"ה-IT עמד בליבה של ההיערכות למבצע חיסוני הקורונה"

מוריס קסנר, מנמ"ר קופת חולים לאומית, מספר על התפקיד המרכזי של טכנולוגיות המידע בהיערכות למבצע הלאומי ובניהולו ● ראיון נוסף במסגרת הסדרה על ה-IT שמאחורי מבצע החיסונים

מוריס קסנר, סמנכ"ל מערכות המידע של לאומית שירותי בריאות. צילום: יח"צ

"ה-IT הוא בקופות החולים לב ליבו של מבצע החיסונים הלאומי נגד מגפת הקורונה, והיה במרכז ההיערכות לביצועו, כולל אצלנו", כך אמר מוריס קסנר, מנמ"ר קופת חולים לאומית, בראיון לאנשים ומחשבים במסגרת סדרת הכתבות על ה-IT שמאחורי החיסון.

מיד לאחר קבלת ההתראה הקצרה לתחילת מבצע החיסונים נערכו קסנר וצוות אגף מערכות המידע שבראשותו לתת מענה לביקושים הרבים שצפו – ואמנם קרו – מצד מבוטחי הקופה, כדי להזמין תור לחיסון. "העמדנו בזמן קצר שלושה מוקדים עם 150 מוקדנים, כאשר בגלל מגבלות הקורונה, חלק מהם ישבו בבית וחלק פיזית במתקנים שלנו", אמר. "לצורך כך טיפלנו בכל התשתיות הנדרשות, העמדנו VPN מאובטח ורבים מאוד מהלקוחות שלנו קיבלו מענה מעובדים שלנו שלא היו במשרדים או בסניפים, אלא בביתם".

קסנר ציין כי סייעה להיערכות המהירה העובדה שיש לקופת חולים לאומית תשתית שירותי דיגיטל שפועלת כל השנה, ומאפשרת לזמן תורים ולהיות בקשר עם הרופאים אונליין. עם ההתראה על המבצע המתקרב עשו הוא ואנשיו פעולות התאמה, כדי לאפשר את תהליך זימון התורים לחיסון – מהלך שלדבריו בוצע בהצלחה.

הוא הוסיף כי "הטענות על המתנה ארוכה יחסית בימים הראשונים של המבצע נבעו מהעובדה שהביקושים היו בהיקף כזה שאף מערכת טלפונים לא יכולה הייתה לעמוד בהם, אבל בהמשך הכול התאזן". קסנר הוסיף כי גם הפעילות במוקדי הדיגיטל גדלה ואפשרה זימון תורים בצורה מהירה יותר. ההערכה היא כי הזמנים יתקצרו ככל שיותר מבוטחים של הקופה יתחסנו.

מחשוב וניהול תהליך מתן החיסונים

אתגר נוסף שאתו התמודד אגף מערכות המידע בלאומית הוא מחשוב וניהול תהליך מתן החיסונים. "כל תהליך הרישום הוא ממוחשב, באמצעות מחשבים ניידים שיש אצל הצוותים בכל אחד מהאתרים שבהם אנחנו מחסנים", אמר קסנר.

כמו כן, אנשי ה-IT של לאומית ביצעו בהצלחה הנגשת הכלים שמספקים מידע סטטיסטי-ניהולי למקבלי ההחלטות והקימו מערך המאפשר דיווח של ניתוחי BI ועוד למשרד הבריאות. כל זאת, ציין קסנר, בוצע "בלוח זמנים קצר ביותר".

.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים