אחרי שהפכה לחד קרן: YL Ventures מכרה את חלקה באקסוניוס ב-270 מיליון ד'

המניות של חברת הסייבר הישראלית, שהפכה באחרונה לחד קרן, נרכשו על ידי הקרנות ICONIQ Capital ו-Alkeon Capital Management ● הצעד הבא של אקסוניוס הוא הנפקה

מימין: יואב לייטרסדורף, מייסד ושותף מנהל של קרן YL Ventures, עופרי שור, שותף-מייסד של אקסוניוס, עופר שרייבר, מנהל הסניף הישראלי של הקרן, ודין זיסמן, מנכ"ל החברה. צילום: יח"צ

הקרן הישראלית-אמריקנית YL Ventures הודיעה היום (ג') כי מכרה את המניות שלה באקסוניוס תמורת 270 מיליון דולר. זאת, לאחר שחברת האבטחה הישראלית הפכה בסוף החודש שעבר לחד קרן: היא גייסה 100 מיליון דולר לפי שווי של 1.2 מיליארד. הרוכשות הן הקרנות ICONIQ Capital ו-Alkeon Capital Management, שמתמחות בהשקעות בשלבי צמיחה והנפקות לציבור.

YL Ventures הייתה המשקיעה המובילה בסבב הסיד של אקסוניוס והשתתפה ביתר סבבי הגיוס שלה. אקסוניוס נוסדה ב-2017 על ידי דין זיסמן, המנכ"ל, עופרי שור, סמנכ"ל הטכנולוגיות, ואבידור ברטוב, הארכיטקט הראשי. החברה מציעה פלטפורמה לניהול ואבטחת מכשירים המחוברים לרשתות ארגוניות, שמעניקה לארגונים קטלוג נכסים מקיף, חושפת פערים בכיסוי של פתרונות האבטחה הקיימים, ומאמתת ואוכפת מדיניות אבטחה באופן אוטומטי. בחברה אומרים כי הפלטפורמה שלה יכולה לבצע אינטגרציה עם יותר מ-300 פתרונות אבטחה וניהול, וניתן לפרוס אותה בתוך דקות ולשפר את כיסוי האבטחה באופן מיידי.

המטה של אקסוניוס נמצא בשדרות מדיסון בניו-יורק ובין לקוחותיה נמנים הניו-יורק טיימס, שניידר אלקטריק ואפספלייר. היא זכתה בתואר חברת הסטארט-אפ החדשנית ביותר ל-2019 בכנס RSA, ובאותה השנה הופיעה ברשימת ה-Upstart 100 של CNBC וברשימת 100 חברות הענן של פורבס.

אקסוניוס מכוונת להנפקה

יואב לייטרסדורף, מייסד ושותף מנהל של YL Ventures, אמר כי "היינו התומכים הראשונים באקסוניוס – החל משלב הרעיון ועד לשלב הנוכחי, שבו היא הגיעה למעמד של חד קרן. הקרן מעניקה מימון ותמיכה ליזמי סייבר ישראלים מבריקים, החל משלב הסיד, ומסייעת להם להפוך למובילי שוק בתחומם. אקסוניוס היא דוגמה מצוינת לכך".

לייטרסדורף ציין כי "העסקה הזו היא תוצאה מדהימה עבורנו ועבור המשקיעים שלנו. מדובר בהחזר הראשון של הקרן השלישית שלנו, בגובה של 75 מיליון דולר, שגויסה ב-2017, וכן בהחזר הגדול ביותר בתולדות YL Ventures. הוא מאפשר לנו להתמקד בתחום המומחיות שלנו – מימון סטארט-אפים ישראליים בשלבים מוקדמים בתחום הסייבר ותמיכה בהם בשלבים הקריטיים".

זיסמן אמר ש-"המעבר ממשקיעים המתמחים בשלבים מוקדמים למשקיעים המתמחים בשלבים מאוחרים הוא צעד הגיוני מבחינת אקסוניוס, שמכוונת להנפקה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים