אישום: העלים מס כשמכר ביטקוין בשני מיליון שקלים

על פי מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה, "כתב האישום שהוגש נגד לשם אקריש, בן 34 מתל אביב, הוא אחד הראשונים מסוגו, המייחס השמטת הכנסה בגין סחר במטבעות וירטואליים מסוג ביטקוין"

מקבל אישור אמריקני... מסוים. ביטקוין. צילום: BigStock

לבית משפט השלום בתל אביב הוגש היום (ד') כתב אישום נגד לשם אקריש, בגין העלמת מס ("השמטת הכנסה מדו"ח") – כאשר הוא מכר ביטקוין בהיקף של כשני מיליון שקלים.

את כתב האישום הגיש עו"ד עמית לוין, סגן בכיר במחלקת הסייבר שבפרקליטות המדינה. על פי משרד המשפטים, "כתב האישום שהוגש, הוא אחד הראשונים מסוגו, המייחס השמטת הכנסה בגין סחר במטבעות וירטואליים מסוג ביטקוין".

על פי כתב האישום, במהלך החודשים אוגוסט ונובמבר של שנת 2018 מכר אקריש, בן 34 מתל אביב, יחד עם שותפו ארז שמואלי – מטבעות וירטואליים תמורת כסף מזומן. השניים, נטען, עשו זאת ב-19 הזדמנויות שונות. נגד שותפו שמואלי כבר הוגש כתב אישום ביוני 2019. לאחר שקיבלו את כספי המוזמן (ה"תקבולים"), אקריש ושמואלי חלקו ביניהם את סכומי התקבולים באופן שווה, זמן קצר לאחר מכירת מטבעות הביטקוין.

חייב במס. מסחר במטבעות וירטואליים. צילום אילוסטרציה: BigStock

חייב במס. מסחר במטבעות וירטואליים. צילום אילוסטרציה: BigStock

בדצמבר 2019, נכתב, אקריש הגיש למס הכנסה דו"ח שנתי לשנת 2018. "הנאשם השמיט את התקבולים האמורים מדו"ח המס השנתי. אקריש לא דיווח על הכנסותיו ממכירת הביטקוין לרשות המיסים, לא הודיע על פתיחת עסק למסחר במטבעות, ואף השמיט מן הדו"ח השנתי שלו לשנת 2018 את ההכנסות ממכירת המטבעות, בהיקף של כשני מיליון שקלים", צוין בכתב האישום.

אקריש נאשם בביצוע עבירה על סעיף בפקודת מס הכנסה. במהלך החקירה של יחידת הסייבר בלהב 433 שבמשטרת ישראל, יחד עם יחידת יהלום ברשות המיסים, נתפסו ברשותו של אקריש כספים במזומן. הפרקליטות ביקשה מבית המשפט לחלט אותם, לאחר שהוא יורשע בעבירות המיוחסות לו. אקריש הוזהר כי הוא עלול לשבת בכלא על העבירות הללו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים