מיקרוסופט ביקשה מ-AMD לסייע במאבק במחסור ב-Xbox Series X

בשוק קיימים חוסרים משמעותיים בהיצע קונסולות המשחקים ● הענקית מרדמונד פנתה אל AMD בבקשה שתגדיל את הייצור של החומרה שלה, או שלפחות תפנה חלק גדול יותר מהייצור הנוכחי לטובת ה-Xbox Series X/S

משחקים בענן לקונסולות המשחקים של מיקרוסופט. צילום אילוסטרציה: מיקרוסופט

החוסר ברכיבים משפיע לא רק על המחשבים האישיים, אלא גם על ההיצע של קונסולות המשחק החדשות, ובעיקר אלו של מיקרוסופט, Xbox Series X ו-Xbox Series S. החברה לא עומדת בביקוש, והיא צופה שנכון לעכשיו הבעיות הללו יימשכו עמוק אל תוך הרבעון השני של 2021.

הבעיה העיקרית של החברה היא שהקונסולה שלה מבוססת כולה על התוצרים של AMD – מעבד ייעודי שפותח בידי שתי החברות במיוחד, וכן כרטיס תצוגה מתקדם. שני הרכיבים הראשיים שלהם מיוצרי בכמות הקטנה מהביקוש, בדיוק מאותן סיבות שמשפיעות על מעבדי המתחרות – חוסר ברכיבים שמגיעים דרך שרשרת הייצור, וכך הלאה.

למעשה, במיקרוסופט פנו אל AMD בבקשה שהיא תגדיל את הייצור שלה, כדי לעזור לה לעמוד בביקושים, או שלפחות תפנה חלק גדול יותר מהייצור הנוכחי שלה לטובת ה-Xbox Series X/S.

"בסופו של דבר זה מגיע לכדי פיזיקה והנדסה. אנחנו לא מעכבים את הייצור: אנחנו בונים את הקונסלות הכי מהר שאנחנו יכולים. כל קווי ההרכבה מוכנים לעבודה בתפוקה מלאה. בשבוע שעבר ערכתי שיחת טלפון עם ליסה סו ב-AMD, ושאלתי 'כיצד נקבל יותר?' כך שזה משהו שאנחנו עובדים עליו כל הזמן", אמר לארי הירב, מנהל התכנות של השירות Xbox Live בפודקאסט שהופנה לצרכנים.

חוסרים בשוק. PlayStation 5. צילום: BigStock

חוסרים בשוק. PlayStation 5. צילום: BigStock

אבל המצב הנוכחי של Xbox אינו יוצא דופן מזה של המתחרה PlayStation 5, שגם מבוססת על התוצרת של AMD, וגם היא אינה מצליחה לעמוד בביקוש הגדול שמוביל אפילו לתופעות של ספסרות קשה.

מעבר לבעיות המשלוחים, עדיין בהשפעת COVID-19, אחת הבעיות המרכזיות של יצרניות כרטיסי התצוגה היא חוסר משמעותי ב-GPDDR6, הזיכרון החדש בו משתמשות החברות בכרטיסי התצוגה מהדור החדש, וגם הזיכרון שמשולב ב-Xbox Series X/S וב-PlayStation 5. הצפי הוא לחוסר משמעותי עד פברואר הקרוב לפחות, ויכול להיות שגם מעבר לכך.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים