Divers-IT; והפעם: ישראל קושמרסקי, מנהל אביעה – מרכז קהילה לצעירים

תעשיית ההיי-טק מתהדרת בעובדים.ות ממגוון הקשת האנושית, כולל ערבים.ות, חרדים.ות, להט"בים.ות, א.נשים עם מוגבלות ועוד אוכלוסיות ● האומנם? יצאנו לבדוק, בכל פעם עם יזם.מית אחר.ת - ולהביא את סיפורו.ה

ישראל קושמרסקי, מנהל אביעה - מרכז קהילה לצעירים. צילום: יח"צ

מהיכן אתה?
"ירושלים".

ספר על המיזם שלך.
"אביעה הוא מרכז קהילה לצעירים מהחברה החרדית. צעירים חרדים רבים, מוכשרים ומוצלחים, מבקשים להשתלב בעולמות התעסוקה וההשכלה, אבל החלום שלהם לפעמים נקטע, כי הם נתקלים באתגרים לא פשוטים, כגון קושי חברתי, שכן לא תמיד יש להם סביבה או משפחה מעודדת ותומכת. נוסף על כך, יש צורך בהכוונה והעשרה, שכן קיים פער של ידע שבין הרקע ממנו בא הצעיר החרדי לבין עולמות התעסוקה וההשכלה. כמו כן, יש צורך במענה תרבותי, מענה פרטני ושיח אישי.

מסיבות אלה הקמתי יחד עם שותפי, שמעון וייס, את אביעה – מרכז קהילתי, שמאגד צעירים מהחברה החרדית ומעניק להם מענה אישי וחברתי, וכן מקיים אירועי תרבות ורוח ומציע הזדמנויות נטוורקינג. כל אלה מאפשרים בניית קהילה, שמאפשרת לצעירים החרדיים השתלבות טובה יותר בתעסוקה ובהשכלה. לצד זאת, אנחנו מפעילים מרכז הכוון מקצועי, שמסייע להם להגשים את החלום שלהם".

באילו אתגרים נתקלת במסגרת הפעילות שלך?
"אנחנו עוסקים בהגשמת חלום של צעירים בחברה מגוונת ומאתגרת ומטבע הדברים, הפעילות רבת האתגרים מצריכה הרבה גמישות, יצירתיות ויוזמות חדשות כל העת. לעתים האתגרים הללו מקשים להגדיר את הפעילות, שכן קיימת עשייה רבה, מגוונת ודינמית, ולצד זאת צריך לדעת למסגר אותה ולמכור את הרעיון לשותפים שרוצים להצטרף ולתמוך".

כיצד התגברת על האתגר?
"עשיתי חשיבה מעמיקה יחד עם שותפי על מנת לחדד את הבידול וההגדרה של העשייה שלנו לעומת יזמים אחרים. השתתפנו במאיץ של עמותת פרזנטנס, שם קיבלנו הרבה שיקוף של המצב, המנחים לא ויתרו לנו ודרשו שנתחום את הפעילות ונגדיר אותה, כי אי אפשר לעשות הכול".

האם נתקלת באפליה באקו-סיסטם?
"לא חוויתי אפליה, אבל ייתכן שיש חוסר הבנה או היכרות בין מגזרית. עם זאת, לתחושתי, בסוף – כולם רוצים לעזור".

מה הטיפ שלך ליזמים בתחילת דרכם?
"לא לוותר על החלום שלכם, אבל להבין שהוא לא יוגשם מיד. גם אם נראה בהתחלה שזה לא זה, תמשיכו לחלום, ולפעול. בסוף זה יגיע, לאט לאט. אל תוותרו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים