים של האטה או השבתה, ולעשות זאת בהרבה פחות מאמץ".

טימפסון סיכם באומרו כי "Watson AIOps נועד להפיץ תהליכי עבודה מבוססי בינה מלאכותית, AI – לתוך הארגון, בתחום תהליכי עבודה אופרטיביים ב-IT. הפתרון שלנו מטמיע תהליכים מבוססי בינה מלאכותית, מתקדמים, לאורך ולרוחב שרשרת כלי תפעול ה-IT. כך, בדרך זו ניתן – במידה גבוהה של ודאות – להעריך, לאבחן ולפתור בעיות הקשורות לעומסי העבודה הקריטיים".

לפרטים נוספים הקלק .

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים