הורשע צעיר שהפיץ סרטונים אינטימיים בטלגרם

בכתב האישום המתוקן, שבו הודה והורשע רונן שיך, ישנן 186 מתלוננות ● משרד המשפטים: מדובר בהרשעה בכתב אישום בעל הנפח הגדול ביותר שהוגש בישראל בגין עבירות על "חוק הסרטונים" - מבחינת מספר הנפגעות וגם מבחינת היקף התפוצה של התכנים המיניים ● הפרקליטות תדרוש עונש של שש שנות מאסר בפועל

13 שנים מאחרוי סורג ובריח ליקיר בן דוד.

שופט בית משפט השלום בחיפה, שלמה בנג'ו, הרשיע אתמול (ג') את רונן שיך, עובד עיריית חיפה לשעבר, בריבוי עבירות של הטרדה מינית והתנכלות (בהתאם ל"חוק הסרטונים"), בפגיעה בפרטיות, בפרסום שירותי זנות ובמרמה והפרת אמונים.

זאת, כי שיך הקים, הפעיל וניהל קבוצות וערוצים בטלגרם, אשר שימשו פלטפורמה להפצה של תמונות וסרטונים המכילים תוכן מיני מפורש של מאות נשים ונערות ישראליות. בכתב האישום המתוקן, שבו הודה שיך, ישנן 186 מתלוננות. ממשרד המשפטים נמסר, כי מדובר בהרשעה בכתב אישום בעל הנפח הגדול ביותר שהוגש בישראל בגין עבירות על "חוק הסרטונים" – הן מבחינת מספר הנפגעות והן מבחינת היקף התפוצה של התכנים המיניים.

נגד שיך הוגש כתב אישום ביולי האחרון – והוא כפר בו. את כתב האישום המתוקן הגישו עורכי הדין איתי גוהר ומורן אשול ממחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה. שיך הודה בו במסגרת הסדר טיעון. לפי כתב האישום, שיך נהג להפיץ תמונות וסרטונים בעלי אופי מיני של נשים ונערות ישראליות, בלא הסכמתן. הוא פרסם תמונות וסרטונים שבהם נחזות צעירות ישראליות, על פי רוב, בצירוף של פרטיהן האישיים והפרופיל האישי שלהן ברשתות החברתיות. הדבר נעשה לשם זיהוין וכדי להוכיח לחברי הקבוצות, כי מדובר בנשים ישראליות שאינן עובדות בתעשיית המין. בקבוצות שאותן יצר וניהל שיך היו עשרות אלפי משתמשים בטלגרם שצרכו את התכנים המופצים.

כתב האישום מפרט את העבירות שבוצעו נגד 186 נשים, שהתלוננו במשטרה בגין הפצת תמונות וסרטונים אינטימיים שלהן בקבוצות שאותן שיך ניהל – כשלרוב פורסמו פרטיהן האישיים, שאפשרו את זיהוין. עוד מתואר בכתב האישום, כיצד שיך בנה והשתמש ב"פאנל שליטה", אשר אפשר לו לשלוט בעשרות הקבוצות שיצר בטלגרם באמצעות בוטים שונים. נוסף על כך, שיך השתמש בקבוצות וערוצי טלגרם על מנת לפרסם מודעות בדבר שירותי זנות בעבור תשלום. בגין פעולות אלה, שיך הורשע בריבוי עבירות של פרסום שירותי זנות.

עוד הורשע שיך בריבוי עבירות של מרמה והפרת אמונים ופגיעה בפרטיות. זאת כי בעת עבודתו במחלקת הגבייה בעיריית חיפה נהג שיך להעתיק במרמה פרטים של כרטיסי חיוב שאליהם נחשף בעת עבודתו, הכל בלא רשות או ידיעת מעסיקיו – כמו גם של בעלי הכרטיסים.

רבות מהנפגעות דיווחו על נזקים משמעותיים שנגרמו להן כתוצאה מהפרסומים, הכוללים, בין היתר, חרדות חברתיות, הטרדות מיניות ברשתות החברתיות, עזיבה של מסגרות, צורך בתמיכה נפשית מקצועית, נטילה של כדורים פסיכיאטריים, קושי ביציאה למרחב ציבורי, קושי ביצירה של קשרים זוגיים ובמתן אמון בבני המין השני, ואף ניסיונות אובדניים. אחת הנפגעות אף דיווחה על קושי תפקודי משמעותי ביציאה למרחב הציבורי, עד כי באחרונה עברה ניתוח פלסטי לשינוי תווי פניה, על מנת להימנע מזיהויה ברחוב.

הסדר הטיעון אינו כולל הסכמה לעניין העונש. בכוונת הפרקליטות לבקש עונש של שש שנות מאסר בפועל. הטיעונים לעונש נקבעו לחודש מרץ השנה.

ממשרד המשפטים נמסר, כי "תיק זה הוא חלק מפעילות אכיפה ממוקדת, המובלת על ידי מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה, כלפי קבוצות ייעודיות להפצת תכנים אינטימיים של נשים ללא הסכמתן – מה שמכונה עבירות על 'חוק הסרטונים'. התיק מצטרף לכמה כתבי אישום נוספים שהוגשו על ידי המחלקה בשנה האחרונה נגד מנהלים דומיננטיים ובולטים בקבוצות מעין אלה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים