אילון מאסק ואחרים: אנשי השנה של בכירים בהיי-טק

מי הטביעו השנה יותר מכל חותם על ההיי-טק העולמי - ועל העולם כולו? מי מהם סייעו יותר מכל לעבור את תקופת הקורונה? ואת מי נזכור גם בשנה הבאה? החלק השישי בפרויקט של אנשים ומחשבים

יציל את העולם מרעב? אילון מאסק. צילום: מתוך ויקיפדיה

ארן אראל, מנהל הפעילות של F5 בישראל, יוון וקפריסין

איש השנה שלו: פרופ' רוג'ר קורנברג.

"פרופ' קורנברג הוא זוכה בפרס נובל לכימיה בשנת 2006, שעל בסיס מחקריו בנושא ה-RNA פותח החיסון נגד קורונה. שמחתי לראות את הפרסומים שלפיהם פרופ' קורנברג בחר לקבל את החיסון לקורונה דווקא בישראל, בבית החולים ברזילי, וכי הוא שותף בחברת סטארט-אפ ישראלית מפתח תקווה בפיתוח תרופה שעשויה להגן מפני זיהום גם אחרי החשיפה לנגיף. זוהי גאווה להיווכח בקשרים המדעיים החזקים שיש לישראל עם מדענים, אנשי טכנולוגיה וחזון בכל העולם. כולי תקווה כי המשך מחקריו פה, בישראל, יישאו פרי ויובילו את הפיתוח הרפואי העולמי".

ד"ר אורן איתן, מייסד ומנכ"ל אודיקס

איש השנה שלו: ביל גייטס, מייסד מיקרוסופט.

"אפילו גייטס, שחשף כבר ב-2015 את החשש שלו מפני מגפה שתגרום למותם של מיליונים ותשפיע על האנושות עוד בימי חייו, כנראה לא תיאר לעצמו שחזונו יתממש בתוך שנים ספורות.

ביל גייטס. צילום: מחלקת DFID הבריטית, מתוך ויקיפדיה

ביל גייטס. צילום: מחלקת DFID הבריטית, מתוך ויקיפדיה

עם פרוץ מגפת הקורונה, גייטס שיתף את משנתו, המצדדת בהטלת סגר עולמי, על מנת לעצור את ההדבקה האקספוננציאלית, אולם מנהיגי מדינות מובילות לא נשמעו לו בזמן. בשנה החולפת, גייטס הוכיח לכולנו כי לא נס לחו כמנהיג וכאיש חזון, ולכן אני חושב שראוי להטות אוזן ולהקשיב למוצא פיו גם בעתיד".

רביטל דואק, מנכ"לית משותפת בארגון צופן

איש השנה שלה: פרופ' זיאד חנא.

"פרופ' חנא עבר כברת דרך, והיה מחלוצי העובדים הערבים בענף ההיי-טק. הוא משמש כיום כמנכ"ל מרכז המו"פ של חברת התוכנה האמריקנית קיידנס בישראל וכסמנכ"ל מו"פ בכיר בחברה העולמית.

פרופ' זיאד חנא, מנהל מרכז המו"פ של קיידנס בישראל. צילום: ניב קנטור

פרופ' זיאד חנא, מנהל מרכז המו"פ של קיידנס בישראל. צילום: ניב קנטור

השנה, כחלק מפועלו בפורום הציבורי לקידום ההיי-טק בחברה הערבית, קידם פרופ' חנא משמעותית את תוכנית החומש – תוכנית רב שנתית לקידום ההיי-טק בחברה הערבית. מתוך היכרות מעמיקה עם עולם ההיי-טק ועם החברה הערבית, הוא קידם מציאת פתרונות ישימים, שבעתיד ישלבו ערבים רבים בהיי-טק הישראלי ויקדמו את תעשיית ההיי-טק ברשויות ערביות".

איציק אלבז, מנכ"ל משותף של ארטליסט

איש השנה שלו: אילון מאסק.

"מאסק הוא יזם שמגיע פעם בכמה דורות. היכולת שלו להוציא לפועל רעיונות שאנשים לא מעיזים לחשוב עליהם היא הסיבה שבחרתי בו. הוא משפר את עתיד האנושות עם טכנולוגיות בתחומי רפואת המוח, החלל – עם SpaceX, והתחבורה – עם טסלה. הוא מצליח להגיע להישגים שמדינות מובילות לא מצליחות להגיע אליהם".

גיל טוב-לי, סגן נשיא לצמיחה בחברת הגיימינג אובר וולף

איש השנה שלו: אילון מאסק.

"בשנה האחרונה, טסלה המריאה לשיאים חדשים והמשיכה לבסס את מעמדה כיצרנית הרכב בעלת שווי השוק הגבוה בעולם. המניה שלה נסקה ונתוני הייצור שלה מרשימים מתמיד. עם מודל 3 החדש, החברה הפכה להיות יצרנית רכב רלוונטית ביותר גם לקהל הרחב".

מוטי פנחס, סמנכ"ל הטכנולוגיות של מלם תים

איש השנה שלי: אילון מאסק.

"מאסק הוא, ללא ספק, היזם, איש החזון והחדשנות הבולט ביותר של השנה ושל התקופה בכלל. בזכות דחיפתו לחדשנות ולשינוי פרדיגמות במספר תחומים ותעשיות, יש המכנים אותו 'סטיב ג'ובס של ימינו'.

בתחום החלל – הוא השיב לארצות הברית את היכולת לשלוח אסטרונאוטים לחלל לאחר תשע שנים ארוכות, תוך ניפוץ פרדיגמות בנוגע לאופן שבו חללית וטילי שיגור נבנים וטסים, והוא מקדם באופן משמעותי את חזון הטיסה המאוישת למאדים.

בתחום הרכב החשמלי – טסלה השלימה לא פחות ממהפכה בתעשיית הרכב המסורתית והפכה את התחום לחדשני ומלהיב ביותר, תוך יצירת אקו-סיסטם ענק של חדשנות לתעשייה זו.

ובכלל, יש למאסק כישרון וכריזמה לקחת תחומים 'מאובקים' ולהפוך אותם לאטרקטיביים, רלוונטיים ומלהיבים, באופן שמעורר השראה".

לחלק א' לחצו כאן.

לחלק ב' לחצו כאן.

לחלק ג' לחצו כאן.

לחלק ד' לחצו כאן.

לחלק ה' לחצו כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים